ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

راهنمای چراغ ریلی و انواع آن

چراغ ریلی و نورپردازی ریلی امروزه یکی از محبوب ترین انواع نورپردازی‌ها برای انواع فضاهایی مانند کافه، رستوران، انواع گالری‌های هنری، ادارات و یا حتی فضاهای مسکونی است. چراغ ریلی در بازار محصولات روشنایی انواع بسیار متنوعی از نظر شکل ظاهری، توان مصرفی، نحوه نصب و شاخصه‌های نوری دارد و در دسته‌های مختلفی قرار می گیرد. برای مثال می‌توان به چراغ ریلی تک‌فاز و چراغ ریلی 3 فاز اشاره کرد. چراغ ریلی تک‌فاز برای استفاده در ریل تک‌فاز طراحی شده و چراغ ریلی 3 فاز نیز همانطور که قابل حدس است برای استفاده در ریل 3 فاز طراحی شده است. تفاوت این دو مدل نیز در این است که در ریل 3 فاز شما می‌توانید در یک ریل برخی چراغ‌های ریلی را روشن کنید و برخی دیگر را خاموش نگه دارید.

با کیفیت‌‌ترین نوع لامپ ریلی، چراغ ریلی COB است چراکه این چراغ نسبت به انواع سنتی‌تر چراغ ریلی، کیفیت نور بهتر و هم‌چنین جلوه زیباتری دارد. چراغ ریلی علاوه براین موضوع از لحاظ توان مصرفی نیز از 15 وات تا 60 وات در بازار محصولات روشنایی موجود هستند تا بتوانید بسته به ابعاد و نوع فضای خود از هریک از آن‌ها بهترین استفاده را کنید. برای مثال می توانید از چراغ ریلی 60 وات برای فضاهایی که ارتفاع سقفشان بیش از 3 متر است و یا فضاهایی مانند ویترین مغازه ها که به نور بیشتر برای جلب توجه مشتریان نیاز دارد، استفاده کنید.

یکی دیگر از انواع چراغ ریلی که امروزه بسیار مورد توجه معماران و طراحان نیز قرار گرفته است و می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین آن‌ها نیز هست، چراغ ریلی دارک لایت است. در این نوع از چراغ ریلی با طراحی زیبای بدنه، منبع نور از فاصله ای معین، مشخص و قابل دیدن نیست و تنها اثر نور بر فضا دیده می‌شود. به همین دلیل نیز می‌توان به زیبایی در فضاهای دکوراتیو از چراغ ریلی دارک لایت استفاده کرد.

چراغ ریلی به طور کل یکی از شیوه‌های جدید و نوین نورپردازی برای انواع فضاها از اداری، فروشگاه‌ها و گالری‌ها گرفته تا محیط‌های خانگی است. در شیوه نورپردازی ریلی معمولا یک یا چند چراغ ریلی بر روی یک ریل قرار می‌گیرند و علاوه بر حرکت در داخل ریل قابلیت چرخش 360 درجه و ساطع کردن نور به نقاط مختلف را دارند تا به این ترتیب بتوانید به راحتی هر فضایی را روشن کنید، هم‌چنین چراغ ریلی را می توان به صورت سقفی و دیواری نیز مورد استفاده قرار داد.

برای بسیاری از افرادی که قصد نورپردازی با چراغ ریلی را دارند شاید انتخاب مدل و یا توان چراغ ریلی مناسب فضای خود کار دشواری باشد به همین دلیل می‌توانید برای مشاوره رایگان نورپردازی با انواع چراغ ریلی و هم چنین کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این چراغ با کارشناسان و مهندسین تیم فنی اکووات در تماس باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋