Ecowat DM

Ecowat DM

چرا چراغ خطی را برای نورپردازی انتخاب کنم؟

امروزه و با جا افتادن چراغ خطی و لاین نوری در بین طراحان و نورپردازان ایرانی، این چراغ محبوبیت زیادی در بین مردم پیداه کرده است. به طوری که قطعا این چراغ را در دفاتر اداری، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و حتی خانه ها مشاهده کردید.

این چراغ هم به خوبی نور عمومی را تامین میکند و هم از نظر بصری بسیار زیبا و چشم نواز است. به دلیل اینکه چراغ‌های خطی میزان زیادی در ادارات استفاده میشوند و محصولی محبوب برای معماران و نورپردازان است، کیفیت نور در آن خیلی مهم است.

 

انتخاب شما باید لاین نوری باکیفیت باشد. حال ویژگی‌های یک چراغ خطی باکیفیت چیست؟

ویژگی‌های چراغ خطی باکیفیت

بدنه:

بدنه یک نور خطی باکیفیت باید از جنس آلومینیوم باشد. آلومینیوم موجب می‌شود چراغ به راحتی بتواند گرمای تولید شده درون چراغ را به محیط اطراف انتقال دهد.

رفلکتور:

این جزء از چراغ خطی دو نقش را ایفا میکند. باعث خنک کنندگی چراغ میشود و مورد دوم میتواند جهت تابش نور را هدایت کند و از هدر رفتن آن جلوگیری کند که اثربخشی آن را  زیاد میکند.

چیپ و منبع نور:

چیپ در چراغ و محصولات روشنایی، همان منبع نور است. این چیپ ها روی محصول قرار گرفته و نور را تولید می‌کنند. اصولا بهترین برندهای شناخته شده در جهان اسرام آلمان، نیچیا ژاپن میباشد.

کیفیت این جزء چراغ بسیار دارای اهمیت است. دو فاکتور بسیار مهم آن چشمک نزدن (flicker-free) و شاخص نمود رنگ بالا (CRI) است. چشمک نزدن همانطور که از اسمش پیداست، عدم پِرپِر کردن یا سوسوزدن چراغ است. اگر چراغی flicker-free نباشد در دراز مدت باعث اذیت کردن چشم‌ها و سردرد خواهد شد. شاخص نمود رنگ یا CRI هم کیفیت نور را مشخص میکند. باکیفیت‌ترین نور، نور طبیعی و یا همان نور خورشید است. هر چه کیفیت یک منبع نور به نور خورشید نزدیک تر باشد و رنگ‌هایی که زیر آن نور دیده میشود به رنگ واقعی خودشان شبیه تر باشد، CRI آن منبع نور بالاتر خواهد بود.

دیفیوزر:

دیفیوزر شیری رنگ در نهایت روی بدنه چراغ قرار میگیرد. این جزء باعث میشود که نوری که از چیپ‌ها ساطع میشود به صورت کاملا یکنواخت پخش شود و باعث خیرگی و اذیت کردن چشم ها نشود.

در نهایت همه این ویژگی‌ها را میتوانید در چراغ خطی اکووات پیدا کنید.

Ecowat DM
Ecowat DM

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋