ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

انواع چراغ‌های ریلی، مزیت و نحوه استفاده از آن‌ها

چراغ ریلی ال‌ای‌دی امروزه یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های نورپردازی مدرن فضاهای مختلفی مانند فروشگاه، محیط‌های اداری و خانه تبدیل شده است. با استفاده از چراغ ریلی در فضای خود می‌توانید نورپردازی دقیقی بواسطه‌ی چرخش 360 درجه چراغ و حرکت چراغ در راستای ریل در فضای مورد نظر خود ایجاد کنید.

چراغ ریلی از لحاظ توان‌ مصرفی در چهار مدل، چراغ ریلی 15 وات، 25 وات و 35 وات و چراغ ریلی 60 وات تولید می‌شود که از هرکدام از آن‌ها بسته به نیاز و هدف پروژه خود می‌توانید استفاده کنید.

چراغ ریلی مزیت‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم؛ می‌توان گفت مزیت‌های چراغ ریلی مهم‌ترین دلایلی هستند که از این چراغ برای نورپردازی فضاهای مختلف استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان پرسید، چرا از چراغ ریلی استفاده می‌کنیم؟

  1. قابلیت چرخش 360 درجه چراغ برای استفاده در همه‌ی فضاها
  2. امکان نصب آسان و سریع در ریل
  3. امکان استفاده در فضاهایی که نمیخواهیم فضای زیادی از سقف را اشغال کنیم
  4. ایجاد نورپردازی موضعی و زیبا
  5. نصب بر روی ریل‌های کاربردی که می‌توانند در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تهیه شوند

نورپردازی با چراغ ریلی به یکی از سه روش زیر امکان پذیر است:

  1. نورپردازی تاکیدی
  2. نورپردازی دیواری wall washing
  3. نورپردازی دیواری wall grazing

نورپردازی به روش wall washing و wall grazing در فاصله‌ی ریلی با سطح دیوار و هم‌چنین ماهیت نورپردازی تفاوت دارند. اگر قصد نورپردازی و تاکید بر بافت‌ها و ناهمواری‌های موجود در سطح را دارید بهتر است از روش wall washing استفاده کنید.

حال شاید این سوال پیش آید که کدام چراغ ریلی مناسب فضای مورد نظرتان است؟

برای پاسخ به این سوال باید به پارامترهای مختلفی از جمله جنس دیوار‌ها از نظر جذب نور، نوع دکوراسیون و تم نورپردازی، توان مصرفی چراغ، محل نصب آن و از همه مهم‌تر بودجه‌ی مدنظرتان توجه کنید. اما مسئله مهمی که نباید آن فراموش کنید این است که هنگام خرید چراغ ریلی، برای اینکه بتوانید بهترین گزینه ممکن را از میان انواع متنوع چراغ ریلی در بازار محصولات روشنایی انتخاب کنید، به موارد زیر در ارتباط با چراغ ریلی مورد نظر دقت کنید:

  1. شاخص نمود رنگ بالا
  2. نداشتن فیلیکر و یا چشمک
  3. بالا بودن کیفیت بدنه‌ی چراغ و هیت سینک
  4. بالابودن کیفیت ریل و آلومینیومی بودن آن

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ ریلی و مشاوره رایگان نورپردازی فضای خود می‌توانید با کارشناسان فنی اکووات در تماس باشید.

 

 

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋