ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آشنایی با اجزاء و قطعات چراغ خیابانی ال ای دی

چراغ خیابانی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها و ادوات روشنایی برای معابر و به طور کل فضای باز است. برای اینکه هنگام خرید چراغ خیابانی دچار سردرگمی نشوید و خریدی مطمئن را تجربه کنید بهتر است با اجزاء و قطعات چراغ خیابانی آشنا باشید، چراکه کیفیت و ساخت این اجزاء تاثیر مستقیم بر کیفیت و قیمت نهایی چراغ خیابانی LED خواهد گذاشت.

 

 

چیپ جراغ خیابانی ال‌ای‌دی یکی از اجزای اصلی سازنده چراغ یا همان منبع روشنایی چراغ خیابانی است که در دو نوع COB و SMD موجود است.هر کدام از این دو نوع چراغ مناسب فضای خاصی است اما با توجه به هدف استفاده از چراغ خیابانی و کاربرد آن که معمولا ایجاد روشنایی گسترده در فضا است استفاده از چیپ‌های SMD بسیار منطقی‌تر است. چیپ چراغ خیابانی همانطور که انتظار می‌رود تاثیر مستقیمی بر کیفیت چراغ دارد. چیپ با کیفیت طول عمر بالایی داشته و CRI آن معمولا بالای 80 است تا وضوح رنگی آن بالا باشد. ینابر این پیش از خرید چراغ خیابانی حتما به رده‌بندی چیپ توسط تولید کننده توجه کنید.

 

 

یکی دیگر از اجزای چراغ خیابانی درایور است. درایور چراغ خیابانی به دلیل موقعیت نصب این چراغ در معابر عمومی باید واجد یک سری استانداردها باشد. استانداردهایی مانند ضریب اعوجاج هارمونیک پایین (THD<10)  و ضریب توان بالا (PF>0.95)تا برای نصب مورد قبول واقع شود. البته به غیر از این استانداردها نداشتن فیلیکر و یا چشمک در چراغ خیابانی هم باعث می‌شود تا چشم افراد در زیر نور چراغ دچار خستگی نشود و یکی دیگر از مزیت‌های بدون چشمک بودن چراغ در مکان‌هایی است که دوربین مدار بسته وجود دارد چراکه فیلیکر باعث خراب و بی‌کیفیت شدن فیلم‌های آن می‌شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ خیابانی و مشخصات قطعات آن با کارشناسان فنی اکووات در تماس باشید تا ضمن ارائه اطلاعات در رابطه با مشخصات فنی چراغ مد نظر، از مشاوره رایگان در زمینه روشنایی پروژه خود نیز بهره‌مند شوید.

 

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋