درمان کلینیک

درمان کلینیک

مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی با لیزر در تهران darman.clinic

بواسیر خونی، درمان خونریزی هموروئید+ داروها

بیماری بواسیر خونی در واقع یکی از انواع شایع این بیماری است که در طی آن بیمار دچار خونریزی مقعدی حین و بعد از دفع می شود، البته خونریزی ممکن است به مشکل مشاهده خون روی مدفوع و یا مشاهده لکه خون در توالت باشد.

این عارضه حاصل تورم عروق در ناحیه مقعد می‌باشد که عامل آن افزایش فشار وارده به این عروق شناخته می‌شود. بواسیر خونی در مقایسه با انواع دیگر این بیماری خطر بیشتری داشته و نیاز به درمان فوری دارد، زیرا که ممکن است کم خونی یا آنمی را به همراه داشته باشد.

معمولا بیماران در مواجهه با خونریزی هموروئید دستپاچه می‌شوند و نمی‌دانند برای کنترل و درمان خونریزی چکار کنند؟ در ادامه به بررسی کامل این عارضه و روش‌های درمان فوری آن خواهیم پرداخت:

بواسیر خونی چیست؟

بواسیر

بیماری بواسیر یا همان هموروئید به واریسی شدن (گشاد شدن) عروق یا سیاهرگ ها در ناحیه مقعد اطلاق می‌شود. این بیماری حاصل افزایش فشار وارده بر عروق در اثر زایمان، افزایش وزن، حمل و جابه جایی اشیاء سنگین، یبوست مداوم و … است.

در این حالت با وارد آمدن فشار به این عروق در اثر دفع یا سایر عوامل این عروق ملتهب و برآمده خواهد شد. در این صورت بواسیر شبیه به توده ای برآمده و گوشت اضافه از مقعد خارج می‌شود.

علت خونریزی از بواسیر آسیب به سطح این عروق است که معمولاً در اثر دفع مدفوع سفت یا یبوست ایجاد می‌شود. در واقع عبور مدفوع میتواند باعق خراشیده شدن سطح هموروئید شده که در نتیجه ی آن بواسیر خونی ایجاد میشود.

انواع بواسیر خونی

انواع این بیماری بسته به محل قرار گیری بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم میشود:

  • داخلی : اگر هموروئید داخل کانال مقعد و درون راست روده ایجاد شده باشد، از نوع داخلی است. این نوع خود در ۴ درجه مختلف دسته بندی میشود.
  • خارجی : اگر هموروئید خارج از مقعد و روی دریچه آن ایجاد شده باشد، از نوع خارجی است. این نوع از هموروئید دردناک است و بیشتر در معرض خونریزی قرار میگیرد. اگر در هموروئید خارجی لخته خون تجمع کرده و یا رنگ آن به کبودی بزند، با نام ترومبوزه شناخته خواهد شد.

علت خونریزی بواسیر چیست؟

هر عاملی که فشار زیادی را به مقعد وارد کند، میتواند باعث ایجاد این بیماری شود. رایج ترین علت این بیماری نیز یبوست مداوم و مزمن است. از دیگر علل شایع می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • اسهال مزمن
  • یبوست مزمن
  • بارداری
  • زایمان
  • اضافه وزن
  • بی تحرکی
  • رابطه مقعدی
  • جا به جایی اشیا سنگین

https://darman.clinic/%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d9%86%db%8c

درمان کلینیک
درمان کلینیک مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی با لیزر در تهران darman.clinic

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋