توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

تبلیغات برند «جاجیگا» با کمک «وینداد» مسدود شد. پایانی بر چالش گوگل ادز به نام رقیب؟

تبلیغات روی نام برند «جاجیگا» با کمک «وینداد» مسدود شد؛ پایانی بر چالش گوگل ادز روی اسم رقیب؟

تبلیغات روی نام رقیب طی سالیان اخیر متداول شده که همواره واکنش‌های مختلفی را به‌همراه داشته است.

تبلیغات روی اسم رقیب در گوگل طی سالیان اخیر رواج پیدا کرده است؛ موضوعی که موافقان و مخالفانی دارد. در جدیدترین واکنش به این ماجرا، «جاجیگا» با همکاری «وینداد» موفق شد تبلیغات روی نام برند خود در گوگل را مسدود کند.

«بابک سهرابی»، بنیان‌گذار جاجیگا، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد با پیگیری تیم حقوقی «وینداد»، موفق شده‌اند تبلیغ روی نام برند جاجیگا در گوگل را مسدود کنند.

درواقع اگر فردی نام جاجیگا را در گوگل جستجو می‌کرد، ابتدا تبلیغ پلتفرم رقیب به او نمایش داده می‌شد. به‌طور مثال، یکی از پلتفرم‌های رقیب با عنوان «اجاره ویلا ارزان‌تر از جاجیگا» روی نام این برند تبلیغ رفته بود.

توییت مسدودسازی تبلیغات گوگل روی اسم جاجیگا

طی سالیان اخیر، این دست تبلیغات روی نام رقیب متداول شده و همواره واکنش‌های مختلفی را به‌همراه داشته است. عده‌ای این نوع تبلیغات را غیراخلاقی و فریبنده می‌دانند و با آن مخالف هستند. در سوی مقابل نیز برخی آن را یک استراتژی تبلیغاتی و روشی مرسوم در دنیا می‌دانند و از این کار دفاع می‌کنند.

البته گوگل صراحتاً در قوانین خود آورده است که با تبلیغات غیرمجاز که از محتوای دارای حق کپی‌رایت استفاده می‌کنند، برخورد می‌کند.

قانون تبلیغات گوگل ادز

تبلیغاتی که حقوق مالکیت فکری را نقض می‌کند

«محمدحسین امیری»، مدیرعامل وینداد، اعتقاد دارد استفاده غیرمجاز از نام یک برند در عنوان تبلیغات، مصداق بارز نقض حقوق مالکیت فکری است و می‌توان برای مقابله با آن اقدام حقوقی انجام داد.

او در گفت‌وگو با دیجیاتو اعلام کرد نزدیک به یک سال است که سرویس «محافظت از حقوق مالکیت فکری» را در مجموعه وینداد ارائه می‌کنند: «در این سرویس بر مبنای قوانین بین‌المللی و داخلی، از حقوق مالکیت فکری کسب‌وکارهای ایرانی در فضای آنلاین و مجازی محافظت می‌شود.»

امیری با اشاره به فلسفه مالکیت فکری گفت: «ثبت دارایی فکری که حقوق معنوی دارد، در این راستا است که بتوان از آن محافظت کرد تا اگر نقض آشکاری صورت گرفت، بتوان با آن مقابله کرد.»

به گفته وی، آن‌ها با این سرویس از هر آن چیزی که در دسته‌بندی حقوق مالکیت فکری و دارایی‌های فکری کسب‌وکار قرار گیرد – از نام برند گرفته تا محتوا – محافظت می‌کنند. اقداماتشان نیز تنها به گوگل ختم نمی‌شود و بحث حقوق مالکیت فکری را در پلتفرم‌های مختلف مثل اینستاگرام، یوتوب، وب‌سایت و تلگرام نیز پیگیری می‌کنند.

امیری با اشاره به مورد جاجیگا، به دیجیاتو گفت در این زمینه نقض حقوق مالکیت فکری صورت گرفته بود و با اقدامات حقوقی که انجام دادند، توانستند در مدت‌زمان بسیار کوتاهی، سایت و صفحاتی را که روی اسم برند جاجیگا در گوگل تبلیغات رفته بودند، مسدود کنند.

مدیرعامل وینداد با بیان اینکه جاجیگا اولین پلتفرمی نیست که از این سرویس استفاده کرده است، به دیجیاتو گفت در این مورد حقوقی تنها بحث مسدودسازی تبلیغ دنبال شده است، اما می‌شد سازوکارهای دیگری را نیز پیگیری کرد.

او مزیت این سرویس را سرعت و هزینه آن در مقایسه با شکایت قضایی دانست و به دیجیاتو گفت طی دو تا سه هفته، اقدام حقوقی این سرویس به نتیجه می‌رسد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋