hanieh.shervani1998

hanieh.shervani1998

کمپین تبلیغاتی چیست؟

اگر در حوزه بازاریابی یا همان مارکتینگ فعالیت کرده باشید یا علاقمند به خواندن مقاله‌های مرتبط به این زمینه هستید، بدون شک با عبارت کمپین تبلیغاتی روبرو شده‌اید. با توجه به اهمیت بالای این موضوع در بازاریابی کسب و کارهای مختلف، در این مطلب قصد داریم شما را با مفهوم کمپین تبلیغاتی آشنا کنیم و توضیح دهیم هدف یک کمپین تبلیغاتی چه می‌تواند باشد تا بدانید به کار بردن آن چقدر می‌تواند به توسعه و پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. با ما همراه باشید.

در ابتدا بهتر است بدانید کمپین تبلیغاتی چیست.

 

منظور از کمپین تبلیغاتی چیست؟

این روزها کسب و کارهای مختلف برای توسعه‌ی تجارت خود، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها که البته از قدیم هم رواج داشته و از اهمیت زیادی برخوردار بوده است تبلیغات می‌باشد. حال یکی از شیوه‌های موثر بازاریابی و تبلیغات، راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی است.

اجازه دهید با بیان یک مثال شروع کنیم. تصور کنید چند نفر از اعضای یک شرکت دور هم جمع می‌شوند و برای هدف مورد نظر خود که مثلا افزایش فروش محصولات شرکت می‌باشد به دنبال یک راهکار هستند. پس از گفتگو و جمع بندی به یک ایده‌ی مناسب می‌رسند. حال برای به اجرا درآوردن آن ایده و رسیدن به هدف خود، هر کدام از اعضا وظیفه‌ای را بر عهده می‌گیرند و به صورت گروهی کار را پیش می‌برند. این یک کمپین می‌باشد. کمپین در حقیقت به معنای جمع و گروه می‌باشد. اما منظور از کمپین تبلیغاتی چیست و اصلا چرا این مثال را زدیم.

کمپین تبلیغاتی در واقع شامل تعدادی از روش‌های تبلیغاتی مختلف می‌باشد که می‌بایست به شکل همزمان و یکپارچه، پیام تبلیغاتی شرکت یا کسب و کار شما را به مخاطبین هدف‌تان انتقال دهند.

به عبارتی، با توجه به مثالی که در بالا زدیم، کمپین تبلیغاتی هم با همان ساختار و به شکل گروهی جلو می‌رود. در حقیقت در مثال بالا اعضای شرکت با انجام وظایف خود، شرکت را به هدف خود نزدیکتر می‌کردند اما در کمپین تبلیغاتی، شما با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف به صورت همزمان و یکپارچه، پیام تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدفتان منتقل می‌کنید.

روش‌های تبلیغاتی شامل موارد زیادی هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از تبلیغات ویدئویی، بازاریابی تلفنی، بازاریابی از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ)، تبلیغات محیطی، و..  . شما می‌توانید با برنامه ریزی دقیق و استفاده درست از تعدادی از روش‌های تبلیغاتی در کمپین تبلیغاتی خود به نتیجه‌ی قابل قبولی دست یابید و به هدف خود برسید.

 

هدف یک کمپین تبلیغاتی چه می‌تواند باشد؟

شاید برایتان سوال باشد که هدف یک کمپین تبلیغاتی چیست. شما می‌توانید با داشتن هدف‌های مختلفی کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید؛ مثلا اگر یک فروشگاه لباس دارید می‌توانید برای افزایش میزان فروش اجناس خود یک کمپین تبلیغاتی راه بیاندازید (افزایش فروش). یا اگر یک کسب و کار را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و زیاد شناخته شده نیست می‌توانید برای برند سازی آن، از کمپین تبلیغاتی استفاده کنید (برند سازی). یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند هدف‌های مختلفی داشته باشد که انتخاب این هدف با توجه به نیاز کسب و کارتان بستگی به خودتان دارد.

 

hanieh.shervani1998
hanieh.shervani1998

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋