
انتظار میرود فیسلیفت GLC از نسل بعدی سیستم چندرسانهای MBUX، شامل سیستمعامل مرسدس بنز برخوردار شود.
مرسدس GLC که در سال ۲۰۲۲ دستخوش یک فیسلیفت اساسی شد، درحال آماده شدن برای یک بهروزرسانی میاندورهای است. پرفروشترین مدل مرسدس در سراسر جهان، در نسخه فیسلیفت از چراغهای جدید با الگوی ستارهای که در CLA معرفی شد، بهره خواهد برد.
نمونههای اولیه GLC اصلاحشده هنوز چراغهای عقب با گرافیک ستارهای ندارند. خودروهای آزمایشی در هر دو نسخه شاسیبلند و کوپه دیده شدهاند و استتار در جلو متمرکز شده است، جایی که چراغهای اصلاحشده، جلوپنجره بازطراحیشده و سپر تازه مشهود هستند. همچنین انتظار میرود کابین این مدل بهروزرسانی شود.

البته این احتمال هم وجود دارد که GLC جدید از نمای جلو مشابه با GLC EQ که در نمایشگاه بینالمللی خودرو آلمان ۲۰۲۵ نمایش داده شد، استفاده کند یا عناصری از آن را قرض بگیرد.
انتظار میرود فیسلیفت GLC از نسل بعدی سیستم چندرسانهای MBUX، شامل سیستمعامل مرسدس بنز برخوردار شود. CLA به یک کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی مجهز است و یک نمایشگر ۱۴ اینچی اختیاری برای سرنشین ارائه میدهد. GLC درحالحاضر از نسل سوم MBUX استفاده میکند که ادغام مسیریابی فراگیر MBUX و دستیار پارک MB. DRIVE را محتمل میکند.
رسانههای آلمانی گزارش میدهند که تولید نسخههای AMG از مدل GLC قرار است در سال ۲۰۲۶ متوقف شود. انتظار میرود جانشین آنها به موتور ششسیلندر خطی هیبریدی، مشابه C 43 و C 63 مجهز باشد. «ماتیاس گایزن»، عضو هیئتمدیره بخش فروش و بازاریابی، استفاده از موتورهای ششسیلندر در مدلهای آینده AMG ازجمله C کلاس و GLC را تأیید کرده است.
هنوز مشخص نیست که آیا موتور ششسیلندر خطی M256 بهعنوان یک پیشرانه پلاگین هیبریدی با فناوری ۴۸ ولتی ترکیب خواهد شد یا خیر. این موتور پیش از این در مدلهایی مانند GT 43 ،CLE 53 و E 53 HYBRID استفاده شده است. انتظار میرود نسخههای معمولی GLC همچنان از موتورهای چهارسیلندر با سیستمهای پلاگین هیبریدی یا ۴۸ ولتی برخوردار باشند.

در آلمان، GLC 300 de 4MATIC درحالحاضر کارآمدترین نسخه از GLC است. این مدل پلاگین هیبریدی با موتور ۲ لیتری توربودیزل و سیستم تمامچرخ محرک، ۰.۴۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند و باتری ۲۳.۴ کیلووات ساعتی آن برد برقی ۱۱۷ کیلومتر را ارائه میدهد.
قرار است پیشرانههای موجود با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ تطبیق داده شوند. مرسدس بهتازگی گزارشهایی مبنیبر خرید موتورهای B48 بیامو برای نصب در خودروهای پلاگین هیبریدی آینده خودش را تکذیب کرد. «مارکوس شفر»، مدیر ارشد فناوری، اظهار داشت که خانواده موتورهای FAME مرسدس بنز برای سازگاری با یورو ۷ طراحی شدهاند.
پاسخ ها