dermaroze

dermaroze

ویژگی های آبسلانگ پزشکی خوب چیست؟

آبسلانگ نوعی وسیله پزشکی است که توسط پزشک برای فشار دادن یا نگه داشتن زبان برای معاینه دقیق دهان و گلو استفاده می شود.

آبسلانگ یا چوب بستنی در واقع وسیله ای نازک و مسطح است که می تواند از چوب، پلاستیک یا حتی فلز ساخته شود. البته بیشتر آبسلانگ های مورد استفاده از چوب ساخته می شوند و از یک تکه چوب نازک، صاف و بدون پرز ساخته می شوند که دو سر آن گرد است. این دستگاه چوبی یکبار مصرف و تجزیه پذیر بوده و بی مزه و بی بو می باشد.

این وسیله پزشکی ساده با نام دپرسور نیز شناخته می شود و ساختار بسیار ساده ای دارد. در اندازه ها و انواع مختلفی مانند چوب، فلز و پلاستیک تولید می شوند. اولین آبسلانگ متعلق به تمدن مصر است که با نمونه های مدرن کاملا متفاوت است.

نمونه های اولیه Abeslang نیز از چوب ساخته شده اند و از چوب هایی مانند کاج، بالسا یا سکویا ساخته می شوند. ابعاد آبسلانگ عموماً 10*2 سانتی متر بوده و سطحی کاملاً صاف دارد. آبسلانگ های چوبی و پلاستیکی یکبار مصرف بوده، بنابراین پس از استفاده باید دور ریخته شوند.

آبسلانگ چوبی گزینه بهتر و در دسترس تری برای استفاده در مطب پزشکان، آزمایشگاه ها و اورژانس ها می باشد. هنگام استفاده از آبسلانگ برای محافظت از بیمار و خود از دستکش استفاده کنید.

آبسلانگ پزشکی

آبسلانگ یکی از ابزارهای مهم و ضروری است که در هر کلینیک و مرکز درمانی وجود دارد. اولین و مهمترین کاربرد این وسیله جمع آوری نمونه و بررسی حلق و گلو می باشد. پزشک با استفاده از این وسیله  از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند و به تشخیص و درمان سرعت می بخشد.

آبسلانگ پزشکی درمارز

علاوه بر این، این ابزار کوچک نقش مهمی در حفظ سلامت، جلوگیری از انتقال بیماری و ایمنی پرسنل پزشکی ایفا می کند. از آبسلانگ در دندانپزشکی نیز استفاده می شود. این وسیله چوبی به دندانپزشک کمک می کند تا معاینات دهان و دندان را برای جلوگیری از عفونت و پیشرفت آن، مشاهده علائم هر بیماری و شروع درمان انجام دهد.

تمامی آبسلانگ های مورد استفاده در علم پزشکی توسط سازمان بهداشت جهانی در سه کلاس I، II و III طبقه بندی می شوند. این طبقه بندی بر اساس میزان خطر و عوارض جانبی این  وسیله ها است. این بدان معناست که هر چه عدد کلاس بالاتر باشد، خطر این وسیله پزشکی برای بیمار بیشتر است و باید در استفاده از آن دقت زیادی کرد.

فرم چوبی آبسلانگ در کلاس I قرار دارد، بنابراین این وسیله خطرناک نیست و در هنگام استفاده نیاز به مراقبت کمی دارد. این وسیله یکبار مصرف است و قابل استریل است، بنابراین برای جلوگیری از شیوع بیماری باید پس از استفاده دور انداخته شود. آبسلانگ های موجود عبارتند از آبسلانگ های چوبی، آبسلانگ های نوری، آبسلانگ های کودکان، آبسلانگ های استریل، آبسلانگ های فلزی و آبسلانگ های پلاستیکی.

آبسلانگ استریل

پزشکان گاهی اوقات نیاز به یک آبسلانگ احتیاج دارند که در هنگام معاینه در تماس با مخاط باشد و قبل از استفاده باید کاملاً استریل شود. این نوع آبسلانگ نوعی آبسلانگ استریل است که در بسته بندی های خاص و متمایز موجود می باشد.

آبسلانگ استریل در بسته بندی های تکی بسته بندی می شود و برای تحقیق و نمونه برداری در نقاط حساس بدن و یا برای بیماری های خاص استفاده می شود. این وسیله کاملا بهداشتی بوده و به صورت تکی و بدون لاتکس در بسته بندی مخصوص عرضه می شود.

آبسلانگ رنگی

آبسلانگ رنگی وسیله ای جالب و ارزان قیمت است که برای سرگرمی و آموزش کودکان طراحی و ساخته شده است. این وسیله با آبسلانگ پزشکی مورد استفاده در معاینات متفاوت است. آبسلانگ رنگی

 در لوازم التحریر به فروش می رسد. این آبسلانگ رنگی استریل نیست و در مدارس برای مقاصد آموزشی استفاده می شود.

از این وسیله اغلب برای ساخت کاردستی یا آموزش ریاضیات در دوره ابتدایی و پیش دبستانی استفاده می شود. آبسلانگ رنگی در تمامی رنگ ها و در هر بسته 40 عددی موجود می باشد.

این محصول به دو صورت ایرانی و چینی نیز در بازار موجود است. آبسلانگ تولید ایران از چوب است. عرض این آبسلانگ نیز 1 سانتی متر و طول آن حدود 11 سانتی متر است و چوب به کار رفته در آن کیفیت خوبی دارد و بدون گره و خمیدگی است.

dermaroze
dermaroze

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋