با ادغام PSA و FCA، گروه خودروسازی استلانتیس به طور رسمی شکل گرفت. در گزارشهای ابتدایی، خبر کنار گذاشته شدن برند کرایسلر از این گروه شنیده میشد. اما کارلوس تاوارس، مدیر عامل استلانتیس، در مصاحبه اخیرش تایید کرد که این اتفاق نمیافتد. در واقع، استلانتیس احیای مجدد کرایسلر را به هزینه کردن برای آوردن پژو از آن سوی اقیانوس اطلس به آمریکا، ترجیح داد!
بنابراین در حال حاضر، کرایسلر از خطر انقراض نجات یافته است. اما گویا ما در این ادغام، حواسمان به گوشههای دیگری هم باید باشد. چرا که از قضا گروه استلانتیس برای تیم SRT هم برنامههای مفصلی در نظر دارد. این خبر را خود مقامات استلانتیس هم تایید کرده اند.
البته این موضوع به معنای خداحافظی با SRT نیست. موپار اینسیدرز، سخنگوی استلانتیس، در رابطه با آن میگوید: «این تصمیم، دو فایده بزرگ دارد. اول آنکه ما همچنان میتوانیم بر SRT به عنوان برند اسپرت خود تکیه کنیم و قویترین خودروها را با بالاترین پرفورمنس به دست خریداران برسانیم. دوم اینکه تجربههای به دست آمده از مسابقات اتومبیلرانی در SRT را به کل برندهای زیر مجموعه خودمان، گسترش میدهیم و ارتقای طیف محصولاتمان را ممکن میسازیم.»
با توجه به این صحبتها، توسعه محصولات سفارشی با پسوند SRT در دوج، جیپ و RAM کماکان ادامه خواهد یافت. در حقیقت، این تصمیم در راستای افزایش بهره وری از تخصص تیم SRT برای کل محصولات تحت پوشش چتر استلانتیس است.
در حالی که ما همچنان منتظر عرضه دوجها، جیپها و RAMهای قدرتمند با پسوند SRT در آینده هستیم، مدیر عامل استلانتیس در مصاحبه اخیرش، موتورهای V8 پر حجم را از رده خارج دانست و از برنامههای بیشتر برای الکتریکی شدن خبر داد!
آیا صحبتهای اخیر آقای کونیسکیس به معنای انحلال زود رس SRT است؟ کسی نمیداند. اما محتملترین تئوری برای این امر، میتواند توسعه خودروهای پرفورمنس بالا اما الکتریکی، در تیم SRT باشد!
پاسخ ها