darooboom.pharmacy

darooboom.pharmacy

خرید آمینو چه فوایدی برای بدنسازان دارد؟

آمینو اسید در بدنسازی مزایای بسیاری دارد. آمینو اسیدهای ضروری و شاخه دار در بدن از طریق مصرف گوشت قرمز، سفید و لبنیات تولید می شود و به سنتز پروتئین کمک می کند. بنابراین یکی از فواید بی نظیر آمینو اسید افزایش توده عضلانی ورزشکاران است.

سه اسید آمینه شاخه دار لوسین، ایزولوسین و والین بیشترین نقش را در افزایش حجم عضلات ایفا می‌کند. 

مصرف آمینو اسید می‌تواند باعث تبدیل چربی سوزی و افزایش سوخت و سوز می شود. بدنسازان در دوره کات رژیم کم کربوهیدرات را دنبال می کنند. از همین رو آمینو اسید به سوخت رسانی بدنشان کمک می‌کند تا انرژی لازم برای انجام تمرینات ورزشی را داشته باشند.

از دست دادن عضله یک از عوارض جانبی است که در بیماری‌های مزمن و استراحت در بستر به ویژه سالخوردگان را درگیر می کند. اسیدهای آمینه ضروری خصوصاً BCAA برای جلوگیری از تجزیه عضلات و حفظ توده بدون چربی در بدن حائز اهمیت هستند.

هدف اکثر بدنسازان از خرید آمینو در قالب پودر یا قرص آمینو، ساخت عضلات جدید یا حجیم شدن است. بهترین آمینو اسید برای حجم باید مقدار قابل‌توجهی اسید آمینه های شاخه BCAA است. 

احتمالا سوال پیش می آید که آمینو انرژی چیست و چه تفاوتی با مکمل آمینو دارد؟ آمینو انرژی همان آمینو اسید است اما در فرمولاسیون آن مواد انرژی زا همانند کافئین افزوده شده است. آمینو انرژی ها برای هدف دیگری مورد استفاده قرار می گیرد یعنی افزایش استقامت بدنی ورزشکار که در نتیجه ورزشکار با توان بیشتری می تواند تمرینات را انجام دهد.

در ترکیبات آمینو انرژی معمولاً درصد بالایی از آمینو اسیدهای شاخه دار همراه با ترکیبات انرژی‌ بخش مانند عصاره چای سبز و قهوه سبز وجود دارد. 

آمینو اسیدها برای عضله سازی مورد نیاز هستند و ترکیبات انرژی زا نیز استقامت بدنی افراد را برای تمرینات بدنی افزایش می‌دهند. به طور کلی مصرف ۵ گرم آمینو انرژی در هر وعده ۵ تا ۱۰ کالری دارد و حاوی هیچ گونه قندی نیست.

 

darooboom.pharmacy
darooboom.pharmacy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋