آزمایش این ویژگی از سال 2023 آغاز شد و پس از مشخصشدن سودآوربودن، نمایش تبلیغات هنگام توقف پخش ویدیوها برای همه فعال شده است.
منبع درآمد اصلی گوگل تبلیغات است و حالا غول فناوری راه جدیدی برای کسب درآمد پیدا کرده است. اکنون زمانی که پخش ویدیوهای یوتیوب را متوقف کنید نیز برای شما تبلیغات نمایش داده خواهد شد. یکی از مدیران یوتیوب میگوید که این ویژگی تاکنون «بازخوردهای چشمگیری از سوی تبلیغکنندگان» مواجه شده است.
یوتیوب بهطور رسمی تاییدکرده که تبلیغکنندگان اکنون میتوانند صفحه توقف پخش ویدیوها را هدف قرار دهند. «اولووا فالودون»، مدیر ارتباطات یوتیوب به The Verge میگوید:
«از آنجایی که شاهد واکنش چشمگیری از سوی تبلیغکنندگان و بینندگان بودهایم، نمایش تبلیغات روی ویدیوهای متوقفشده را برای همه منتشر کردهایم.»
یوتیوب اولین بار در سال 2023 شروع به بررسی نمایش تبلیغات در هنگام توقف ویدیوها برای دستهای از کاربران کرد. «فیلیپ شیندلر»، مدیر ارشد بازرگانی گوگل در آوریل گذشته گفته بود که تبلیغکنندگان این طرح مفهومی جدید از تبلیغات را دوست دارند. البته هرچند یوتیوب میگوید که کاربران عادی که تبلیغات به آنها نمایش داده میشود از این ویژگی استقبال خوبی کردهاند، اما ظاهراً برخی چندان مشتاق این ایده نیستند.
در شبکه اجتماعی ردیت، بسیاری از کاربران اسکرینشاتهایی از طرح جدید یوتیوب برای نمایش تبلیغات به اشتراک گذاشتهاند. برخی دیگر نیز با ارسال تصاویر و ویدیوهای خود، از این ویژگی جدید ابراز ناامیدی کردهاند. کاربران دیگری نیز به این موضوع اشاره کردند که علاوه بر وبسایت یوتیوب، هنگام توقف پخش ویدیوها در اپلیکشن موبایل آن نیز تبلیغات ظاهر میشود.
پاسخ ها