دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت

دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت

مجله اینترنتی دانایی؛ مقالات به روز علمی، مطالب آموزنده، کسب و کار، سلامت و سبک زندگیِ سالم، موفقیت در تحصیل، موفقیت و رشد فردی
توسط ۱۷ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

10 پادکست برنامه ریزی که رسیدن به اهداف را برای شما آسان تر می کند

۱۰ پادکست برنامه ریزی که رسیدن به اهداف را برایتان ساده‌تر می‌کنند

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه فکر می‌کنند کاش در روز بیشتر از ۲۴ ساعت زمان داشتند یا اگر همیشه در حال انجام‌دادن هم‌زمان چند کار هستید تا بهتر و بیشتر از زمان خود استفاده کنید، بی‌شک بیش از دیگران اهمیت برنامه‌ریزی و نیاز به داشتن برنامه را احساس می‌کنید. برنامه‌ریزی اولین گام برای دستیابی به هر هدفی است و به همین دلیل یادگیری اصولی آن اهمیت زیادی دارد. در ادامه، تعدادی پادکست برنامه ریزی معرفی می‌کنیم که با شنیدن آنها می‌توانید بهتر و اصولی‌تر برای اهداف و زندگی روزمره خود برنامه‌ریزی کنید.

۱. رادیو راه؛ قسمت سوم هشت‌گانه توسعه فردی

پادکست برنامه ریزی مجتبی شکوری

«رادیو راه» یکی از بهترین پادکست های فارسی در حوزه توسعه‌ فردی است که در هر قسمت سعی می‌کند دید ما به خودمان و دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم وسیع‌تر کند. فصل اول این پادکست یک هشت‌گانه توسعه‌ فردی دارد که در قسمت سوم آن، دکتر شکوری درباره برنامه‌ریزی صحبت می‌کند. او در این قسمت نکاتی را مرور و بررسی می‌کند که برای برنامه‌ریزی درست و واقع‌بینانه باید در نظر گرفت.

۲. هلی‌تاک؛ قسمت ۱۳ و ۱۴

پادکست هلی‌تاک

هلی هندسی در قسمت ۱۳ و ۱۴ «هلی‌تاک» به‌سراغ موضوع برنامه‌ریزی رفته است و از تکنیک‌های برنامه‌ریزی، اشتباهات رایج برنامه‌ریزی و ساعت بیولوژیک بدن صحبت می‌کند. او همچنین کتاب «فرمول برنامه‌ریزی» نوشته دیمون زاهاریادس را منبع خوبی برای یادگیری برنامه‌ریزی معرفی می‌کند.

۳. رادیو وستا؛ قسمت ۲۵

پادکست برنامه ریزی - رادیو وستا

موضوع: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری
شروع فعالیت:
اردیبهشت ۹۹
نوع:
تک‌نفره
گوینده:
فرزاد جوان
تعداد اپیزودهای منتشرشده تاکنون:
۲۷
زمان هر اپیزود:
حدود ۲۰ دقیقه
ریتم انتشار پادکست:
متغیر
نحوه دسترسی به پادکست:
در همه اپلیکیشن‌های پادگیر
تعداد دنبال‌کننده‌ها در کست‌باکس:
حدود هزار نفر

فرزاد جوان که دانشجوی دکتری مکانیک در پلی تکنیک میلان است، در «رادیو وستا» از تجربه‌های شخصی خود درباره برنامه‌ریزی،‌ چالش‌های درس‌خواندن و آزمون‌های تحصیلی می‌گوید. قسمت ۲۵ این پادکست به برنامه‌ریزی اختصاص دارد و به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا برنامه‌‌ریزی‌هایمان عملی نمی‌شوند. در ادامه نیز راهکارهایی مفید برای داشتن برنامه‌ای قابل‌اجرا و معقول ارائه می‌کند.

۴. تکنیک مدیریت زمان و برنامه‌ریزی

پادکست تکنیک مدیریت زمان و برنامه‌ریزی

این پادکست برنامه ریزی قرار است ۹۱ تمرین برای برنامه‌ریزی و مدیریت زمان ارائه کند که تاکنون ۵۷ تمرین آن ارائه شده است. سجاد سلطانی هر قسمت را به یک تکنیک اختصاص داده است. با شنیدن این پادکست می‌توانید ضعف‌های برنامه‌ریزی و مدیریت زمان خود را پیدا و برطرف کنید. برخی از تمرین‌های پادکست «تکنیک مدیریت زمان و برنامه‌ریزی» عبارت‌اند از:

  • جدول و ماتریس آیزنهاور – غیرفوری و مهم؛
  • ساعت غیر رند؛
  • کنترل شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام؛
  • یافتن الگوی مناسب برای زندگی؛
  • چرا نوشتن لیست کارها برای مدیریت زمان مفید است؟

۵. سبکتو؛ قسمت ۴۱

پادکست برنامه ریزی - سبکتو

«سبکتو» به مخاطبانش کمک می‌کند تا سبک زندگی سالم و موفقی متناسب با شخصیت و موقعیتشان پیدا کنند. آموزش و رشد مهارت‌های فردی از اهداف این پادکست است. قسمت ۴۱ این پادکست درباره مدیریت و برنامه‌ریزی مالی است. در این قسمت ۶ اقدام هوشمندانه برای برنامه‌ریزی مالی و ثروتمندشدن را یاد می‌گیریم. اگر در مدیریت حقوق و دخل‌وخرجتان مشکل دارید، این قسمت از «سبکتو» را در فهرست پادکست‌هایی قرار دهید که باید شنید.

۶. ۱۰ صبح؛ قسمت ۷۰ و ۷۱

پادکست برنامه ریزی- ده صبح

محتوا و پیش‌زمینه اصلی پادکست «۱۰ صبح» کارآفرینی و استارت‌آپ است. در این پادکست با تجربه افراد مختلف در حوزه‌های کاری‌شان آشنا می‌شویم. اخوان و زرگرپور به همراه مهمانان برنامه در قسمت ۷۰ و ۷۱ پادکست درباره مدیریت و برنامه‌ریزی در شرایط بحران گفت‌وگو می‌کنند. بحران‌ها گاهی قابل‌پیش‌بینی و گاهی غیرمنتظره‌اند. به همین دلیل علاوه‌بر برنامه‌ریزی‌های معمول، باید بدانیم در دوران بحران چگونه باید برنامه‌ریزی کنیم تا کسب‌وکارمان را سرپا نگه‌ داریم.

۷. جافکری؛ فصل چهارم

پادکست برنامه ریزی - جافکری

موضوع: توسعه و رشد فردی
شروع فعالیت:
شهریور ۹۹
نوع:
مصاحبه
گوینده:
امیرعلی ق
تعداد اپیزودهای منتشرشده تاکنون:
۹۵
زمان هر اپیزود:
حدود ۱ ساعت
ریتم انتشار پادکست:
هر هفته ۱ اپیزود
نحوه دسترسی به پادکست:
در همه اپلیکیشن‌های پادگیر
تعداد دنبال‌کننده‌ها در کست‌باکس:
حدود ۷۲۲هزار نفر

هر فصل از پادکست «جافکری» مهمانی ویژه دارد که مجموعه‌ای از مهارت‌های فردی یا نگرش‌های درست را آموزش می‌دهد. فصل چهارم این پادکست میزبان دکتر سید محمود تارا است و او مسیری را که باید طی کنیم تا به برنامه‌ریزی معقول و اصولی برسیم شرح می‌دهد. این فصل از «جافکری» ۶ قسمت دارد و عنوان قسمت‌های آن عبارت‌اند از:

  • برنامه‌ داشته باشیم؛
  • انجامش بده؛
  • من و اهداف من؛
  • از هدفت مطمئن شو؛
  • پیش به‌سوی اهداف؛
  • برنامه‌ریزی برای اهداف خوب.

۸. Take Back Time

Take Back Time: Time Management | Stress Management

پادکست پنی زنکر برای کسانی است که می‌خواهند کسب‌وکار خود را بهتر مدیریت کنند و از زمان بیشترین استفاده را ببرید. در این پادکست برنامه ریزی، مهارت‌های مدیریت زمان، مدیریت استرس و اولویت‌بندی کارها را یاد می‌گیرید. اگر همواره دغدغه مدیریت زمان و کارهایتان را دارید، شنیدن این پادکست را در اولویت قرار دهید.

۹. It’s About Time

It

آنا دیرامون هر هفته در این پادکست به رایج‌ترین سؤالات درباره مدیریت زمان و چگونگی برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی پاسخ دهد. اگر استرس زیادی دارید و همیشه در برقراری آرامش و تعادل بین وظایف شغلی و مسئولیت‌های خانواده مشکل دارید، شنیدن این پادکست برنامه‌ ریزی را از دست ندهید.

۱۰. Simply Convivial: Pep Talk for Homemakers & Homeschoolers

Simply Convivial: Pep Talk for Homemakers & Homeschoolers یک پادکست برنامه ریزی

موضوع: برنامه‌ریزی و مدیریت زمان
شروع فعالیت:
آذر ۹۲
نوع:
تک‌نفره
گوینده:
مایستی وینکلر
تعداد اپیزودهای منتشرشده تاکنون:
۳۳۰
زمان هر اپیزود:
متغیر
ریتم انتشار پادکست:
متغیر
نحوه دسترسی به پادکست:
در همه اپلیکیشن‌های پادگیر
تعداد دنبال‌کننده‌ها در کست‌باکس:
حدود ۲هزار نفر

مدیریت و برنامه‌ریزی برای خانم‌های خانه‌دار که بسیار پرمشغله‌اند ضروری و کاربردی است. این پادکست به خانم‌ها و مادران کمک می‌کند تا نگاه تازه‌ای به موقعیت خود داشته‌ باشند و بهتر و کارآمدتر به کارهای شخصی و مسئولیت‌های خانه رسیدگی کنند.

شما بگویید

شما برای برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه زمان چه کارهایی انجام می‌دهید؟ آیا تاکنون از آموزش‌هایی که در قالب پادکست هستند برای یادگیری مهارت‌های مدیریت زمان استفاده کرده‌اید؟ شما پادکست برنامه ریزی دیگری می‌شناسید؟ لطفا تجربه‌های شنیداری خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت
دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت مجله اینترنتی دانایی؛ مقالات به روز علمی، مطالب آموزنده، کسب و کار، سلامت و سبک زندگیِ سالم، موفقیت در تحصیل، موفقیت و رشد فردی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋