ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

شیوه­‌های مختلف نورپردازی با استفاده از چراغ ریلی

چراغ ریلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای نورپردازی فروشگاه، مزون و گالری‌های هنری است. چراغ ریلی با قابلیت چرخش 360 درجه و هدایت نور در مسیرهای دلخواه و ایجاد نور با کنتراست در فضا یکی از محبوب‌ترین چراغ‌ها بین معمار و طراحان روشنایی برای نورپردازی فضاهای مختلف است.

روشنایی عمومی با چراغ ریلی

چراغ ریلی بهتر است به طور کلی به عنوان نور مکمل و نه روشنایی اصلی استفاده شود اما برای تامین روشنایی عمومی فروشگاه با استفاده از چراغ رلی باید به نوع کاربری فضا، ابعاد و هم‌چنین ارتفاع سقف فضا دقت کنید. معمولا برای تامین روشنایی عمومی در فضاهایی با ارتفاع حدود ۳ متر از چراغ ریلی ۳۵ وات و برای ارتفاع بیش از ۳ متر از چراغ ریلی ۶۰ وات استفاده می­‌شود. البته شما می‌توانید با استفاده از کابل آویز ریل و چراغ ریلی را در ارتفاعی نزدیک‌تر به زمین نصب کنید و به این صورت از چراغ ریلی در توان پایین‌تر استفاده کنید.

زمانی که می‌خواهید با استفاده از چراغ ریلی روشنایی عمومی فضای خود را تامین کنید نکته‌ی مهم، منظم چیده شدن چراغ ها برای یکدست شدن نور نهایی است. به همین دلیل باید به خطوط ریل و چراغ ریلی مورد استفاده و هم‌چنین فاصله چراغ‌ها از هم دقت کنید.

روشنایی تکمیلی با چراغ ریلی

در بسیاری از موارد قرارگیری قفسه‌ها و اشیاء و هم‌چنین دکوراسیون به گونه‌ای است که نور عمومی در فضا قادر به روشن کردن آن نیست. در چنین شرایطی از چراغ ریلی استفاده می‌شود چراکه بوسیله‌ی آن می‌توان نو را منحرف کرده و به فضای خود تاباند و به این ترتیب چراغ ریلی به عنوان روشنایی مکمل در فضا مورد استفاده قرار می گیرد. نورپردازی قفسه‌­ها، کمد، دیوار و یا بخش­های مختلف دیگر، از مواردی است که به چراغ ریلی به عنوان نور مکمل نیاز خواهد داشت. در این حالت معمولا چراغ ریلی بهتر است در فاصله‌­ای از دیوار قرار گیرد که با ۳۰ درجه انحراف نسبت به افق، نور آن به فضای مورد نظر بتابد.

برای روشنایی تکمیلی فضا می­‌توانید از چراغ ریلی با توان­‌های پایین یعنی ۱۵ وات و ۲۵ وات استفاده کنید و هم در فضاهایی با نیاز به نور بیشتر مثل ویترین، از چراغ ریلی ۳۵ وات و چراغ ریلی ۶۰ وات استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع نورپردازی با چراغ ریلی و هم‌چنین مشاوره رایگان در رابطه با نورپردازی فضای خود با مشاورین و مهندسین تیم فنی اکووات در تماس باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋