بدنه کانسپت فولکس واگن ID. GTI دارای ترکیبی از دو رنگ قرمز و مشکی است.
کانسپت فولکس واگن ID. GTI رونمایی شد. این کانسپت زیبا که در روزهای آتی در نمایشگاه IAA Mobility به نمایش درمیآید، برداشت این کمپانی آلمانی از یک هاچبک برقی با خصوصیات اسپرت را نشان میدهد. در طراحی این کانسپت جذاب، فولکس واگن با الگوبرداری از تاریخچه 48 ساله سری GTI و استفاده از برخی المانها، به گذشته پرافتخار این خانواده ادای احترام کرده است.
بدنه کانسپت فولکس واگن ID. GTI دارای ترکیبی از دو رنگ قرمز و مشکی است. درحالیکه برخی از خودروهای برقی طراحی بیروحی دارند، این کانسپت هم در نمای جلو و هم در نمای عقب طراحی بسیار پخته و هیجانانگیزی دارد. رینگهای این هاچبک اسپرت، از نسل اول گلف GTI اقتباس شده است. طراحان فولکس واگن، اسپویلر موجود در انتهای سقف این مفهومی را به شکلی هنرمندانه با حاشیه مشکی شیشه عقب ادغام کردهاند.
همانند نمای ظاهری، فولکس واگن در داخل کابین نیز به اعضای خانواده GTI ادای احترام کرده است. داشبورد شکیل و مدرن این مفهومی دو نمایشگر دیجیتال را روی خود دارد. این نمایشگرها مجزا از هم هستند و یکی از آنها در پشت فرمان و دیگری در قسمت میانی داشبورد نصب شده است. نمایشگر مربوط به سیستم اینفوتینمنت اندازهای برابر با 12.9 اینچ دارد. نمایشگر پشت فرمان هم 10.9 اینچی است. جالب اینکه گرافیک نمایشگر پشت فرمان قابل شخصیسازی است و امکان انتخاب از بین طرحهای مختلف وجود دارد. بعضی از این طرحها مشابه با آمپرهای آنالوگ متعلق به اعضای کلاسیک سری GTI هستند. فولکس واگن میگوید این نمایشگرها بههمراه دکمههای فیزیکی کنترل امکانات، تا حد زیادی به نسخه تولیدی راه پیدا خواهند کرد.
کانسپت فولکس واگن ID. GTI یک سیستم هداپ دیسپلی پیشرفته دارد. هنگام حضور در پیست، این سیستم میتواند با کمک فناوری واقعیت افزوده، نقشه پیست را روی شیشه جلو منعکس کند تا راننده دارای تسلط بهتری باشد. در کنار نقشه پیست، اطلاعات دیگری از قبیل سرعت و زمان طی یک دور پیست نیز روی شیشه جلو منعکس میشود. هرچند این خودرو ذاتاً یک مدل اسپرت است، ولی هماهنگی بالایی با استفادههای روزمره دارد. برای مثال، صندوقعقب این مفهومی 490 لیتر حجم ارائه میکند.
در رابطه با مشخصات فنی اطلاعات زیادی در دست نیست. البته فولکس واگن به مواردی مثل بهرهمندی از یک پیشرانه تک موتوره قدرتمند و وجود قفل دیفرانسیل الکترونیکی در محور جلو اشاره کرده است. این کمپانی میگوید ID. GTI از طریق برنامه GTI Experience Control امکان شخصیسازی بالایی را فراهم میکند. با کمک این برنامه میتوان فاکتورهایی مثل عمکلرد سیستم تعلیق، نرم فرمان، صدای تولیدی و مواردی از این دست را تنظیم کرد. علاوهبراین، برنامه مذکور دارای تنظیمات خاصی است که رفتار مدلهای GTI سابق را شبیهسازی میکند.
کمپانی بزرگ آلمانی قصد دارد در آینده نزدیک کانسپت ID. GTI را وارد فاز تولید انبوه کند. این نسخه در سال 2026 از راه خواهد رسید و در سال 2027 شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.
پاسخ ها