darooboom.pharmacy

darooboom.pharmacy

فواید ویتامین D برای پوست و مو چیست؟

ویتامین D برای تقویت ایمنی و تحریک رشد سلولی به منظور حفظ سلامت پوست و حتی ایجاد فولیکول های جدید مو برای بهبود رشد مو مهم است.

عملکرد اصلی ویتامین D حفظ تعادل کلسیم در بدن است، اما عملکردهایی فراتر از این نیز دارد. به عنوان مثال، نقشی که در سلامت پوست و مو ایفا می‌کند. به طور کلی، سلامت پوست زمانی بهتر می شود که بدن ذخیره کامل ویتامین D داشته باشد. در زیر مهم ترین فواید ویتامین D برای پوست آورده شده است.

التهاب را کاهش می دهد

مهم ترین کاربرد عملی ویتامین D برای پوست تا به امروز به عنوان یک ضد التهاب خفیف تا متوسط ​​است که از نظر بالینی به عنوان کرم در درمان بیماری هایی مانند پسوریازیس، اگزما و ویتیلیگو استفاده می شود.  ویتامین D التهاب شدید را کاهش می دهد و علائم را برای کسانی که از این شرایط رنج می برند کاهش می دهد.

از پوست محافظت می کند

ویتامین D به عنوان یک استروئید عمل می کند و در هسته سلول برای تحریک تکثیر، تنظیم عملکرد و به طور بالقوه تثبیت ژن ها کار می کند. یک بررسی در سال 2012 نشان می‌دهد که ویتامین D ممکن است نقش محافظتی در سرطان‌ها به طور گسترده و سرطان پوست داشته باشد.

آسیب های محیطی را کاهش می دهد

ویتامین D موضعی به عنوان یک آنتی اکسیدان، همچنین می تواند اکسیدان های مخرب محیطی را که باعث پیری زودرس می شوند، از بین ببرد.

گردش سلولی را عادی می کند

آنالوگ های ویتامین D نشان داده شده است که گردش سلولی را عادی می کند و از تجمع سلول های مرده روی سطح پوست که منجر به پلاک های پسوریازیس می شود، جلوگیری می کند.

پوست را شفاف و درخشنده می کند

کلسترول موجود در پوست شما زمانی که نور خورشید را جذب می کند به ویتامین D تبدیل می شود و بیشتر به سلامت و شادابی پوست و سلول های شما کمک می کند. به این ترتیب، ویتامین D به تغییر رنگ پوست شما کمک می کند و به نوبه خود باعث درخشندگی و روشن شدن آن در هنگام قرار گرفتن صحیح می شود.

آیا کمبود ویتامین D باعث ریزش مو می شود؟

تحقیقات قویا نشان می دهد که کمبود ویتامین D در بدن می تواند منجر به ریزش مو شود. یکی از نقش های ویتامین D تحریک فولیکول های موی جدید و قدیمی است. وقتی ویتامین D کافی در سیستم وجود نداشته باشد، رشد موهای جدید ممکن است متوقف شود.

کمبود ویتامین D با آلوپسی، یک بیماری خود ایمنی که باعث ایجاد لکه های طاسی در پوست سر و سایر نواحی بدن می شود، مرتبط است. هم مردان و هم زنان می توانند آلوپسی را تجربه کنند. مطالعه دیگری نشان داده است که زنان 18 تا 45 ساله که آلوپسی یا سایر انواع ریزش مو را تجربه کرده‌اند، سطح ویتامین D پایینی دارند.

دلایل ناکافی بودن سطح ویتامین D عبارتند از گذراندن زمان بیشتر در داخل خانه، استفاده از کرم ضد آفتاب زیاد و نخوردن غذاهای مملو از این ماده مغذی.

مکمل ویتامین D3

قرص ویتامین D گزینه دیگری برای افزایش مصرف این ویتامین در صورت داشتن رژیم گیاهخواری هستند. همه مکمل‌های ویتامین D برای گیاهخواران مناسب نیستند، بنابراین قبل از خرید مکمل، حتماً در مورد برند تحقیق کنید.

برای افزایش جذب، توصیه می شود مکمل های ویتامین D را همراه با غذا مصرف کنید. غذاهایی که چربی بالایی دارند، مانند آووکادو، آجیل و دانه ها، به ویژه برای افزایش جذب ویتامین D در جریان خون مفید هستند.

طبق یک مطالعه، افرادی که مکمل‌های ویتامین D3 را همراه با یک وعده غذایی پرچرب مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که یک وعده غذایی بدون چربی می‌خوردند، پس از 12 ساعت 32 درصد سطوح ویتامین D خون بیشتری داشتند.

دوز مصرف ویتامین d3

کمبود یا زیاده روی در هر چیزی برای شما مضر است و در مورد ویتامین D هم همینطور است. بسته به سن و نیاز، متخصصان مصرف متوسط ​​400 تا 800 واحد بین المللی در روز یا 10 تا 20 میلی گرم ویتامین D در روز را توصیه می کنند. . مکمل های خوراکی و یک رژیم غذایی متعادل می توانند به شما کمک کنند تا به راحتی به این هدف برسید.

darooboom.pharmacy
darooboom.pharmacy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋