گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

قیمت خودروهای هیبریدی در چین از خودروهای درون سوز ارزان تر شد!

قیمت خودروهای هیبریدی در چین از اتومبیل‌های درون‌سوز ارزا‌ن‌تر شد!

جنگ قیمت خودروهای هیبریدی در چین توسط چهار خودروساز بزرگ این کشور آغاز شده است تا خودروهای درون‌سوز به چالش کشیده شوند.

بازار خودرو چین از سال گذشته درگیر یک جنگ قیمتی شد که بر اثر آن خودروسازان قیمت محصولات خود را طی بازه‌های زمانی منظم کاهش دادند. این رویه در سال جدید میلادی نیز ادامه یافته است که حاصل آن کاهش شدید قیمت خودروهای هیبریدی است. اکنون بسیاری از خودروهای هیبریدی در چین قیمتی کمتر از خودروهای درون‌سوز دارند و همین مساله به افزایش فروش آن‌ها کمک می‌کند.

خودروسازان چینی اکنون طیف گسترده‌ای از خودروهای پلاگین هیبریدی را با قیمت کمتر از 100 هزار یوان (13900 دلار) به فروش می‌رسانند. این تخفیف گسترده یک اقدام روانی است تا مشتریان را به خرید بیشتر خودروهای هیبریدی ترغیب کنند. این اقدام باعث شده است تا جنگ قیمتی در بازار خودرو چین به مرحله بحرانی برسد.

جنگ قیمت خودروهای هیبریدی توسط بزرگان هدایت می‌شود!

جنگ قیمتی در بخش خودروهای هیبریدی توسط چهار خودروساز بزرگ فعال در چین هدایت می‌شود. این خودروسازان شامل کنسرسیوم سایک و جنرال موتورز، چانگان، بی وای دی و نتا (Neta) هستند. از بین چهار شرکت یاد شده،‌ بی‌وای‌دی بیشترین میزان تخفیف را برای محصولاتش در نظر گرفته است. به عنوان مثال بی وای دی کین پلاس که قیمتی بیش از 100 هزار یوان داشت، اکنون با بهای 79,800 یوان (حدود 11,100 دلار) به معرض فروش گذاشته شده است. به نظر می‌رسد زمان حال فرصتی طلایی برای واردکنندگان خودرو ایرانی است تا انواع مختلفی از محصولات چینی را با قیمت‌های مقرون به صرفه خریداری کنند.

قیمت خودروهای هیبریدی

کاهش بهای خودروهای هیبریدی چینی در بازار این کشور، باعث فشار بر خودروهای اقتصادی درون‌سوز می‌شود. به عنوان مثال قیمت تویوتا کرولا در چین از 122800 یوان (حدود 17000 دلار) شروع می‌شود. فولکس واگن لاویدا که همرده فولکس واگن جتا است، 94000 یوان (حدود 13000 دلار) قیمت دارد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، سال 2024 یک سال بحرانی برای فروش خودروهای برقی و هیبریدی خواهد بود. در واقع بسیاری از مشتریان تمایلی نسبت به خرید خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی نشان نمی‌دهند. از این رو کاهش قیمت خودروهای هیبریدی و برقی می‌تواند تا حدی این وضعیت را کنترل کند. در صورتی که مشتریان به طور گسترده اقدام به انتخاب و خرید خودروهای برقی کنند، وضعیت بازار خودرو جهان نیز تغییر خواهد کرد.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋