در تو در

در تو در

www.dartudar.com

بررسی عوامل باعث شکستن شیشه اجاق گاز شیشه ای

بهترین اجاق گاز شیشه ای

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای یک تکنولوژی مدرن در دنیای آشپزی است که بازدهی، جذابیت و امنیت را به آشپزی خانگی اضافه کرده است. این نوع اجاق گاز دارای صفحه ای شیشه ای صاف و بدون حفره است که برای گرم کردن و پختن غذاها به کار می رود.

 

 

صفحه شیشه ای از نوع سرامیکی است و دارای چندین بخش گرمایی است که قابلیت تنظیم دمای مجزا را دارا هستند. با تنظیم دمای مورد نیاز برای هر بخش، می توانید به راحتی غذاهای مختلف را پخت و پز کنید.

استفاده از اجاق گاز شیشه ای چه ویژگی هایی دارد؟

از جمله مزایای استفاده از اجاق گاز صفحه ای شیشه ای می توان به آرایش زیبا و شیک آن اشاره کرد. با طراحی نازک و مدرن، این اجاق گاز به طور معمول با دکوراسیون هر آشپزخانه هماهنگی می کند. همچنین، صفحه شیشه ای ضد لک و ضد خراش است که نگهداری و تمیزکاری آسان را تضمین می کند.

همچنین، استفاده از اجاق گاز صفحه ای شیشه ای باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. با قابلیت تنظیم دمای مجزا و سرعت نسبی گرم شدن و سرد شدن صفحه شیشه ای، این اجاق گاز به شما کمک می کند تا غذاهای خود را با دقت و بهره وری بیشتری پخت کنید.

به طور کلی، اجاق گاز صفحه ای شیشه ای بازدهی بالا، ظاهر زیبا، تمیزکاری آسان و امکانات قابل تنظیم آن، انتخابی عالی برای آشپزخانه شما است.

اجاق گاز صفحه ای و به خصوص مدل های شیشه‌ای به دلیل داشتن ظاهری زیبا و شیک اغلب مورد توجه علاقه مندان به سبک های دکوراسیون مدرن قرار می گیرد.

در ساخت این دسته از اجاق گازها از شیشه های سکوریت استفاده می شود.

البته این شیشه سکوریت متفاوت از شیشه های مصرفی است که برای ساخت ظروف شیشه‌ای از آن استفاده می شود.

بدین معنی که در مقابل حرارت و ضربه از استحکام و دوام لازم برخوردار است اما چنین استحکام و مقاومتی صرفا در حد استاندارد بوده و در صورتی که حرارت و ضربه خیلی شدید باشد می تواند باعث شکستن آن شود.

در صورتیکه مراقبت های لازم را در رابطه با استفاده و نگهداری از این محصول به عمل آورید نگرانی از بابت شکستن آن وجود ندارد.

مهمترین علت شکستن اجاق گاز رومیزی شیشه ای

 

ضربه شدید و سقوط اشیا چقدر در شکستن اجاق گاز صفحه ای تاثیر دارد؟

 

از شایع ترین علت  های شکستگی شیشه اجاق گاز صفحه ای، ضربه ی شدید یا سقوط اجسام سنگین بر روی صفحه گاز است به همین دلیل هنگام استفاده از ظروف سنگین باید بسیار با احتیاط عمل کرد.

 

تغییر دمای سریع میتواند روی شکستن شیشه موثر باشد؟

چیزی که مشخص است و همه ی ما از آن آگاهیم این است که شیشه نسبت به تغییرات دمایی بسیار حساس است که همین عامل سبب شکنندگی آن میشود.پس به عبارت دیگر هنگام آشپزی باید کاملا مواظب تغیرات ناگهانی دمای اجاق گاز باشد.

پس اگر اجاق گاز روشن است یا به تازگی خاموش کرده اید مراقب ریختن مایعات سرد به روی صفحه گاز باشید.

 

 

کیفیت شیشه یکی از مهمترین عوامل در طول عمر گاز شیشه ای

یکی از مهمترین دلایل شکستن اجاق گاز های شیشه ای در واقع کیفیت شیشه مصرفی بوده است.

اگرچه عنوان می شود که در ساخت اجاق گاز از شیشه سکوریت استفاده شده است با این حال ممکن است برخی از سودجویان برای کاهش هزینه های خود از شیشه های نامرغوب و با ضخامت غیر استاندارد استفاده کنند.

برای جلوگیری از رخداد این مسئله توصیه می شود تا حتماً اجاق گاز رومیزی شیشه ای خود را از بین برندهای معتبر انتخاب کنید.

برای مثال از بین برندهای داخلی تولید کننده اجاق گاز های شیشه ای، درخشان، اخوان، استیل و البرز از کیفیت های بسیار مطلوب و استانداردی برخوردار هستند که با گارانتی های معتبر و خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه می‌شوند.

سوراخ کردن عامل شکستن اجاق گاز رومیزی شیشه ای

پس از کیفیت شیشه مصرفی، سوراخ شدن شیشه از مهمترین دلایل خرد شدن و شکستن اجاق گاز شیشه ای رومیزی است.

توجه داشته باشید تا در هنگام نصب به هیچ عنوان سوراخی بر روی صفحه اجاق گاز ایجاد نشود.

در غیر اینصورت کوچکترین ضربه و افزایش حرارت می تواند از همین نقطه منجر به شکستن و صدمه دیدن اجاق گاز شما شود.

نصب غیر استاندارد

تجربه نشان داده است که یکی از عواملی که باعث شکستن اجاق گازهای رومیزی شیشه ای شده است در واقع نصب غیر اصولی توسط نصابان ناوارد است.

در صورتیکه برش کابینت متناسب با اندازه گاز شیشه ای نباشد، احتمال شکست اجاق وجود دارد.

لذا توصیه می‌شود تا برای نصب محصول خود حتما از کارشناسان شرکت سازنده کمک بگیرید.

حرارت برگشتی عامل شکستن اجاق گاز رومیزی شیشه ای

 

عامل دیگری که باعث شکستن اجاق گاز شیشه ای می شود پدیده حرارت برگشتی است.این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما یک قابلمه بزرگ را روی کوچکترین شعله اجاق قرار دهید.در این صورت حرارت تولید شده از زیر قابلمه به صفحه اجاق منتقل می‌شود که می‌تواند باعث آسیب رساندن به اجاق گاز شود.

پیشنهاد نویسنده : در مورد اجاق گاز صفحه ای شیشه و استیل بیشتر بدانید.

 

 

 

در تو در
در تو در www.dartudar.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋