برند چینی وولینگ (Wuling) که جزو زیرمجموعههای کمپانی جنرال موتورز محسوب میشود، از یک پیکاپ جدید با نام ژنگتو (Zhengtu) رونمایی کرد. آنچه که این پیکاپ را به سوژه خبری رسانههای غربی تبدیل نموده، قیمت پایه 58,800 یوانی آن است؛ این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریبا 9 هزار دلار یا 220 میلیون تومان میشود. برای نسخه دو کابین وولینگ ژنگتو قیمتی برابر با 62,800 یوان تعیین شده که آن هم معادل 9,648 دلار است.
ژنگتو نخستین پیکاپ وولینگ به شمار میرود. از نظر ابعاد این پیکاپ طولی برابر با 5,105 میلیمتر دارد و در قسمت بار آن میتوان اشیایی به درازای 2,000 میلیمتر را قرار داد. برای مقایسه بد نیست بدانید بدنه شورولت کلرادو بسته به نوع اتاق 5,713 و 5,403 میلیمتر طول داشته و کف بار آن هم طولی برابر با 1,880 و 1,575 میلیمتر دارد.
با توجه به اینکه دیوارههای قسمت بار ژنگتو به صورت تاشو طراحی شده، حمل اشیای مختلف با آن راحتتر از دیگر پیکاپها است. چنین ساختاری به ژنگتو اجازه میدهد لوازمی بزرگتر از ابعاد قسمت بار را نیز به آسانی با خود جابجا کند.
اما وولینگ ژنگتو خالی از ایراد هم نیست. طراحی این پیکاپ ارزانقیمت ابتدایی بوده و از برخی زوایا بسیار ناهماهنگ دیده میشود. نمای جانبی یکی از این موارد است، چرا که همانند اکثر خودروهای چینی، ژنگتو نیز از مشکل شایع چرخهای نقلی و ریز رنج میبرد!
در داخل کابین ژنگتو به یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم اینفوتینمنت مجهز شده است. این نمایشگر و یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتینمنت خودرو از فرمانهای صوتی پشتیبانی میکند. در زیر این نمایشگر سه دکمه گردان استاندارد برای کنترل سیستم صوتی تعبیه شده است. وولینگ ادعا میکند ژنگتو از نظر میزان صدا، لرزش و راحتی کابین همتراز با مدلهای سواری است.
در حالیکه پیکاپهای روز دنیا به موتورهای قدرتمند مجهز میشوند، وولینگ ژنگتو نیروی خود را از یک موتور 1.5 لیتری با 99 اسب بخار قدرت دریافت میکند! مسلما با چنین پیشرانه ضعیفی، ژنگتو توانایی مناسبی در حمل بارهای سنگین نخواهد داشت. ناگفته نماند این پیکاپ مختص بازار چین بوده و فعلا برنامهای برای عرضه آن در دیگر کشورها از جمله ایالات متحده وجود ندارد!
پاسخ ها