ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

پروژکتور ال ای دی و انواع کاربرد آن

پروژکتور ال ای دی یکی از کاربردی ترین انواع ادوات روشنایی برای فضای باز و بسیار وسیعی است که با چراغ‌هایی که روزمره از آن استفاده می‌کنیم نمی‌توان روشن کرد؛ مانند استودیوم‌های ورزشی، پارکینگ‌ها، سوله‌ی کارخانه‌های صنعتی، فضای سبز و یا به طور کل فضای باز است. البته از پروژکتور ال‌ای‌دی برای روشنایی فضاهای کوچک‌تری مانند حیاط خانه و یا باغ نیز استفاده می‌شود.

قبل از به روی کار آمدن تکنولوژیِ ال‌ای‌دی از انواع نورافکن‌های قدیمی برای روشنایی این دست از فضا استفاده می‌شد اما با توجه به مزیت‌های فراوانی که پروژکتورهای ال‌ای‌دی نسبت به نورافکن‌های قدیمی دارند این چراغ‌ها به جایگزینی مناسب برای چراغ های قدیمی تبدیل شدند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پروژکتور ال‌ای‌دی که با توجه به کاربرد آن‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است مصرف انرژی بسیار پایین این چراغ‌ها نسبت به پروژکتورهای بخار سدیم است که طی بررسی‌های به عمل آمده پروژکتور ال‌ای‌دی تا 80% انرژی کمتری مصرف می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر آثار زیست محیطی، هزینه‌های مصرف نیز بسیار کاهش یابد.

مدل‌های مختلف نورپردازی با پروژکتور ال‌ای‌دی

  1. نورپردازی عمومی: یکی از مهم‌ترین کاربردهای پروژکتور ال‌ی‌دی برای تامین روشنایی عمومی فضاهای وسیعی است که در آن‌ها به نوری با کیفیت نیاز است تا تمام اشیاء و افراد در آن به خوبی دیده شوند. برای تامین روشنایی این دست از فضاها پروژکتور ال‌ای‌دی همواره یکی از بهترین و انتخاب‌های موجود است. برای مثال؛ برای نورپردازی یک سالن ورزشی با استفاده از نور با کیفیت پروژکتور ال‌ای‌دی محیط برای بازی بازیکنان به خوبی روشن می‌شود و تماشاچیان نیز تجربه خوشایند و بهتری از فضا خواهند داشت. به همین ترتیب پروژکتور ال‌ای‌دی برای فضاهای دیگری مانند سوله‌ها و اماکن صنعتی مانند کارخانه‌ها نیز بهترین انتخاب برای نورپردازی و روشنایی فضا است.
  2. نورپردازی امنیتی: یکی از مهم‌ترین عوامل در تامین امنیت یک محیط، ترکیب نور با کیفیت و یم نورپردازی با دقت و حساب شده است. دوربین‌های مداربسته، برای ضبط با دقت و بدون اختلال تصاویر نیاز به یک روشنایی مناسب در فضا دارند. پروژکتورهای ال‌ای‌دی تولید شده توسط برندهای معتبر نوری بدون فیلیکر و یا چشمک دارند؛ این قابلیت باعث می‌شود تا تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ تحت روشنایی پروژکتور ال‌ای‌دی کاملا بدون اختلال و یا به اصطلاح بدون فیلیکر باشند.
  3. نورپردازی دکوراتیو: پروژکتور ال‌ای‌دی یکی از اولین گزینه‌ها برای نورپردازی اماکن تاریخی و یا بناهای فرهنگی است و با توجه به این موضوع که در نورپردازی دکوراتیو و تزئینی، مهم‌ترین قابلیت یک چراغ امکان سفارشی سازی آن مطابق با طرح و نیاز شماست؛ تولید کننده‌های پروزکتور ال‌ای‌دی نیز با اضافه کردن قابلیت تنظیم شدت و جهت نور و هم‌چنین امکان استفاده از چیپ‌های رنگی، پروژکتور ال‌ای‌دی را برای استفاده در این فضاها برای نورپردازی دکوراتیو آماده کردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروژکتور ال‌ای‌دی و نحوه نورپردازی و روشنایی با آن و یا مشاوره نورپردازی فضای خود می‌توانید با کارشناسان و مهندسین تیم فنی اکووات در تماس باشید.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋