dermaroze

dermaroze

آنژیوکت صورتی برای چیست؟

آنژیوکت انواع مختلفی دارد که معمولا براساس رنگ های متنوع دسته بندی می شود. یکی از پرکاربردترین آنژیوکت ها گیج 20 یا همان آنژیوکت صورتی است که به طور مفصل به توضیح درباره ویژگی ها و مشخصات می پردازیم.

آنژیوکت صورتی چیست؟

آنژیوکت یا کاتتر وریدی وسیله ای پزشکی است که در درمانگاه ها و بیمارستان بسیار استفاده می شود. آنژیوکت در مواردی کاربرد دارد که نخواهیم به دفعات از بیمار رگ گیری کنیم. بیمارانی که برای مدت طولانی بستری می شوند در طول روز ممکن است بارها نیاز به مصرف مایعات، خون و دارو داشته باشند. به وسیله آنژیوکت فقط یکبار رگ بیمار گرفته می شود سپس مایعات ضروری را به بدن بیمار منتقل می کنند.

این وسیله در سایزهای مختلفی تولید می شود یعنی از سایز 14 تا 26،  که سایز 20 همان طور که گفتیم به آنژیوکت صورتی معروف است.  متناسب با سن و شرایط بیمار آنژیوکت مناسب انتخاب می شود.

آنژیوکت نه فقط برای بیمار بلکه برای بهیاران و پرستاران نیز مفید است. زیرا از تماس با فراورده های خونی و سایر مواد تزریقی با بدن ایشان جلوگیری می شود و از آلودگی ها در امان می مانند.

ساختار آنژیوکت صورتی

نیدل یا سرسوزن از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شود. انتهای آن به صورت مورب برش داده شده تا هنگام ورود به رگ و پوست بیمار کمترین احساس ناراحتی را ایجاد کند. طول سوزن آنژیوکت صورتی طول 32  میلی لیتر می باشد.

سر سوزن آنژیوکت صورتی بسیار نازک بوده و برای رگ گیری از کودکان مناسب می باشد.

لوله رابط، لوله رابط از جنس پلاستیک پزشکی بوده و نرم و انعطاف پذیر می باشد.

درپوش یا محفظه بالای آنژیوکت قرار دارد و مایعات و مواد مغذی از طریق این درپوش به ورید بیمار منتقل می شود.

دریچه سوند که قابلیت تنظیم خودکار را دارد از عبور جریان هوا حمایت می کند. همچنی به کمک آن می توان سرعت و حجم مایعات را کنترل کرد.

ویژگی های آنژیوکت صورتی

  • قطر داخلی 1.1  میلی لیتر
  • طول 32  میلی لیتر
  • سرعت جریان 60  میلی لیتر در دقیقه

کاربرد آنژیوکت صورتی چیست؟

به طور خاص برای عملکرد در عروق ظریف طراحی شده است و حداکثر کارایی و راحتی بیمار را ارائه می دهد. به طور مثال برای مقاصد زیر از آنژیوکت صورتی با گیج 20 استفاده می شود.

  • اکثر انفوزیون ها
  • تعویض سریع مایعات
  • تروما
  • انتقال خون معمولی

آنژیوکت صورتی برای پیرسینگ

یکی از کاربردهای آنژیوکت صورتی برای استفاده در پیرسینگ است. این آنژیوکت به دلیل ظرافت در طراحی برای پیرسینگ مناسب می باشد. پیرسینگ یک عمل زیبایی به شمار می‌رود که به وسیله آن قسمتی از بدن به وسیله آنژیوکت سوراخ می‌شود و یک وسیله کوچک تزئینی در آن اندام خاص نصب می‌گردد.

این سوزن بسیار نازک بوده و فرد هنگام ورود سوزن به پوست یا بدن درد کمی را احساس می کند. همچنین فرایند سوراخ کردن بسیار سریع و در نهایت تمیزی و ظرافت انجام می شود.

خرید آنژیوکت صورتی

آنژیوکت صورتی معمولا در بسته بندی های 100 عددی به بازار عرضه می شود. این محصول کاملا استریل بوده و از هر گونه آلودگی و میکروب ایمن می باشد. آنژیوکت صورتی هم توسط تولید کنندگان داخلی و هم تولیدکنندگان خارجی در دسترس است. برای خرید آنژیوکت صورتی به قیمت عمده می توانید به فروشگاه درمارز مراجعه کنید.

dermaroze
dermaroze

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋