ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

5 نکته که هنگام خرید چراغ خطی باید به آن توجه کنید

چراغ­ خطی از به روزترین و کامل­ترین ادوات روشنایی در نورپردازی مدرن است. تنوع زیاد چراغ­های خطی باعث شده تا در نورپردازی همه‌ی فضاها یکی از اصلی­ترین گزینه­های روی میز باشند اما همین تنوع زیاد ممکن است باعث سردرگمی مشتریان چراغ خطی شود و در نتیجه، چراغی بی‌کیفیت و یا نامناسب خریداری کنند. به همین دیلیل به بررسی نکاتی پرداخته‌ایم که باید هنگام خرید چراغ خطی با آن‌ها دقت کنید.

  1. به ماژولار و یا غیر ماژولار بودن چراغ خطی دقت کنید!

چراغ­های غیر ماژولار علی­رغم قیمت ارزان­تر مشکلات زیادی دارند از افت نور تدریجی و کیفیت و طول عمر پایین قطعات گرفته تا نیاز به تعویض تمام منبع نور خطی  هنگام سوختن بخشی از آن که سختی تعویض و هزینه بالایی را به همراه دارد، همه و همه از معایب این چراغ­های خطی است.

اما در مقابل چراغ‌های خطی ماژولار که به صورت قطعه قطعه هستند و فرایند نصب و نگهداری چراغ خطی را به صورت قابل توجهی تسهیل کرده­اند. چراغ­های خطی جریان ثابت با استفاده از ماژول­های جریان ثابت عمل می‌کنند و طول عمر و کیفیت نور بالاتری دارند. بهترین ماژول­هایی که در این چراغ­ها به کار می­رود، ماژول­های استاندارد زاگا هستند. این چراغ­ها کیفیت بالاتری دارند و از نظر سهولت در نصب و نگهداری، خیال شما را راحت می­کنند.

  1. یکپارچگی و یکدست بودن نور خروجی چراغ را در زوایا بررسی کنید.

مورد دیگر عدم وجود نقاط تاریک و روشن و یکپارچگی نور خروجی در طول چراغ است؛ نقاط تاریک در چراغ­های خطی بی‌کیفیت معمولا در زوایا قابل مشاهده‌اند و علت آن، عدم توانایی در طراحی چراغ به صورتی است که ماژول­های چراغ همه نقاط را پوشش دهند.

  1.  به نور خروجی و کیفیت آن توجه کنید.

فلیکر یا چشمک زدن، ایرادی مربوط به درایور چراغ است، از نظر علمی می­تواند موجب سردرد و خستگی چشم و باعث خرابی فیلم‌ها و عکس‌ها شود. پس دقت کنید که نور خروجی چراغ بدون فلیکر همراه با شاخص نمود رنگ بالاتر از 90 باشد تا علاوه بر سوسو نزدن نور، رنگ واقعی اجسام نیز زیر نور خروجی از چراغ نیز نمایان باشد.

  1. به دنبال تامین­کننده­ای بروید که خیال شما را از نصب چراغ خطی راحت کند.

چهار چراغ خطی که با اتصال به هم یک مستطیل نوری را تشکیل می‌دهند در نظر بگیرید. چراغ­های خطی با توجه به این نقشه، موقع نصب به صورت قسمت­های جداگانه ارسال می­شوند. در نتیجه سر هم کردن مجدد این مستطیل و نصب دقیق آن فرایند نسبتا پیچیده­ای است که نیاز به دانش و مهارت کارشناسان نصب چراغ خطی دارد. بنابراین از ابتدای خرید، تامین­کننده­ای را انتخاب کنید که عملیات نصب چراغ خطی را هم انجام دهد و فرایند نورپردازی شما را تسهیل کند.

  1. بهترین ضمانت و خدمات پس از فروش را انتخاب کنید تا همیشه راحت باشید.

این مورد، اصل اساسی خرید هر کالای مصرفی است و چراغ­ خطی هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود اینکه چراغ­های خطی ماژولار چراغ­های با دوامی محسوب هستند اما بعضی از تولیدکنندگان و تامین­کنندگان، ضمانت و خدمات پس از فروش بهتری ارائه می­دهند تا شما به هیچ وجه دچار نگرانی نشوید. بهترین چراغ­ها در این بخش، چراغ­هایی با 3 تا 5 سال ضمانت تعویض هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ خطی با مهندسین فنی اکووات در تماس باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋