ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

ساختار و اجزا تشکیل دهنده چراغ خیابانی ال ای دی

چراغ خیابانی یکی از ضروری‌ترین منابع روشنایی در خیابان‌ها و معابر است که علاوه بر تامین روشنایی و نور عمومی فضا بر  ایجاد امینت و هم‌چنین زیبایی شهر نیز اثر گذار هستند. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تکنولوژی LED چراغ‌های خیابانی نیز رشد چشمگیری داشتند و توانستند با تولید نور با کیفیت بالاتر محیط زندگی شهری را برای تمامی شهروندان زیباتر، راحت‌تر و امن‌تر کنند.

این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که چراغ خیابانی ال‌ای‌دی مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به چراغ‌های نسل قبل خود مانند چراغ‌های تخلیه گازی دارند اما یکی از مهم‌ترین این مزیت‌ها مصرف انرژی بسیار کمتر این چراغ‌ها است که با توجه به کاربرد چراغ خیابانی توانسته علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌های مصرف انرژی، بر حفظ محیط زیست نیز تاثیرات بسیار مثبتی بگذارد.

اما قبل از هر چیزی بهتر است نگاهی به ساختار و اجزای تشکیل دهنده‌ی چراغ خیابانی بیاندازیم تا بتوانید بیشتر با نحوه‌ی عملکرد این چراغ آشنا شوید. چراغ خیابانی در کل ساختار ساده‌ای دارد و از سه قسمت تشکیل شده است:

چیپ چراغ خیابانی ال‌ای‌دی:

چیپ‌ها در واقع قلب تپنده‌ و منبع روشنایی چراغ‌های خیابانی هستند. چیپ‌ها در دو مدل COB و SMD تولید می‌شوند و عمده تفاوت این دو مدل در نحوه‌ی نوردهی آن‌ها است. چیپ‌های SMD نور پخش‌تر و چیپ‌های COB نور متمرکزتری تولید می‌کنند که می‌توانید با توجه به نیاز پروژه‌ی خود چراغ خیابانی با یکی از این دو مدل چیپ انتخاب کنید. اما به طور کلی با توجه به کاربرد و هدف معمول چراغ‌های خیابانی که ایجاد روشنایی گسترده در فضا است، استفاده از چیپ SMD منطقی‌تر است.

درایور چراغ خیابانی ال ای دی:

سه ویژگی مهمی که یک درایور خوب چراغ خیابانی ال‌ای‌دی باید داشته باشد؛ ضریب اعوجاج هارمونیک پایین (THD<10%) و ضریب توان بال (PF>0.95)، فلیکر یا چشمک نداشتن چراغ است تا باعث شود نور چراغ خیابانی ال‌ای‌دی کمتر باعث خستگی شده و همچنین با نداشتن چشمک و سوسو مانع خراب شدن تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته شود.

بدنه چراغ خیابانی ال ای دی:

 بدنه‌ی چراغ خیابانی از این رو بسیار با اهمیت است که  بهترین درایو و چیپ تنها در صورتی پایدار و ارزشمند است که در یک بدنه با کیفیت قرار گرفته باشد. از آنجایی که چراغ‌های خیابانی معمولا در محیط‌هایی به کار می‌روند که فضای باز است و پوششی برای حفظ چراغ در برابر عوامل محیطی وجود ندارد، وجود یک بدنه مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف ضروری است. به همین دلیل چراغ‌های خیابانی باید IP66 و بدنه‌ای تماما آلومینیومی داشته باشند تا چراغ در برابر عوامل مخرب بیرونی و شرایط مختلف آب و هوایی مانند باد و باران و یا طوفان دچار خسارت و خرابی نشود.

امروزه استفاده از چراغ خیابانی ال‌ای‌دی با کیفیت امری ضروری است تا محیط‌های شهری، خیابان‌ها و معابر علاوه بر روشنایی کافی برای دیدن با استفاده از نور با کیفیت و ظاهر زیباتر این چراغ‌ها و یا کمک المان هایی که در ساخت برخی از آن ها به کار می رود، علاوه بر تابش نور، سبب افزایش زیبایی نیز می شوند به همین دلیل می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ خیابانی ال‌ای‌دی با مشاورین و مهندسین فنی تیم اکووات در ارتباط باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋