اکوموتیو

اکوموتیو

اکوموتیو رسانه‌‌ای تخصصی است که می‌کوشد ضمن پوشش اخبار و رویدادهای جامعه استارتاپی، با تولید محتوای شناختی و کاربردی بخشی از نیاز محتوایی این جامعه را تامین نماید و در راستای شکوفایی آن نقش‌آفرینی کند.

آشنایی با انواع کمپین تبلیغاتی و کاربرد آنها

 

قبل از بحث در مورد اصول موفقیت در کمپین تبلیغاتی، باید مفهوم کمپین را به درستی درک کنیم. کمپین به معنای راه اندازی یک فعالیت در مقیاس وسیع به گونه ای است که یک فعالیت هدف خاصی را دنبال کند و یک چارچوب زمانی برای آن تعریف کند. اجرای کمپین حداقل 2 هفته و حداکثر 30 روز برنامه ریزی شده است.
کلمه عملیات در اصل به معنای عملیات نظامی یا سیاسی برای مخاطبان هدف از پیش تعیین شده، در یک منطقه محدود، با هدف و نتیجه از پیش تعیین شده است!
با تعریفی دیگر، کمپین همان اطلاعیه، اطلاعیه یا دعوت نامه ای است که در دنیای مجازی به روش های مختلف، از طریق صفحات مجازی یا شبکه های اجتماعی و یا از طریق برگزاری سمینارها و کنفرانس ها در دنیای واقعی صورت می گیرد. ، یک کنفرانس یا حتی یک مهمانی ساده برگزار می شود.
در واقع به هر جلسه ای که هدف خاصی مانند فروش یک محصول یا تبلیغ یک برند یا حتی تبلیغ یک شخص داشته باشد، کمپین گفته می شود.

 

کمپین تبلیغاتی چیست؟

فروش، برندسازی، بازاریابی و غیره هنگامی که شما هر برنامه یا جلسه ای را برای این منظور سازماندهی می کنید، به عنوان یک کمپین تبلیغاتی در نظر گرفته می شود.
اگر اطلاعات کافی در مورد برند، محصول و بازار خود داشته باشیم، هزینه کمپین تبلیغاتی - نسبتاً - بسیار کم خواهد بود. اما هر چه کمتر در مورد خود و محیط زیست بدانیم، هزینه های کمپین بیشتر خواهد شد. درست مانند یک عملیات نظامی که با حداقل اطلاعات در مورد دشمن و تئاتر انجام می شود. بدیهی است که چنین عملیاتی بیشترین تلفات و کمترین موفقیت را به همراه خواهد داشت.
برای اینکه یک «کمپین تبلیغاتی» واقعاً یک «کمپین» باشد و نه یک «عملیات چریکی با یک سری تک تیراندازهای ناهماهنگ»، چندین عامل باید در نظر گرفته شود که در اینجا به برخی از آنها خواهیم پرداخت. اگرچه نمی توان از تمام ویژگی های ذکر شده در هر کمپین استفاده کرد، اما با کمک رسانه اکوموتیو و آشنایی با آنها می تواند ایده های بسیار خوبی در طراحی کمپین به ما بدهد.
برای شروع یک کمپین خوب اول از همه باید هدفتان مشخص باشد. در واقع پاسخ به این سوال که چرا و با چه هدفی باید این کمپین را اجرا کرد بسیار مهم است.
پس از آن روش استفاده، انتخاب افراد مناسب، انتخاب زمان و مکان مناسب برای تبلیغات و مخاطبان هدف باید به دقت مورد مطالعه قرار گیرد.
و از همه مهمتر، باید بدانید که چقدر برای این کمپین هزینه کرده اید و این کمپین چقدر سودآور خواهد بود.

 

انواع کمپین های تبلیغاتی:

تبلیغات تجاری: این نوع تبلیغات مستقیماً مصرف کننده را هدف قرار نمی دهد، بلکه دارایی های مختلفی را هدف قرار می دهد که بر دسترسی مصرف کننده تأثیر می گذارد. این سازمان ها عبارتند از: توزیع کنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان و واسطه ها.
تبلیغات مصرف کننده: هدف از این کمپین اطلاع رسانی به مشتریان از مزایا و ویژگی های محصول و ترغیب آنها به خرید محصول است.
تبلیغات عمومی: تبلیغ یک محصول خاص توسط انجمن صنفی یا کنسرسیوم تولیدکنندگان و تامین کنندگان. این یک سازنده خاص را تبلیغ نمی کند، بلکه مزایای یک محصول خاص را توصیف می کند.
تبلیغات محصول: بر ارتقای مزایای محصول مانند قیمت، عملکرد و ارزش تمرکز دارد.
تبلیغات برند: تمرکز اصلی تبلیغات برند است و در برخی موارد بر محصول تمرکز دارد. این نوع کمپین ها اغلب بر ایجاد تصاویری تمرکز می کنند که مشتری را درگیر خود کند.
تبلیغات خط تولید: تبلیغ طیف وسیعی از محصولات تولید شده توسط یک کارخانه واحد.
تبلیغات شرکتی: این کمپین یک شرکت خاص را برای یافتن سرمایه گذاران اقتصادی جدید و بهبود موقعیت شرکت در بازار سهام تبلیغ می کند.
کمپین های تبلیغاتی خرده فروشی برای ترویج مشاغل خصوصی و خرده فروشی ایجاد می شوند.
تبلیغات مشترک: در این کمپین هزینه های تبلیغات بین خرده فروش یا عمده فروش و تولید کننده در سطح محلی تقسیم می شود.
تبلیغات پاسخ مستقیم: این کمپین یک تعامل مستقیم بین بازاریاب و مشتری ایجاد می کند و نتایج و بازخورد مناسب را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.
تبلیغات خدمات عمومی: این نوع کمپین ها غیرتجاری هستند و به دنبال اطلاع رسانی به مردم از طریق تلویزیون، رادیو و سایر رسانه ها هستند. تمرکز اصلی این کمپین بالا بردن دانش مردم در مورد یک موضوع خاص است.
تبلیغات دیجیتال مارکتینگ: این نوع کمپین از فناوری های دیجیتال برای تبلیغات، تعامل با مشتریان و افزایش درآمد شرکت استفاده می کند و انواع مختلفی دارد.
 کمپین تبلیغاتی رسانه های اجتماعی: میلیون ها نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. با مشاهده نظرات افراد می توانید با کمترین هزینه ایده های آنها را دریافت کنید و در صورت نیاز جزئیات طراحی کمپین را برای بهبود تبلیغات تغییر دهید.

کمپین بهینه سازی موتورهای جستجو (کمپین سئو): این یک طراحی دقیق است که از دانش نحوه کار موتورهای جستجو برای جذب افراد استفاده می کند. برای فروش و کسب درآمد بیشتر ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو جذب می کند.
کمپین موتورهای جستجو (SEM Campaign): این تکنیک بازدید سایت را در نتایج صفحه موتورهای جستجو افزایش می دهد. بازاریابی موتورهای جستجو می تواند به کمک بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای تنظیم و بازنویسی محتوای وب سایت ها برای دستیابی به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو ختم شود. هر چیزی که منجر به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای ارتقای یک وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت شود، بازاریابی موتور جستجو نامیده می شود. بازاریابی موتورهای جستجو نظم بیشتری نسبت به بهینه سازی موتورهای جستجو دارد. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی در دو روش (SEO) و (SEM) استفاده می شود. با این حال، SEM یک اصطلاح گسترده تر از SEO است.
کمپین بازاریابی کلیکی (کمپین PPC): این کمپین برای بمباران تبلیغاتی انتخاب شده است. معمولاً ترافیک وب سایت شما را سریعتر و کارآمدتر از روش های دیگر افزایش می دهد. برای این تبلیغات باید به گوگل پول پرداخت کنید و مشخص است که پس از مدتی مشخص و انقضای هزینه پرداختی، نمایش این تبلیغات متوقف می شود. با این حال، اگر سایت شما در مراحل ابتدایی خود است، برای از دست ندادن مشتریان فعلی خود، استفاده از این سیستم گوگل تا زمانی که کلمه کلیدی شما به نتایج دلخواه در صفحه اول موتورهای جستجو برسد، دقیق تر است.
کمپین بازاریابی محتوا: با استفاده از محتوای مناسب و کاربردی می توانید برای جذب مخاطبان هدف قدم بردارید. راه اندازی یک کمپین بازاریابی محتوا موفق نیاز به محتوایی دارد که بازدیدکنندگان را جذب کند و آنها را به بازگشت نگه دارد. لازم نیست فعالیت های بازاریابی شما همه را جذب کند. این فعالیت ها باید افراد مناسبی را که به کسب و کار شما اهمیت می دهند جذب کند. این افراد در نهایت مشتریان ویژه شما خواهند شد.
کمپین بازاریابی وابسته: اطلاعات مربوط به یک محصول توسط مشتری با استفاده از شبکه های اجتماعی به مشتریان دیگر منتقل می شود. به عبارت دیگر، بازاریابی وابسته مستقیماً با نحوه تبلیغ کالا و خدمات توسط فروشنده به خریدار مرتبط است. در بازاریابی وابسته، وب سایت، ایمیل، رسانه های اجتماعی و غیره شما. شما مشتریان را برای محصولات خود جذب می کنید و آنها از این رسانه برای تبلیغ محصول شما به دیگران استفاده می کنند.
کمپین ایمیلی: برای کسب و کارهای کوچک و نوپا، ایمیل مارکتینگ به معنای ارزان ترین راه برای ایجاد کسب و کار، افزایش مخاطبان و خریداران و از همه مهمتر افزایش فروش است. استفاده حداکثری از تصاویر و محتوای متنی کمتر می تواند به شما کمک کند تا در این کمپین موثرتر باشید.
کمپین های چند کاناله تغییرات گسترده ای را در تبلیغات ایجاد کرده اند. بازاریابان باید بتوانند یک تبلیغ یکپارچه را در کانال های ارتباطی متعدد ارائه دهند تا به طیف گسترده ای از مخاطبان دسترسی پیدا کنند. امروزه مشتریان از طریق انواع رسانه های اطلاعاتی مانند وب سایت های مختلف، ایمیل های تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل با صاحبان کسب و کار ارتباط برقرار می کنند. همه این کانال ها باید یک ویژگی مشترک داشته باشند و آن اطلاعاتی است که در مورد محصول در اختیار مشتری قرار می دهند.

 

روش تحقیق و تحلیل بازار در کمپین تبلیغاتی

قبل از هر اقدامی برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی، باید تحلیل مناسبی از بازار هدف خود انجام دهیم. یعنی باید بدانیم که قیمت محصولی که قصد فروش آن را داریم با توانایی خریداران در بازار هدف همخوانی دارد. مرحله بعدی بررسی اینکه آیا محصول ما کیفیت قابل قبولی دارد و با سایر محصولات مشابه موجود در بازار رقابت می کند یا خیر.
باید بسته بندی محصول را کنترل کنیم تا بسته بندی محصول ما به گونه ای باشد که مشتری را به خرید ترغیب کند. اگر محصول ما کیفیت خوبی داشته باشد اما بسته بندی مناسبی نداشته باشید، مطمئنا خریدار مناسبی نخواهد داشت.
باید در مورد نحوه تبلیغ و محل تبلیغات تحقیقات لازم صورت می گرفت و در آخرین مرحله ترتیبی می دادیم تا محصول ما به ساده ترین شکل به دست خریدار برسد.
به عنوان مثال در مورد محصولات آموزشی می توان هم از طریق پست و هم از طریق دانلود در اختیار متقاضی قرار داد. ضمناً سبد خرید محصول باید به گونه ای طراحی شود که متقاضی هنگام خرید با مشکل مواجه نشود.

 

تعیین بودجه برای کمپین تبلیغاتی

پس از تحلیل درست بازار، باید حداقل هزینه کمپین تبلیغاتی خود را بیابید و با توجه به بودجه تعیین شده برنامه ریزی کنید.

 

نوشتن یک پیام موثر برای کمپین تبلیغاتی

ما باید بتوانیم یک پیام تبلیغاتی موثر برای کمپین خود بنویسیم. پیام باید به گونه ای باشد که در قلب مخاطب قرار گیرد. پیام باید هدفمند باشد تا مخاطب ما آن طور که می خواهیم و برنامه ریزی می کنیم، معنی را بفهمد.
هنگام نوشتن پیام تبلیغاتی سعی کنید پیام واضح و بدون ابهام باشد و از تبلیغات مشابه کپی نکنید و خاص و متفاوت باشد. همیشه سعی کنید هنگام نوشتن نسخه تبلیغاتی بر روی علایق مصرف کننده تمرکز کنید. هنگام تهیه پیام تبلیغاتی حتما از تصاویری استفاده کنید که نشان دهنده برتری محصول شما نسبت به محصولات مشابه باشد. همچنین کپی آگهی را به گونه ای بنویسید که مخاطب را متقاعد کند که خرید این محصول از هر لحاظ سودمند است.

 

انتخاب زمان مناسب برای کمپین تبلیغاتی

پس از آماده شدن پیام کمپین، باید کمپین را در زمان مناسب شروع کنیم. بر اساس نوع محصولی که قصد فروش آن را داریم، باید زمان مناسب برای شروع تبلیغات و سپس شروع کمپین خود را پیدا کنیم. زمستان قطعا زمان مناسبی برای راه اندازی کمپین فروش کولر گازی نیست.

اکوموتیو
اکوموتیو اکوموتیو رسانه‌‌ای تخصصی است که می‌کوشد ضمن پوشش اخبار و رویدادهای جامعه استارتاپی، با تولید محتوای شناختی و کاربردی بخشی از نیاز محتوایی این جامعه را تامین نماید و در راستای شکوفایی آن نقش‌آفرینی کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋