دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

با آخرین شرایط ثبت نام ایران خودرو [مرداد 1403] آشنا شوید

با جدیدترین شرایط ثبت‌ نام ایران خودرو آشنا شوید [مرداد 1403]

در مطلب پیش‌رو از دیجیاتو، به بررسی جدیدترین شرایط ثبت نام ایران خودرو در مرداد 1403 پرداخته‌ایم.

ایران‌خودرو در روزهای اخیر از سایتی جدید برای فروش اینترنتی محصولات خود رونمایی کرده است. ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه دیگر انجام نمی‌شود و متقاضیان جدید برای خرید خودرو، باید در سایت اختصاصی خودروسازان ثبت‌نام کنند. ازاین‌رو جدیدترین شرایط ثبت‌ نام ایران خودرو را به‌صورت کوتاه برای شما آماده کرده‌ایم. در ابتدا باید یادآور شویم که ثبت‌نام ایران‌خودرو همانند گذشته شامل سه بخش متقاضیان عادی، متقاضیان طرح جوانی جمعیت و متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده می‌شود.

مرحله اول شرایط ثبت‌ نام ایران خودرو، ثبت درخواست

برای ثبت درخواست خرید در سایت جدید ایران‌خودرو، باید ابتدا حساب خود را وکالتی کرده و مبلغ 230 میلیون تومان را در آن بلوکه کنید. پس از آن می‌توانید درخواست خود را برای حضور در فروش خودرو ثبت کنید. پس از پایان دوره ثبت‌نام، اسامی واجدین شرایط اعلام می‌شود. سپس این افراد باید نسبت به واریز وجه و انعقاد قرارداد فروش خودرو اقدام کنند. به‌عبارتی شرایط جدید ثبت نام ایران خودرو همانند ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه است، با این تفاوت که اکنون به‌جای مبلغ 100 میلیون تومان باید مبلغ 230 میلیون تومان را در حساب خود بلوکه کنید!

شرایط کلی متقاضیان جهت حضور در ثبت‌نام ایران‌خودرو به شرح زیر هستند:

  • حداقل 18 سال سن
  • داشتن گواهینامه رانندگی (این شرط به دستور دیوان عدالت اداری حذف شده است اما ایران‌خودرو می‌گوید هنوز ابلاغیه حذف آن را دریافت نکرده است.)
  • عدم خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز داخلی در بازه زمانی مشخص (معمولا خریداران باید طی 48 ماه گذشته از ایران‌خودرو و سایپا و طی 24 ماه گذشته از سایر خودروسازان خرید نکرده باشند.)
  • متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال با عمر کمتر از 5 سال امکان ثبت‌نام ندارند.
  • امکان انتقال امتیاز به دیگران وجود ندارد.
  • ثبت‌نام از این طریق برای مشتریان حقوقی فراهم نیست.
  • فرزند دوم متقاضیان طرح جوانی جمعیت، باید از 24 آبان 1400 به بعد متولد شده باشد.
  • اطلاعات خودروهای متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده، باید در سایت ستاد نوسازی ثبت شده باشد.

مرحله دوم، ثبت نام ایران خودرو با شرایط جدید چه زمانی آغاز می‌شود؟

براساس اطلاعیه ایران‌خودرو، متقاضیان عادی از تاریخ 21 تا 27 مرداد 1403 فرصت دارند تا مبلغ 230 میلیون تومان را در حساب خود بلوکه و حساب بانکی خود را وکالتی کنند. از تاریخ 24 مردادماه ثبت نام ایران خودرو آغاز می‌شود و تا تاریخ 31 مرداد 1403 ادامه دارد. پس از این تاریخ، نتایج اولویت‌بندی خودروها اعلام می‌شود و متقاضیان باید برای واریز وجه نهایی و انعقاد قرارداد اقدام کنند.

شرایط ثبت‌ نام ایران خودرو

چه محصولاتی در شرایط ثبت‌ نام ایران خودرو عرضه می‌شوند؟

خودروهای پژو 207 دنده‌ای، تارا دنده‌ای و اتوماتیک،‌ رانا پلاس، سورن پلاس XU7P، محصولات متنوع هایما و کراس‌اوور ری‌را در این مرحله عرضه می‌شوند. هر متقاضی می‌تواند حداکثر 5 محصول را انتخاب کند اما در نهایت یکی از این خودروها به او تعلق خواهد گرفت.

باید در کدام بانک‌ها حساب داشته باشیم؟

ایران‌خودرو اعلام کرده است که حساب وکالتی باید در یکی از بانک‌های تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده باز شده باشد. موجودی حساب وکالتی تا زمان اعلام اولویت‌بندی باید حفظ شود. همچنین پرداخت‌ها باید از حساب و کارت بانکی خود اشخاص برای پرداخت وجه استفاده شود.

نکات پایانی

طرح جدید ثبت نام ایران خودرو، در واقع همان روش ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه با تغییراتی جزئی است. همچنین این طرح امکان نظارت جدی‌تر ایران‌خودرو بر عرضه محصولاتش را برای این شرکت فراهم می‌کند. درصورتی‌که متقاضیان یک خودرو بیشتر از ظرفیت آن باشند، قرعه‌کشی صورت می‌گیرد تا اسامی افراد برنده مشخص شود. بنابراین پس از حدود دو سال، بار دیگر شاهد بازگشت روش قرعه‌کشی برای فروش محصولات هستیم.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋