انتخاب مشخصات یک خودروی جدید هنگام خرید، هر چند جذابیتهای خاص خود را دارد، اما در مواقعی میتواند به یک کار کسلکننده و حوصلهبر تبدیل شود. این مساله وقتی بیشتر به چشم میآید که خودروی خریداری شده در تریمهای مختلفی عرضه شده و امکان سفارش آپشنهای متعدد برای آن وجود داشته باشد.
شرکت پورشه برای اینکه تجربه بهتری برای خریداران محصولات خود رقم بزند، تصمیم گرفته با تکنولوژی همگامتر شود. این خودروساز پیشتاز آلمانی اخیرا با بازنگری در وبسایت خود، صفحه انتخاب ویژگیهای مدل خریداری شده (Configurator) را به هوش مصنوعی مجهز کرده است.
موتور تحلیلگر این بخش، به لطف 270 مدل یادگیری ماشینی، توانایی بررسی میلیونها داده اختصاصی برای هر بازار و خودروهای مخصوص آن منطقه را دارد. الگوریتمهای این بخش با مبنا قرار دادن انتخابها و نیازهای هر مشتری، سعی میکند مناسبترین آپشنها را به وی پیشنهاد دهد.
به گفته پورشه دقت هوش مصنوعی مربوط به پیکربندی محصولات، بیش از 90 درصد است. این امر به معنای آنست که آپشنهای پیشنهادی به یک مشتری، به طور میانگین 90 درصد با سلیقه و نیازهای او همخوانی خواهد داشت. خودروساز اشتوتگارتی اضافه کرده با توجه به یادگیری خودکار موتور مربوطه، دقت آپشنهای پیشنهادی توسط هوش مصنوعی ارتقا پیدا خواهد کرد.
اکسل برگر (Axel Berger) مدیر پروژه در دپارتمان آنالیرهای پیشرفته و توسعه هوشمند داده معتقد است استفاده از هوش مصنوعی در صفحه خرید محصولات کمپانی، فرایندهای پیکربندی و انتخاب ویژگیها را برای مشتریان راحتتر میکند. وی در این رابطه گفته:
«ما از این تکنولوژی استفاده میکنیم تا با نمایش تجهیزات و آپشنهای مرتبط یک تجربه آنلاین واقعا شخصیسازی شده بسازیم، دقت این تکنولوژی به حدی است که دو کاربر متفاوت با پیشنهادهای یکسان روبرو نمیشوند.»
شاید بگویید بهرهگیری پورشه از هوش مصنوعی در صفحه خرید و کمک به انتخاب آپشنها، اقدامی غیرضروری است؛ اما اگر نگاهی به لیست بلند تجهیزات و آپشنهای ارائه شده برای مدلهای این شرکت داشته باشید، احتمالا نظرتان عوض خواهد شد. کافی است سری به سایت رسمی پورشه زده و سطح انتخابها را با یکی تجربیات خود مقایسه کنید!
پاسخ ها