el.netware

el.netware

همه چیز درباره عمل های لاغری

منظور از جراحی لاغری چیست ؟ عمل لاغری چگونه در کاهش وزن ما موثر است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

جراحی لاغری درمانی است که با کاهش اندازه معده، میزان غذایی را که می‌توانید بخورید به حداقل می‌رساند. انواع مختلفی از درمان‌های لاغری برای کمک به شما در کاهش وزن، کاهش اندازه سهم غذاهای شما و داشتن یک سبک زندگی سالم در دسترس است. همانند یک رژیم لاغری اصولی ، ورزش روزامه، عمل های جراحی لاغری و ...

آمادگی های قبل از جراحی لاغری

قبل از جراحی لاغری، شما باید با چندین متخصص تغذیه، روان‌پزشک یا روانشناس، یک متخصص داخلی ملاقات کنید.

  • پزشک در مورد سابقه پزشکی شما سؤال می‌کند، یک معاینه بدنی کامل بر روی شما انجام می‌دهد و آزمایش خون می‌دهید. اگر شما یک فرد سیگاری هستید، او احتمالاً از شما می‌خواهد سیگار کشیدن را حداقل 6 هفته قبل از عمل جراحی متوقف کنید.
  • جراح درباره جراحی ازجمله نحوه آماده‌سازی برای آن و نوع پیگیری به شما اطلاعات بیشتری خواهد داد.
  • متخصص تغذیه توضیح می‌دهد که بعد از جراحی چه چیز و چه مقدار قادر به خوردن و نوشیدن هستید و به شما کمک می‌کند تا برای تغییر سبک زندگی خود پس از جراحی آماده شوید.
  • روان‌پزشک یا روانشناس ممکن است ارزیابی کند که آیا جراحی چاقی برای شما گزینه ی خوبی است یا خیر.

این متخصصان همچنین به شما توصیه می‌کنند قبل و بعد از جراحی بیشتر فعالیت کنید و یک برنامه غذایی سالم در پیش بگیرید. در برخی موارد، کاهش وزن و نزدیک شدن سطح قند خون به قبل از جراحی ممکن است احتمال بروز مشکلات مربوط به جراحی را کاهش دهد.

بعد از جراحی چه انتظاری باید داشته باشم؟

در ابتدا شما باید بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان را انتخاب کنید. پس از جراحی، باید به اندازه کافی استراحت کرده تا بهبود بیابید. اگرچه نوع پیگیری با توجه به نوع جراحی متفاوت است،اما برای اطمینان از دریافت درست و کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی باید مکمل‌هایی را که پزشک برای شما تجویز می‌کند مصرف کنید.

راه رفتن و حرکت در خانه می تواند به بهبود شما سرعت بخشد. ورزش کردن را به‌آرامی شروع کنید و ورزش هایی که دکترتان برای شما انتخاب کرده است را با دقت انجام دهید. به میزانی که احساس راحتی بیشتری می‌کنید، فعالیت بدنی خود را نیز بیشتر کنید.

پس از جراحی، اکثر افراد طی چندین هفته و به مرور از یک رژیم غذایی مایع به سمت یک رژیم غذایی نرم مانند پنیر ، ماست یا سوپ و سپس به سمت غذاهای جامد می‌روند. پزشک، پرستار یا متخصص تغذیه به شما می‌گوید که کدام غذاها و نوشیدنی‌ها را مصرف کنید و از مصرف کدام‌ یک باید خودداری کنید. شما باید وعده‌های غذایی کوچک بخورید و غذای خود را به‌خوبی بجوید.

در جراحی لاغری چقدر می‌توانم وزن کم کنم؟

میزان و حجم لاغری افراد پس از جراحی لاغری به خود شخص و نوع جراحی انجام شده بستگی دارد. نتایج به‌ دست‌آمده از مطالعه‌ای که به مدت 3 سال پس از جراحی روی افراد مختلف انجام شد، نشان داد کسانی که تحت عمل جراحی باندینگ معده قرار گرفته بودند به‌ طور متوسط حدود 20 کیلو گرم وزن کم کرده بودند. افرادی که عمل بای پس معده داشتند حدودا 40 کیلو کاهش وزن داشتند. بیشتر افراد با گذشت زمان، دوباره مقداری وزن به دست آوردند اما بازیابی وزن در مقایسه با کاهش وزن اولیه معمولاً مقدار اندکی بوده است.

کاهش وزن در انواع مختلف جراحی لاغری می‌تواند متفاوت باشد. به یاد داشته باشید، رسیدن به وزن ایده آل فقط به عمل جراحی بستگی ندارد بلکه ایجاد یک سبک زندگی سالم است که می تواند دوام نتیجه جراحی را تضمین کند.

برای مثال می توان گفت که سریع ترین روش لاغری شکم و پهلو انجام عمل جراحی لاغری می باشد اما شما باید بر اساس نیاز ها و شرایط خود تصمیم بگیرید.

منبع : https://www.dritm.ir/

el.netware
el.netware

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋