ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

بهترین چراغ ریلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

چراغ ریلی یکی از پرطرفدارترین انواع روش‌های نورپردازی برای انواع فضاهای اداری، تجاری، مسکونی و یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین روش‌های نورپردازی برای فضاهای تجاری و گالری‌ها است.

چراغ ریلی را می‌توان هم بر روی سقف و هم بر روی دیوار نصب کرد. در این شیوه‌ی نورپردازی چراغ‌های ریلی بر روی ریل قرار می‌گیرند و قابلیت چرخش 360 درجه و حرکت داخل ریل را دارند بدین ترتیب می توانند نور را در همه‌ی جهات ساطع کنند و بدین ترتیب می‌توان با استفاده از چراغ ریلی هر جایی از فضا را روشن کرد و نور را به تمام نقاط تاباند.

استفاده از چراغ ریلی برای نورپردازی فضا با مزیت‌های بسیار زیادی همراه است، در ادامه به برخی از این مزیت‌ها اشاره خواهیم کرد، این موارد به شما اطمینان خواهد داد که برای نورپردازی فضای خود از چراغ ریلی استفاده کنید.

مزیت‌های استفاده از چراغ ریلی:

  1. چراغ ریلی دست شما را برای نصب باز گذاشته، چراکه این چراغ‌ها قابلیت نصب بر روی دیوار، سقف و حتی زمین را به صورت‌های توکار، روکار و آویز را دارد.
  2. چراغ ریلی قابلیت چرخش 360 درجه برای روشنایی همه‌ی فضاها را دارد.
  3. چراغ ریلی به راحتی در ریل نصب می‌شود.
  4. تنوع بسیار بالای چراغ ریلی و توانایی تطبیق آن با نیاز پروژه

چراغ ریلی مزیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توانند جواب بسیار مناسبی برای پاسخ به پرسش "چرا باید از چراغ ریلی استفاده کنیم؟" باشند اما همانطور که می‌توان حدس زد فقط استفاده از چراغ ریلی کافی نیست. چراغ ریلی انواع بسیار زیادی در بازار دارد به همین دلیل در ادامه به مواردی اشاره کرده‌ایم که رابطه‌ی مستقیمی با کیفیت چراغ ریلی دارند و با توجه به این موارد می‌توانید هنگام خرید چراغ ریلی بهترین انتخاب ممکن از بین گزینه‌های موجود را داشته باشید.

شاخص نمود رنگ یا CRI:

شاخص نمود رنگ فاکتوری است که میزان شباهت رنگ اجسام در زیر نور چراغ و رنگ طبیعی آن‌ها در زیر نور خورشید را نشان می‌دهد در واقع از این شاخصه برای نمود رنگ اجشام در زیر نور چراغ استفاده می‌کنند و هر چه این شاخصه بالاتر و به 100 نزدیک‌تر باشد به این معنی است که اجسام در زیر نور این چراغ رنگ شفاف‌تر و واضح‌تری دارند. برای نورپردازی فضای تجاری و فروشگاهی از چراغ ریلی با CRI بالای 90 استفاده کنید.

چشمک یا flicker:

فلیکر و یا چشمک باعث خراب شدن فیلم‌ها و عکس‌ها و هم‌چنین باعث خستگی چشم و یا سر درد افراد حاضر در فضای نورپردازی شده می‌شود. به همین دلیل انتخاب چراغ ریلی بدون فیلیکر می‌تواند در کیفیت نورپردازی فضای شما بسیار تاثیر گذار باشد.

کیفیت ریل:

چراغ ریلی با قرارگرفتن در ریل بر روی دیوار و یا سقف قرار گرفته و روشن می‌شود به همین دلیل کیفیت ریل استفاده شده بسیار مهم و حائز اهمیت است. ریل با کیفیت باید از بدنه‌ای تماما آلومینیومی داشته باشد تا با قرارگیری چراغ ریلی داخل آن دچار خمیدگی نشود و دوما از تسمه‌ی مسی به عنوان رسانا در آن استفاده شده باشد تا با جابه‌جایی و حرکت چراغ ریلی داخل ریل، چراغ روشن و خاموش نشود هم‌چنین استفاده از تسمه‌ی مشی احتمال بروز خطرات آتش سوزی را نیز به صفر می‌رساند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با خرید چراغ ریلی و یا مشاوره رایگان نورپردازی فضای خود با کارشناسان و مهندسین فنی اکووات در تماس باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋