ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

وظایف نورپردازی فروشگاه چیست؟

چراغ فروشگاهی مناسب و نورپردازی فروشگاه مسئله‌ای است که امروزه با توجه به افزایش رقابت بین بازار محصولات مختلف و هم‌چنین پیشرفت و پیچیده‌تر شدن روش‌های بازاریابی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، هم‌چنین نور مغازه و فروشگاه از جنبه‌های مختلفی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در واقع نور در فروشگاه وظایف مختلفی بر عهده دارد.

اولین وظیفه نور در فروشگاه روشنایی فضا به نحوی است که تمامی محصولات به درستی و کامل دیده شوند. این دیده شدن محصولات به میزان نور در فروشگا بستگی دارد و با واحد لوکس(Lux) بیان می‌شود. می‌توان در فروشگاه بسته به نوع کاربری آن بین 600 تا 1500 لوکس نور ایجاد کرد.

دومین وظیفه نورپردازی در فروشگاه برجسته کردن کالاهای مهم و محصولات و جلب توجه مشتری به سمت آن‌هاست. به طور کل نور فروشگاه باید به نحوی باشد همه‌ی نگاه‌ها به سمت محصولات شما جلب شود. برای مثال در ویترین مغازه با استفاده از چزاغ فروشگاهی مناسب مانند انواع چراغ ریلی، خطی و یا چراغ‌های چند خانه می‌توانید توجه عابرین و رهگذران را به سمت فروشگاه جلب کنید و این اولین قدم برای تبدیل رهگذر به مشتری است.

سومین وظیفه‌ی نورپردازی فروشگاه تاثیر آن بر دکوراسیون فضا و دکوراتیو بودن آن است. چراغ دکوراتیو در فروشگاه باید جدای از تاثیری که بر روی میزان روشنایی می گذارد، با ایجاد کنتراستدر سطح روشنایی بخش‌های مختلف، توجه مخاطبان و مشتریان را به سمت دلخواه جلب کند. هم‌چنین می‌توان با استفاده از یک چراغ دکوراتیوی مانند چراغ خطی مشتریان را در مسیرهای مختلف هدایت کرد و بدین ترتیب آن‌ها را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر فروشگاه هداست کرد.

چراغ فروشگاهی انواع بسیار زیاد و متنوعی دارد که می‌توانید بسته به نوع دکوراسیون فروشگاه خود از هر یک از آن‌ها استفاده کنید برای مثال انواع چراغ‌های ریلی تک‌فاز و 3فاز که معمولا برای روشنایی ویترین فروشگاه از آن‌ها استفاده می‌شود و هم چنین چراغ‌های توکار تک‌خانه، 2خانه و یا 3خانه که بیشترین کاربرد را در روشنایی فروشگاه دارند و یا همانطور که کمی قبل‌تر نیز اشاره شد چراغ‌های دکوراتیو خطی که می‌توانید بنا بر طراحی داخلی فروشگاه خود آن‌ها را در اشکال و ابعاد مختلف سفارش دهید و از نور با کیفیت آن‌ها برای روشنایی و نورپردازی فروشگاه خود بهره ببرید.

نورپردازی فروشگاه می تواند بسته به ابعاد و یا کاربری فروشگاه متفاوت باشد به همین دلیل نیز شما می‌توانید با بخش فنی تیم اکووات جهت مشاوره رایشگان نورپردازی واحد تجاری خود در تماس باشید تا بتوانید بهترین نورپردازی ممکن را در فروشگاه خود ایجاد کنید.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋