
پس از بررسی این خودروی برقی دوساله، نمایندگی هیوندای به او گفت که سیمکشیهای زیر کف و زیر صندلی باید تعویض شوند.
شاید فکر کنید که ریختن آب یک بطری در خودرو در بدترین حالت فقط آزاردهنده باشد و بوی بد کفپوشها تا چند روز شما را اذیت کند. چیزی که احتمالاً انتظارش را ندارید، میزان خسارتی بیشتر از یک هوندا سیویک دست دوم است. این دقیقاً همان اتفاقی بود که برای مالک یک هیوندای آیونیک ۵ افتاد.
«مایک مککورمیک» درحال رانندگی با آیونیک ۵ خود در بزرگراه فلوریدا بود که ترافیک سنگین او را مجبور به ترمز گرفتن کرد. در نتیجه، یک بطری آب در یکی از جالیوانیهای عقب به جلو پرتاب شد و کف خودرو افتاد؛ جایی که محتویات آن به برخی از کانکتورهای سیمکشی راه پیدا کرد.
در عرض چند دقیقه پس از نشت آب بطری، مککورمیک متوجه شد که چراغهای هشدار مختلفی روی داشبورد ظاهر میشوند. سپس چراغهای راهنما از کار افتادند و زمانی که او به خانه رسید، حتی نمیتوانست خودرو را خاموش کند.

پس از بررسی این خودروی برقی دوساله، نمایندگی هیوندای به او گفت که سیمکشیهای زیر کف و زیر صندلی باید تعویض شوند. این تعمیرات خسارت ۱۱,۸۸۲ دلاری را برای او در پی داشت.
طبق گفته شرکت، خسارت ناشی از یک «عامل خارجی» بوده و نه یک نقص کارخانهای، بنابراین مککورمیک باید کل هزینه تعمیر را خودش پرداخت میکرد.
او تصمیم گرفت از بیمه خودرو استفاده کند، اما شرکت استیت فارم ادعای او را رد کرد و اظهار داشت که طبق تحقیقاتش آسیب به سیمکشی به مرور زمان رخ داده است و دلیل آن فقط ریختن آب یک بطری نبوده است.
این اولین بار نیست که چنین اتفاقی برای این کراساوور برقی میافتد. مالک یک آیونیک ۵ دیگر هم برای رفع مشکلی مشابه مجبور به پرداخت صورتحساب پنج رقمی برای نصب سیمکشیهای جدید شده است.

این تنها هزینه غیرمنتظرهای نیست که برخی از رانندگان خودروهای برقی با آن مواجه شدهاند. اگر بخواهید لنتهای ترمز آیونیک 5 N را تعویض کنید، به نرمافزار و ابزارهای خاصی نیاز دارید که میتوانند هزاران دلار هزینه داشته باشند. برخی از مالکان از روشهای غیررسمی ارزانتر استفاده میکنند، اما این راهحلها خطراتی ازجمله احتمال ابطال گارانتی یا ایجاد خسارات بیشتر در صورت بروز هرگونه مشکل را به همراه دارند.
پاسخ ها