دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

دانشمند چینی به جرم سرقت فناوری جدید باتری از آمریکا به زندان محکوم شد

دانشمند چینی به جرم سرقت فناوری جدید باتری از آمریکا به زندان محکوم شد

یک دانشمند چینی به جرم سرقت فناوری باتری‌های نوین از کارفرمای آمریکایی، به دو سال زندان محکوم شد.فناوری به سرقت رفته برای کمپانی آمریکایی حدود یک میلیارد دلار ارزش داشته و ظاهرا هدف وی از این سرقت انتقال فناوری به چین بوده است.

این متخصص ۳۶ ساله که Hongjin Tan نام دارد، علاوه بر ۲ سال زندان به پرداخت ۱۵۰ هزار دلار جریمه محکوم شده و پس از آزادی نیز سه سال تحت نظر خواهد بود.Hongjin Tan در یک کمپانی نفتی که نام آن افشا نشده مشغول به کار بوده است. وی در کنار محققان دیگر روی پروژه ای کار می کردند که هدف از آن توسعه نسل بعدی باتری و سیستم های ذخیره سازی عنوان شده است.

سرقت فناوری

بر اساس اسناد دادگاه Tan در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ و پیش از استعفای ناگهانی از کارش در این شرکت، صدها فایل مربوط به پروژه را دانلود کرده است. وی روز بعد یک درایو فلاش را به شرکت برگردانده و ادعا می کند که ناخواسته آنرا با خود به خانه برده است.

علی رغم این ادعا ماموران کمپانی به وی مشکوک شده و پس از بررسی فلش متوجه می شوند که اسناد مهمی در رابطه با فناوری باتری روی آن ذخیره بوده اما بعدا حذف شده اند. ماموران سپس پلیس فدرال را در جریان قرار می دهند و آنها هم در بازرسی خانه دانشمند چینی هارد اکسترنالی پیدا می کنند که حاوی اسرار تجاری کمپانی نفتی بوده است.

Tan پس از بازداشت در نوامبر ۲۰۱۹ سرانجام به کپی و دانلود فایل های پروژه بدون دریافت مجوزهای لازم اعتراف می کند. فایل هایی که به باور دادستان های آمریکایی برای چینی ها ارسال شده است. جان دیمر (John Demers)، معاون دادستان کل امنیت ملی امریکا در این باره می گوید: «این پرونده نمونه دیگری از تلاش مداوم چینی ها برای سرقت حق مالکیت فکری آمریکایی است.»

Trent Shores، دادستان این پرونده نیز از آمادگی مراجع قضایی برای مقابله با تخاصم اقتصادی چین خبر داد چرا که به گفته وی این اقدامات صنایع آمریکایی را تهدید می کنند. مهندسان چینی پیش از این هم به سرقت اطلاعات سامانه دفاع موشکی آمریکا و فناوری های حوزه کشاورزی متهم شده بودند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋