رنو 5 یکی از جذابترین محصولات خودروساز فرانسوی و جزو هاچبکهای نمادین اروپایی به شمار میرود. این اتومبیل کوچک که در سال 1972 متولد شده بود، پس از دو نسل تولید در سال 1996 بازنشسته شده و جای خود را به مدل کلیو داد.
با آنکه بیش از دو دهه از زمان بازنشستگی رنو 5 میگذرد، اما این خودرو کماکان طرفداران خاص خود را داشته و در کشورهای مختلف از جمله ایران، از محبوبیت بالایی برخوردار است.
مارکو مالتسه (Marco Maltese) جزو دوستداران رنو 5 است. این طراح آزاد ایتالیایی اخیرا با انتشار تصاویری، برداشت خود از یک رنو 5 بروز و مدرن را به نمایش گذاشته است.
نسخه اصلی هاچبک پرطرفدار فرانسوی دارای بدنهای ساده و یکدست بود. این اصل در طرحهای آقای مالتسه نیز به طور کامل رعایت شده، با این تفاوت که خطوط و اشکال به کار رفته امروزیتر بوده و چهرهای پویا به مدل کانسپت بخشیدهاند.
مثل اکثر کانسپتها و مدلهای تولیدی روز، طراح ایتالیایی نیز برای رنو 5 مدرن چراغهای اصلی LED متصور شده؛ بسیار واضح است که در خلق این چراغها، آقای مالتسه نیمنگاهی به مفهومیهای اخیر کمپانی رنو داشته است. با توجه به نبود جلوپنجره مشبک، میتوان حدس زد پیشرانه خیالی این خودرو از نوع الکتریکی انتخاب شده است.
رنو 5 ایدهای طراح آزاد ایتالیایی در نمای جانبی فوقالعاده جذاب دیده میشود. کاپوت کوتاه، گلگیرهای خوشفرم، رکابها و رینگهای سهپره ایرودینامیک تاثیر بسزایی در زیبایی این نما ایفا کرده و ستون A مشکیرنگ هم حس معلق بودن سقف را به بیننده القا میکنند. در این نما خبری از آینههای رایج نیست، چرا که وظیفه نمایش اطراف و عقب خودرو به دوربینهای جانبی سپرده شده است.
در نمای عقب نیز رنو 5 مارکو مالتسه طراحی ساده اما هیجانانگیزی دارد. از مهمترین ویژگیهای این بخش باید به شیشه بزرگ، چراغهای عمودی مینیمال و سپر متورم با دو المان طلایی رنگ در طرفین اشاره کرد. اگر این هاچبک زیبا روزی به مرحله تولید میرسید، میتوانست رقابتی داغ با مینی کوپر SE داشته باشد.
پاسخ ها