دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

معرفی نسل جدید کشنده های هیدروژن سوز مرسدس بنز GenH2

معرفی نسل جدید کشنده های هیدروژن سوز مرسدس بنز GenH2

دایملر تراک به عنوان تولید کننده کشنده‌ برند مرسدس بنز به طور رسمی از نسل جدید کشنده این شرکت با نام GenH2 پرده برداری کرد.

این کشنده بر پایه کشنده فعلی شرکت مرسدس بنز با نام آکتروس توسعه پیدا کرده است و به مدد یک مخزن ذخیره هیدروژن برد حرکتی برابر با 1000 کیلومتر دارد. این مخزن به طور کلی 80 کیلوگرم مایع هیدروژن را در خود ذخیره می‌کند و از جنس استیل ساخته شده است. مخزن مذکور به صورت دو تیوب مجزا تولید شده که توسط یک محفظه به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند.

معرفی نسل جدید کشنده های هیدروژن سوز مرسدس بنز GenH2

مرسدس با استفاده از هیدروژن مایع به جای هیدروژن گازی شکل، میزان چگالی انرژی را بالاتر برده است و همچنین امکان کاهش وزن مخزن‌ها را نیز فراهم کرده است.

چالش دیگر مرسدس بنز در استفاده از هیدروژن مایع و نحوه ذخیره سازی آن است زیرا هیدروژن مایع در دمای بسیار پایین -253 سانتی گراد ذخیره می‌شود.

در همین رابطه دایملر تراک اعلام کرده است:

«دایملر تراک در حال کار بر روی فن‌آوری‌های لازم برای نحوه ذخیره سازی هیدروژن مایع در وسایل نقلیه است. به گونه‌ای که امکان استفاده از آن در کشنده‌های مجهز به سلول سوختی نیز وجود داشته باشد. در حال حاضر امکان ذخیره سازی هیدروژن مایع در دمای -253 درجه سانتی گراد در صنعت و ایستگاه‌های شارژ هیدروژن وجود دارد.»

معرفی نسل جدید کشنده های هیدروژن سوز مرسدس بنز GenH2

پیش بینی می‌شود که مشتریان مرسدس بنز بتوانند به صورت آزمایشی در سال 2023 نمونه‌های اولیه GenH2 را آزمایش کنند اما تولید رسمی این کشنده‌ها در نیمه دوم این دهه یعنی سال 2025 تا 2028 وعده داده شده است.

سیستم پیل سوختی هیدروژنی این وسیله نقلیه در حال حاضر امکان نیرو رسانی به قوای محرکه خودرو با قدرت 300 کیلووات ساعت (2 موتور 150 کیلوواتی) را دارد. با این وجود برای نیرو رسانی دو موتور با قدرت 330 کیلووات (در کل 660 کیلووات) این نیرو کافی نیست و یک بسته باتری با ظرفیت 70 کیلووات ساعت نیز در نظر گرفته شده تا در زمان نیاز وارد مدار شود.

معرفی نسل جدید کشنده های هیدروژن سوز مرسدس بنز GenH2

در واقع نحوه کار این کشنده به این صورت است که از هیدروژن برای تولید برق مورد نیاز سلول‌های سوختی استفاده می‌شود و در نهایت این نیرو توسط سلول‌های سوختی به موتور برقی انتقال پیدا می‌کند.

در حال حاضر علاوه بر شرکت مرسدس بنز شرکت‌های تویوتا، نیکولا و هیوندای هم پیش نمایشی از آینده کامیون‌ها و کشنده‌های هیدروژنی را به ما نشان داده‌‌اند.

GenH2

کشنده مرسدس بنز برد حرکتی بیشتری به نسبت کشنده تمام برقی شرکت تسلا یعنی «سمی تراک» دارد و همچنین در عرض چند دقیقه امکان پر کردن مخزن هیدروژن آن نیز میسر است.

دایملر تراک در این راه قرار است همکاری گسترده ای با شرکت ولوو تراک انجام دهد. راه دیگر برای تولید هیدروژن مورد نیاز استفاده از گاز طبیعی است تا به کمک آن و با فن آوری جذب کربن امکان تولید هیدروژن نیز فراهم شود.

در حال حاضر دایملر کشنده‌های سبک وزن هیبریدی همچون Fuso eCanter را برای طی کردن مسافت های کوتاه‌ به فروش می‌رساند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋