ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

اطلاعات جامع چراغ ریلی و نورپردازی با آن

چراغ ریلی یکی از انواع چراغ‌های ال‌ای‌دی است که امروزه در بین معماران و طراحان روشنایی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌است. چراغ ریلی در گذشته کاربرد چندانی نداشت و فقط برای نورپردازی مکان های خاص از آن‌ها  استفاده می‌شود اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و هم‌چنین روی کار آمدن چراغ‌های ریلی COB این چراغ‌ها هم متحول شدند و دیگر فقط برای نورپردازی‌های خاص از آن‌ها استفاده نمی‌شود بلکه امروزه از این چراغ‌ها برای نورپردازی انواع فضاهای مختلف از جمله کافه، رستوران، گالری‌های هنری، فضاهای تجاری و حتی بعضی فضاهای مسکونی و .... استفاده می‌شود.

در ادامه به بررسی این چراغ از جهات مختلف می‌پردازیم تا بتوانید هنگام نورپردازی فضاهای خود به درستی تصمیم بگیرید و هنگام خرید چراغ ریلی از بین انواع بسیار متنوع این چراغ در بازار محصولات روشنایی بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

با چند عدد چراغ ریلی می‌توان فضا را نورپردازی کرد؟

تعداد چراغ ریلی مورد نیاز برای نورپردازی هر فضایی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد؛ برای مثال می‌توان به عواملی مانند جنس دیوارها از نظر جذب نور، نوع دکوراسیون و تم نورپردازی مورد نظرتان و هم‌چنین توان مصرفی چراغ، نحوه نصب، متد نورپردازی و بسیار عواملی از این قبیل بستگی دارد. البته یکی از مهم‌ترین عواملی که نمی‌توان از آن غافل شد بودجه تخصیص داده شده به موضوع نورپردازی فضای مد نظرتان است.

یکی از دقیق‌ترین روش‌های تعیین تعداد چراغ مورد نیاز در فضایی مشخص، استفاده از نرم افزار دایلوکس است. استفاده از این نرم افزار نیز نیازمند دانشی فنی است به همین دلیل شما برای ایجاد سهولت در روند کار نورپردازی می‌توانید از مشاوره تخصصی نورپردازی مشاورین و مهندسین فنی تیم اکووات بهره ببرید.

اما شاید این سوال برای شما نیز پیش آید که چرا باید از چراغ ریلی استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال به بررسی برخی مزیت‌های چراغ ریلی پرداخته ایم.

  1. چراغ ریلی به راحتی داخل ریل قابل نصب است
  2. تنعطاف بالای این چراغ در زاویه نور تولیدی
  3. قابلیت نصب بر روی دیوار، سقف و یا زمین
  4. دکوراتیو بودن و ظاهری زیبا
  5. قابلیت چرخش 360 درجه و نورپردازی در تمام جهات

همانطور که اشاره شد شما همواره می‌توانید با مهندسین فنی تیم اکووات برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ ریلی و یا نورپردازی تخصصی فضای خودتان در ارتباط باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋