el.netware

el.netware

همه چیز درباره رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای سرشار از متنوع ترین مواد غذایی سالم است. از آنجا که تنوع غذایی سالم برای سلامت بدن و کاهش وزن مطلوب بسیار موثر و ضروری هستند؛ در واقع یکی از مزیت های اصلی این رژیم همین ویژگی است. به دلیل اینکه این رژیم لاغری سلامت محور است می توان آن را در زمره اصولی ترین رژیم های غذایی جای داد.

رژیم مدیترانه‌‌ ای آنچنان که از نامش پیداست، رژیمی مبتنی بر غذا‌های سنتی کشورهای اطراف دریای مدیترانه است که اکثر مردم آن مناطق تغذیه سالم، سلامت جسمانی و طول عمر بالایی دارند.

آیا رژیم مدیترانه ای باعث کاهش وزن می شود؟

در واقع رژیم مدیترانه ای یک رژیم لاغری و کاهش وزن نیست بلکه یک روش صحیح برای تغذیه سالم ارائه می دهد، اما در کنارش می تواند منجر به تناسب اندام و کاهش وزن نیز شود. رژیم غذایی مدیترانه ای تاکید بر مصرف مواد غذایی زیر دارد:

  • روغن‌ های سالمی مثل روغن زیتون
  • مصرف انواع حبوبات
  • استفاده از غلات کامل
  • مصرف انواع میوه ها و سبزیجات
  • مصرف مقدار متعادل از ماهی و غذاهای دریایی
  • محصولات لبنی

رژیم مدیترانه ای مصرف حداقل گوشت و فراورده های آن را توصیه می کند. در صورت پیروی کردن از این رژیم غذایی می توانید کاهش وزن توسط یک رژیم لاغری اصولی را هم تجربه کنید. افرادی که مبتلا به انواع بیماری های وابسته به چربی از جمله چربی خون و کبد چرب هستند با پیگیری و مداومت این رژیم در استانه ی سلامتی قرار می گیرند.

از جمله بیماری هایی که با رعایت این رژیم می توان از ابتلا به انها جلوگیری نمود، رسوبات رگ ها، بیماری های قلبی و عروقی، سکته ی قلبی، چاقی، دیابت، ناراحتی های معده و حتی بسیاری از بیماری های اعصاب می باشد.

مواد غذایی غیرمجاز در رژیم مدیترانه ای

  • نان و رشته های فرآوری شده مانند ماکارونی و پاستا
  • انواع روغن های تصفیه شده و پالم دار
  • گوشت های فرآوری شده مانند کالباس، سوسیس و
  • غذاهای چرب ناسالم مثل غذاهای فست فودی، کره مارگارین و

معایب و عوارض این رژیم برای کاهش وزن

این رژیم بایدها و نبایدهای سختگیرانه ای ندارد اما برای گرفتن آن باید ویژگی های هر فرد را در نظر داشت و با توجه به سن، جنسیت، وزن، قد، میزان فعالیت بدنی، شرایط سلامت بدن و … رژیم لاغری مختص آن فرد را تجویز کرد.

همچنین رژیم لاغری مدیترانه ای می تواند جزء بهترین رژیم لاغری برای زنان باشد.

عدم تنظیم کالری و مشخص نبودن مقدار مصرف مواد غذایی یکی از معایب رژیم مدیترانه ای است. همچنین برخی افراد عقیده دارند از آنجا که مصرف آجیل در این رژیم غذایی هیچ گونه ممنوعیتی ندارد، بنابراین زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث ابتلا برخی بیماری ها شود.

منبع : https://www.dritm.ir/

el.netware
el.netware

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋