Parisa Ebrahimi

Parisa Ebrahimi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی ، یکی از پر استفاده ترین ابزارآلات صنعتی میباشد ، از این دستگاه بیشتر برای کاهش دور سیستم استفاده میشود . 

دلیل نامگذاری این مدل از گیربکس ها ، شکل و روش طراحی و نصب چرخدنده ها میباشد ، در این دستگاه یک چرخدنده خورشیدی در مرکز محور قرار دارد و دیگر چرخدنده ها در اطراف آن قرار داشته و به دور آن میچرخند ؛ و به همین شکل دستگاه شروع به حرکت کرده و گشتاور مورد نیاز تولید میشود . 

در ادامه مطلب سعی شده است به معرفی گیربکس خورشیدی و ساختار ساختمانی گیربکس خورشیدی پرداخته شود ؛ همچنین ویژگی های فنی این دستگاه برای سهولت در شناخت این مدل از گیربکسها توضیح داده شده است .

 

ساختار گیربکس خورشیدی چگونه است ؟

به صورت کلی گیربکس های سیاره ای به صورت چند طبقه ای ساخته میشوند که طبقه ها یا متحرک است یا معین ؛ یکی از مهم ترین ویژگی های ساخت این دستگاه یک قانون کلی است که هیچ قطعه ای به طور کلی ثابت نصب نمیشود ، یعنی تمام قطعات در حین فعالیت باید حرکت کنند . 

قطعات اصلی گیربکس خورشیدی ، چرخدنده های سیاره ای آن میباشد که توسط یک حلقه و محفظه در قسمت بیرونی بهم متصل میشوند ؛نوع دیگری از چرخ دنده های درون این دستگاه چرخدنده های سیارک هستند که وظیفه دارند که به دور محور مرکزی هماهنگ با چرخدنده خورشیدی بچرخند . قابل ذکر است که با افزایش تعداد چرخدنده مقدار بازدهی و گشتاور دستگاه را تغییر داد.

همچنین دارای دو بلبرینگ های ورودی و خروجی میباشد ، که در اثر وجود این قطعه شرایط محیطی همچون گرد و خاک و ... روی دستگاه تاثیر نمیگذارد . 

قفسه ، قطعه ای از دستگاه است که باید چرخدنده های سیارک را به یک دیگر وصل کند ، به همراه یک رینگ یا پوسته که باید تمام قطعات را در بر گرفته تا بتواند از آنها در برابر آسیب های محیطی مواظبت کند . 

میتوان با نگه داشتن هر یک از قطعات ، میزان سرعت یا قدرت دستگاه را تغییر داد . 

 

مشخصات فنی گیربکس خورشیدی

در گیربکس دنده خورشیدی ، ورودی و خروجی هر دو مرکز چرخش یکسانی دارند. این بدان معنی است که مرکز دنده ورودی حول مرکز گیربکس خروجی می چرخد و محورهای ورودی و خروجی در یک راستا قرار دارند.

در این مدل گیربکس میتوان هر یک از سه جزء را می توان ثابت نگه داشت و ممکن است به عنوان ورودی یا خروجی عمل کند. بسته به نوع مولفه گیربکس خورشیدی که ورودی، خروجی یا ثابت نگه داشته می شود، می توانید به طیف وسیعی از نسبت های دنده دست یابید. خوبی این دنده ها این است که می توانید به هر نسبت دنده ای دست پیدا کنید بدون اینکه لزوماً دنده های دیگر را درگیر یا جدا کنید.

عملکرد دستگاه به این شکل است که ، نیروی ورودی ، وارد دستگاه شده و اول چرخدنده های سیارک در ابتدا شروع به چرخش کرده و سپس باعث حرکت چرخدنده های خورشیدی میشود ؛ پس از مدتی گشتاور مورد نیاز تولید شده و به سمت خروجی میرود .

توانایی نصب در انواع حالت های مختلف ، این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی ها و مزیت های این دستگاه میباشد ؛ این ویژگی برای فعالیت هایی بسیار مهم است که مشکلاتی همچون کمبود فضا یا بهم نزدیک بودن سایر دستگاه های سیستم دارند و به همین دلیل بسیار از این دستگاه استفاده میشود . 

Parisa Ebrahimi
Parisa Ebrahimi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋