توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

قیمت ررا اولین کراس اوور ایران خودرو کاهش یافت

قیمت ری‌را، اولین کراس‌اوور ایران‌خودرو کاهش یافت

یکی از مسائل بحث‌برانگیز پیرامون محصول جدید ایران‌خودرو، قیمت ری‌را است. این شرکت مدتی پیش مبلغ یک میلیارد و 270 میلیون تومان را به عنوان قیمت ری‌را عنوان کرد. اعلام این رقم به‌عنوان قیمت ری‌را، ...

یکی از مسائل بحث‌برانگیز پیرامون محصول جدید ایران‌خودرو، قیمت ری‌را است. این شرکت مدتی پیش مبلغ یک میلیارد و 270 میلیون تومان را به عنوان قیمت ری‌را عنوان کرد. اعلام این رقم به‌عنوان قیمت ری‌را، باعث شد تا مصرف‌کنندگان ایرانی از اقدام ایران‌خودرو انتقاد کنند. قیمت ریرا در محدوده نزدیکی به قیمت کراس‌اوورهای مونتاژی چینی با داخلی‌سازی کمتر از 50 درصد قرار داشت، آن‌هم در شرایطی که ایران‌خودرو ادعا می‌کرد ریرا با داخلی‌سازی حداکثری به تولید رسیده است. علاوه‌بر مصرف‌کنندگان، فشارهایی نیز از سمت وزارت صمت برای تعدیل قیمت ری‌را به ایران‌خودرو وارد شد که نتیجه آن کاهش بهای این خودرو بوده است.

کاهش 150 میلیون تومانی قیمت ری‌را

ایران‌خودرو در روز سه‌شنبه شانزدهم مردادماه 1403 و طی نامه‌ای به سازمان بورس، از اعلام قیمت پایه ریرا خبر داد. براساس نامه «علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران‌خودرو، به سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت پایه ری‌را معادل 9.758.037.621 ریال عنوان شده است. این قیمت، بهای خام خودرو است و مواردی همچون هزینه شماره‌گذاری، بیمه، اسقاط خودروهای فرسوده و مالیات بر ارزش افزوده بر آن اضافه خواهد شد. اگر مبلغ تمامی این هزینه‌ها را حدود 15 درصد بهای خام خودرو در نظر بگیریم، قیمت ریرا درنهایت حدود یک میلیارد و 122 میلیون تومان خواهد بود. این رقم در مقایسه با قیمت قبلی ریرا، 148 میلیون تومان ارزان‌تر است.

قیمت ری‌را

این نخستین بار نیست که انتقاد مصرف‌کنندگان و فشارهای وزارت صمت، باعث کاهش قیمت محصولات جدید ایران‌خودرو می‌شود. حدود یک دهه پیش ایران‌خودرو تصمیم داشت سدان جدیدش یعنی دنا را با قیمت 52 میلیون تومان به مشتریان ایرانی بفروشد. هیچ تفاوتی میان دنا، سورن ELX و سمند LX EF7 از دید مشتریان ایرانی وجود نداشت؛ درحالی‌که دنا حدود 20 میلیون تومان از خودروهای دیگر گران‌تر قیمت‌گذاری شده بود. با فشار مصرف‌کنندگان و نهادهای مسئول در آن زمان، قیمت دنا حدود 10 میلیون تومان کاهش پیدا کرد و به 42 میلیون تومان رسید. این روند اکنون برای ریرا نیز تکرار شده است.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋