ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

اصول نورپردازی با چراغ ریلی

چراغ ریلی یکی از مهم‌ترین چراغ‌های ال‌ای دی در نورپردازی مدرن است. مزیت‌های فراوان چراغ ریلی مانند قابلیت جا به جایی در ریل، چرخش 360 درجه چراغ، نورهای بسیار متنوع و نصب آسان چراغ باعث شده تا معماران و طراحان از چراغ ریلی برای نورپردازی انواع فضاهای مختلف از اداری، بعضا فضاهای مسکونی و مخصوصا فضاهای تجاری مانند شوروم‌ها، گالری ها و مخصوصا نورپردازی ویترین فروشگاه‌ها استفاده کنند. چراغ ریلی همانطور که اشاره شد یکی از چراغ‌های بسیار محبوب است و استفاده از آن در فضاهای مختلف بسیار متدوال است به همین دلیل لازم است تا با برخی نکات استفاده از چراغ ریلی در فضاهای مختلف آشنا شوید تا بتوانید بهترین خروجی ممکن را یک چراغ ریلی در فضای خود داشته باشید.

اصول نورپردازی با چراغ ریلی

چراغ ریلی یک چراغ بسیار محبوب برای نورپردازی فضاهای مختلف محسوب می‌شود و واقعیت این است که در بسیاری از مواقع این محبوبیت باعث شده تا از این چراغ بدون رعایت اصول استفاده شود و در نتیجه خروجی مورد نظر حاصل نشود. هنگام نورپردازی با چراغ ریلی نیز مانند انواع دیگر چراغ‌های LED لازم است تا اصول نورپردازی با آن رعایت شود. این اصول به هیچ عنوان پیچیده و یا بسیار دشوار نیست. فقط کافی است که هنگام نورپردازی با چراغ رلی به نکاتی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم توجه کنید:

  1. بهتر است در نورپردازی عمومی فضاهای بسیار بزرگ فقط از چراغ ریلی استفاده نکنید و آن را به صورت مکمل در کنار چراغ های دیگر قرار دهید.
  2. برای نورپردازی اجسام روی دیوار مانند قفسه لباس، تابلو، و یا هر شی دیگری به فاصله‌ی چراغ ریلی بر روی سقف و دیوار دقت کنید. می‌توانید برای بدست آوردن فاصله مناسب از این فرمول استفاده کنید؛ ارتفاع مرکز قفسه یا اثر هنری خود را تا سقف اندازه‌گیری کنید. سپس عدد حاصل را در 0.55 ضرب کنید تا فاصله مورد نظر چراغ ریلی از دیوار را بدست آورید. برای مثال اگر ارتفاع مرکز مجسمه‌ای که می‌خواهید با چراغ ریلی آن را نورپردازی کنید تا سقف 1 متر باشد، چراغ ریلی را باید روی سقف و در فاصله‌ی 55/0 متری دیوار نصب کنید.
  3. تعداد زیاد چراغ ریلی در یک ریل ممکن است فضای شما را بیش از اندازه شلوغ نشان دهد و هرچند تاثیر کمی باشد اما می‌تواند بر افزایش دمای محیط شما نیز تاثیر داشته باشد. بنابراین برای حفظ زیبایی بصری نورپردازی فضا و هم‌چنین کنترل دمای محیط در چینش چراغ‌های ریلی بر روی ریل دقت کنید.

شما هم‌چنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ‌های ریلی و مشاوره رایگان نورپردازی فضای خود با مشاورین و مهندسین فنی تیم اکووات در تماس باشید.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋