![لاتاری خودروهای وارداتی چقدر برای ثبتنامکنندگان سود دارد؟ مقایسه قیمت بازار و کارخانه خودروهای وارداتی [آذر ۱۴۰۴]](../upload/attach/15151/2022_corolla_cross_hybrid_dpl_awd_pearl_white_static_001_scaled_1_910x600_0.webp)
دو خودرو مزدا ۳ از گروه بهمن و رووی eRX5 از پارسخودرو، بیشترین میزان سود را به خود اختصاص دادهاند.
مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی این روزها درحال برگزاری است. همانند عرضه محصولات داخلی، اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودروهای وارداتی نیز به حد قابلتوجهی رسیده است. این شکافهای قیمتی باعث شدهاند تا فرآیند ثبتنام خودروهای وارداتی به لاتاری یا بخت آزمایی تبدیل شود و برندگان سودهای هنگفتی از این ثبتنام به جیب بزنند.
دو خودرو مزدا ۳ از گروه بهمن و رووی eRX5 از پارسخودرو، بیشترین میزان سود را به خود اختصاص دادهاند.
حاشیه سود ثبتنام مزدا ۳ برای مشتریان دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است. به عبارت دیگر این خودرو جذابترین گزینه برای مشتریان به حساب میآید. دلیل این موضوع، جذابیت تاریخی مزدا ۳ برای مشتریان ایرانی و عطش بازار برای یک سدان زیبا، قدرتمند و دارای برند معتبر است.

کراساوور هیبریدی رووی eRX5 که در واقع محصولی از سایکموتورز چین به حساب میآید نیز سود قابلتوجهی را نصیب ثبتنامکنندگان خود میکند. اختلاف قیمت بازار و کارخانه این خودرو وارداتی دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. این موضوع نشان میدهد که مشتریان ایرانی به فناوریهای جدید و خودروهای چینی با برند معتبر نیز علاقهمند هستند.
برخلاف رویه همیشگی بازار ایران که خودروهای تویوتا را مساوی پول نقد میدانست، در مرحله فعلی ثبتنام تویوتا کرولا کراس سود چندانی برای مشتریان ندارد. افزایش قیمت پایه این خودرو به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باعث شده است تا قیمت نهایی آن به حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان برسد. در بازار آزاد خودروهای وارداتی، تقاضای چندانی برای خودروهای خارجی با قیمت بیش از پنج میلیارد تومان وجود ندارد. همین مسئله باعث شده است تا سقف رشد قیمتی این خودرو محدود شود. حداکثر سودی که از خرید و فروش تویوتا کرولا کراس نصیب شما میشود، حدود ۷۰۰ میلیون تومان است.
ثبت نام هیوندای الانترا سودی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان را برای شما به همراه دارد. این خودرو یک گزینه محافظهکارانه محسوب میشود. خرید الانترا برای افرادی مناسب است که با هدف سودآوری وارد بازار خودروهای وارداتی نشدهاند و از سوی دیگر نمیخواهند با خرید تویوتا کرولا گرانقیمت، روی سرمایه خود قمار کنند. این خودرو بهدلیل محبوبیت نسلهای گذشته و حضور مداوم در بازار، نقدشوندگی قابلقبولی دارد.

| مدل خودرو | قیمت پایه (تومان) | قیمت نهایی تقریبی (تومان) | قیمت بازار (تومان) | سود خالص تقریبی (تومان) | بازدهی سرمایه (ROI) |
| رووی eRX5 هیبرید | ۱,۷۲۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۱۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۳٪ |
| مزدا ۳ | ۲,۵۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۸٪ |
| هیوندای الانترا | ۲,۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۲۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۹۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۳٪ |
| کرولا کراس بنزینی | ۳,۵۳۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶٪ |
پاسخ ها