گارمین سرانجام روز دوشنبه حمله باج افزاری به این شرکت را تأیید کرد. این حمله اول مرداد ماه انجام شد و بخش قابل توجهی از سرویسهای پایش تناسب این شرکت را از کار انداخت. حال چند روز پس از حمله، سرویس Garmin Connect و خدمات دیگر مجدداً فعالیت خود را آغاز کردهاند.
گارمین با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «هیچ سندی مبنی بر سرقت، دسترسی یا از بین رفتن داده های مشتریان از جمله اطلاعات Garmin Pay به دست نیامده است. همچنین این حمله به غیر از محدود کردن دسترسی به خدمات اینترنتی، تأثیر منفی بر عملکرد محصولات گارمین نداشته است. سیستمهای آسیب دیده در حال بازیابی هستند و انتظار میرود تا چند روز آینده به حالت عادی بازگردند.»
گارمین در بیانیه خود به نحوه حل و فصل کردن این حمله و پرداخت باج به هکرها اشارهای نکرد و گفت این شرکت انتظار ندارد قطع شدن سرویسها تأثیری بر محصولات و یا درآمدها داشته باشد.
بسیاری از کاربران محصولات گارمین دیروز (دوشنبه) فعالیت مجدد سرویس Garmin Connect را گزارش کرده و ارسال دادهها از گجت پوشیدنی به اپلیکیشن موبایل را پس از چند روز مواجه شدن با پیغام خطا تأیید نمودند. به گفته این شرکت تمامی دادههای ذخیره شده پس از شروع حمله در چهارشنبه هفته قبل محفوظ باقی مانده است.
البته هنوز سرویس Garmin Connect کاملاً به حالت عادی بازنگشته است. تا لحظه درج این مطلب در سایت رسمی گارمین کلمه Limited یا دسترسی محدود مقابل سرویس Garmin Connect نوشته شده است. این شرکت میگوید سرویس یاد شده در هفته جاری کاملاً به حالت عادی باز میگردد.
اول مرداد ماه هکرها با استفاده از بدافزار جدیدی به نام WastedLocker به شرکت گارمین حمله کردند. گروه هک Evil Corp از این بدافزار برای رمزگذاری اطلاعات بدون استخراج آنها استفاده میکند، بنابراین سیستمهای آلوده را میتوان به کمک فایلهای بکاپ و بدون پرداخت باج به حالت اولیه بازگرداند.
پاسخ ها