ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

ایده‌­های جذاب برای نورپردازی با چراغ خطی روکار

چراغ خطی امروزه یکی از محبوب‌ترین انواع چراغ‌های LED است و قابلیت استفاده از آن به صورت‌های مختلف مانند نصب بر روی سقف، دیوار، بالای قفسه، بین شیارهای چوبی و یا حتی بر روی زمین آن را به گزینه‌ای زیبا و مدرن و در عین حال راحت برای نوپردازی فضا تبدیل کرده است.

 

چراغ خطی را می‌توان در فضاهای مختلف بر اساس نیاز پروژه و یا قابلیت‌های فضا در حالت‌های مختلف نصب از جمله توکار، آویز و یا روکار به کار برد. برای مثال بارها پیش آمده که برای نورپردازی یک فضا در شکل برش سقف، نحوه قرارگیری چراغ خطی و ... محدودیت‌های متعددی وجود داشته علاوه بر محدودیت‌های فضا ممکن است بدنه‌ی چراغ خطی خود به عنوان یک المان از دکوراسیون در نظر گرفته شده باشد؛ برای تمام این موارد چراغ خطی روکار بهترین گزینه ممکن به شمار می‌رود. این چراغ‌ها قابلیت استفاده به صورت‌های مختلف و در فضاهای گوناگون را دارند و به همین دلیل یک گزینه زیبا، مدرن و به صرفه برای نورپردازی هر فضایی به شمار می‌روند.

برای استفاده ار چراغ خطی روکار در فضاهای مختلف راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد برای مثال برای نورپردازی سقف خانه با چراغ خطی روکار می‌توانید از این چراغ‌ها در بین شیارهای سقف بافل چوبی استفاده کنید، ارتفاع این چراغ‌ها معمولا کمتر از 10 سانتی متر است و به همین دلیل کی‌توان به راحتی از آن‌ها در بین بافل‌ها استفاده کرد. این نوع نورپردازی مخصوصا در نورپردازی فضاهای تجاری بسیار محبوب است و از زیباترین روش‌های نورپردازی با چراغ خطی محسوب می‌شود.

با استفاده از چراغ خطی روکار و بدنه‌ی آلومینیومی آن می‌توانید به ایجاد جلوه‌ای مدرن‌تر از فضا کمک بگیرید. در فضاهایی که امکان نصب چراغ توکار در آن‌ها نیست و هم‌چنین برای نصب چراغ آویز ارتفاعشان کم است می‌توانید در طراحی نورپردازی با چراغ خطی روکار، رنگ بدنه را با رنگ دکوراسیون فضا تطبیق دهید و یا با انتخاب یک رنگ متضاد باسقف جلوه‌ای زیبا ایجاد کنید.

و در نهایت برای نورپردازی فضاهای بزرگ نیز می‌توانید از اشکال هندسی مختلف استفاده کنید. زاویه دار شدن خطوط نوری و یا ایجاد اشکال هندسی نظیر مربع، مستطیل یا خطوط L شکل، در نمایش جلوه مدرن و به روز فضا بسیار تاثیرگذارند و هم چنین با این کار و طراحی نورپردازی در اشکال هندسی متفاوت می‌­توانید چشم افراد حاضر در فضا را از نقطه یا محلی به نقطه یا محلی دیگر هدایت کنید.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋