مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

این شرکت آمریکایی می خواهد باتری یون سدیمی بسازد که قادر به 50000 چرخه شارژ باشد

این شرکت آمریکایی می‌خواهد باتری یون سدیم با قابلیت 50 هزار چرخه شارژ بسازد

آمریکا نمی‌خواهد در زمینه فناوری‌های جدید باتری‌ها از چین عقب بماند.

شرکت‌های چینی درحال‌حاضر از باتری یون سدیم در پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی در سطح شبکه یا حتی در خودروهای برقی استفاده می‌کنند و ایالات متحده نیز از این حوزه عقب نخواهد ماند. شرکت Natron می‌خواهد در خاک آمریکا دست به تولید باتری یون سدیم بزند.

یک کارخانه 1.4 میلیارد دلاری در کارولینای جنوبی ایالات متحده، این کشور را در تولید باتری یون سدیم در مقیاس بزرگ جلو خواهد برد. حساب لینکدین شرکت Natron، خبر آغاز پروژه ساخت باتری یون سدیم را اعلام کرده است.

تأسیسات Edgecombe County که توسط شرکت Natron Energy ساخته شده، برای تولید سالانه 24 گیگاوات‌ساعت ظرفیت باتری برنامه‌ریزی شده است که Natron را از استارتاپ به اولین نیروگاه تولید باتری یون سدیم در خاک ایالات متحده تبدیل می‌کند.

کارخانه Natron سلول‌هایی تولید خواهد کرد که تا 50 هزار چرخه شارژ را تحمل می‌کنند. این رقم 5 برابر طول عمر باتری‌های یون لیتیوم معمولی است. جریان بدون مانع یون‌های سدیم همچنین به این معنی است که شارژ این نوع باتری بسیار سریع‌تر است و برای شارژ کامل فقط کمتر از 15 دقیقه زمان نیاز است.

به‌علاوه، ترکیب شیمیایی باتری‌های یون سدیم محدوده دمای عملیاتی بسیار وسیعی از 32 تا 113 درجه فارنهایت (0 تا 45 درجه سانتیگراد) را فراهم می‌کند.

باتری‌های سدیم یون Natron از «مواد معدنی در دسترس در ایالات متحده و تولیدشده در میشیگان» استفاده می‌کند. ناترون درحال دریافت کمک‌های مالی دولتی و فدرال برای پروژه‌های تولید باتری ساخت ایالات متحده است که هدف آن دستیابی به استقلال زنجیره تأمین در این کشور است.

کارخانه باتری یون سدیم

مزایای باتری یون سدیم نسبت به یون لیتیوم

باتری یون سدیم به‌طور معمول ارزان‌تر، ایمن‌تر، با طول عمر بسیار بیشتر و سرعت شارژ بالاتر نسبت به باتری Li-ion معمولی است.

شرکت‌های چینی درحال‌حاضر از باتری یون سدیم در سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی در سطح شبکه شرکت‌های برق محلی استفاده می‌کنند. برخی از باتری‌های یون سدیم حتی راه خود را به خودروهای الکتریکی چین باز کرده‌اند، حتی اگر چگالی انرژی شیمیایی‌شان نسبت به باتری‌های Li-ion کمتر باشد.

بااین‌حال در آمریکا، این صنعت نوپاست و ناترون فکر می‌کند رمز تولید باتری یون سدیم را با الکترود آبی پروس (Prussian) خود شکسته است. «منافذ» در ساختار اتمی رنگدانه آبی پروس بزرگ‌تر از یون‌های سدیم است؛ بنابراین یون‌ها می‌توانند آزادانه بدون کشش ساختاری و تخریب در طول زمان حرکت کنند.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋