دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

تاخیر در تعیین قیمت خودروهای وارداتی؛ بازار خودرو آرامش نخواهد دید!

تعلل در تعیین قیمت خودروهای وارداتی؛ بازار خودرو روی آرامش را نخواهد دید!

قیمت خودروهای وارداتی همچنان نامشخص است و این مسئله مشکلات جدی برای متقاضیان خرید این خودروها پدید آورده است.

با گذشت هفت ماه از برگزاری سامانه یکپارچه عرضه خودرو برای اتومبیل‌های وارداتی، قیمت این خودروها هنوز مشخص نشده و بنابراین تحویل آن‌ها ناتمام باقی مانده است. تعلل در تعیین قیمت خودروهای وارداتی و کندی در فرایند تحویل آن‌ها، باعث شده است تا در عمل وعده واردات خودرو پوچ باشد.

براساس اظهارات «ضیغمی»، رئیس سازمان توسعه تجارت، تاکنون 100 دستگاه چانگان CS35 پلاس تحویل متقاضیان شده است. این تعداد تحویل اندک خودرو با وعده‌های مکرر مسئولان در حوزه واردات خودرو در تضاد است. پیش از این در مورد واردات 100 هزار یا 200 هزار دستگاه خودرو به کشور صحبت می‌شد، درحالی‌که روی کاغذ تنها 100 دستگاه خودرو وارد کشور شده است.

همچنین بخوانید: قیمت خودروهای وارداتی صفر‌کیلومتر در بازار شهریورماه 1402+ جدول

فرایند تعیین قیمت خودروهای وارداتی به‌عنوان یک سرعت‌گیرها در مسیر تحویل این خودروها عنوان شده است. به گفته ضیغمی، شورای رقابت بایستی قیمت این خودروها را تعیین کند. پس از تعیین قیمت نیز خودروها برای پرداخت وجه در سامانه بارگذاری می‌شوند. بنابراین در عمل با یک سازوکار معیوب مواجه هستیم که حاصل آن تأخیر چندین ماهه در ترخیص و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی است.

قیمت خودروهای وارداتی را چه کسی تعیین می‌کند؟

در سوی دیگر، شورای رقابت از ارسال درخواست قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. براساس گفته‌های مسئولان این شورا، تاکنون درخواستی از سوی وزارت صمت برای تعیین بهای خودروهای وارداتی ارسال نشده است. مشخص نیست آیا مسئولان وزارت صمت سعی دارند شورای رقابت را از فرایند تخصیص خودرو کنار بگذارند یا آنکه تغییراتی در بهای نهایی خودروهای وارداتی ایجاد شده است. پیش از این و در جریان تعیین قیمت چانگان CS35 پلاس حواشی بسیاری پدید آمده بود. قیمت این خودرو تا زمان تکمیل وجه نهایی و صدور دعوت‌نامه تغییر کرد و موجب ناراحتی مشتریان شد.

قیمت خودروهای وارداتی

بازار خودرو طی ماه‌های گذشته تغییراتی را تجربه کرده است. یکی از این تغییرات، کاهش قیمت خودروهای مونتاژی است که به‌دلیل خروج مشتریان از بازار خودرو رخ داده است. بدیهی است تا زمانی که خودروهای مونتاژی با قیمتی مشابه در بازار قابل دسترسی باشند، نمی‌توان خودروهای وارداتی را که اغلب چینی هستند، با نرخ‌های گران‌مایه به مشتریان عرضه کرد. البته همانند همیشه، زیان‌دیدگان اصلی این تأخیر مصرف‌کنندگان نهایی و متقاضیان خرید خودروهای وارداتی هستند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋