دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت

دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت

مجله اینترنتی دانایی؛ مقالات به روز علمی، مطالب آموزنده، کسب و کار، سلامت و سبک زندگیِ سالم، موفقیت در تحصیل، موفقیت و رشد فردی
توسط ۱۷ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مبل راحتی یا کلاسیک؟ کدام را انتخاب کنیم؟

مبل راحتی یا کلاسیک؟ کدام را انتخاب کنیم؟

شاید تا به حال سر دوراهی انتخاب مبل راحتی یا مبل کلاسیک قرار گرفته باشید یا این سؤال برایتان پیش آمده باشد که مبل راحتی بهتر است یا مبل کلاسیک و کدام انتخاب مناسب‌تری برای منزل شماست. اگر دنبال پاسخی مناسب برای این سؤال هستید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مبل راحتی یا کلاسیک؟ کدام را انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم مبل راحتی و کلاسیک را با هم مقایسه کنیم، بهتر است ویژگی‌های هریک را بررسی کنیم و با انواع مبلمان بیشتر آشنا بشویم. به‌طور کلی مبلمان به دو دسته تقسیم می‌شوند:

مبل راحتی

همان‌طور که از اسم این نوع مبل مشخص است، در طراحی مبل راحتی هدف اصلی ایجاد حس راحتی کامل است. از این رو شاهد طراحی این‌گونه مبل‌ها به‌شکل تخت‌شو و ریلکسی با نشیمنگاه عریض و کوسن‌های بزرگ و راحت هستیم. همچنین در طراحی مبل راحتی به‌هیچ‌وجه از دسته‌های چوبی و فلزی یا هر جنس سخت دیگری استفاده نمی‌شود تا بیشترین احساس راحتی و آرامش را به کاربر منتقل کند.

بنابراین اگر می‌خواهید بعد از یک روز پرکار به منزل برگردید و جایی برای لم‌دادن و استراحت‌کردن جلوی تلویزیون داشته باشید، مبل راحتی بهترین انتخاب برای شماست.

دکتر ساینا

مبل راحتی یا کلاسیک؟ کدام را انتخاب کنیم؟

مبل کلاسیک

برخلاف مبل راحتی در طراحی مبل کلاسیک تمرکز بیشتر روی زیبایی ظاهری و خودنمایی اجزای مختلف مبل است. در طراحی‌ تاج و دسته‌های اکثر این مبل‌ها از هنر منبت‌کاری استفاده شده است. از ویژگی‌های بارز این نوع مبلمان نقش اصلی چوب در ساخت آنهاست. همچنین در طراحی ظاهری معمولا از پارچه‌های گل‌دار و طرح‌دار بیشتر استفاده می‌شود.

اگر به مبلمان به‌چشم کالایی تزئینی برای دکوراسیون منزل نگاه می‌کنید و می‌خواهید چشم هر بیننده‌ای را به مبلمان خود خیره کنید، مبل کلاسیک انتخاب مناسبی است.

مبل راحتی یا کلاسیک؟ کدام را انتخاب کنیم؟

قیمت مبل راحتی و کلاسیک

قیمت مبل به عوامل زیادی بستگی دارد که اصلی‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • جنس کلاف یا همان بدنه مبل که می‌تواند از انواع مختلف چوب با کیفیت‌های متفاوت باشد یا حتی از جنس فلز.
  • جنس و کیفیت فوم استفاده‌شده که تأثیر زیادی در دوام و حفظ ظاهر مبل دارد.
  • کیفیت و نوع پارچه استفاده‌شده در مبل.
  • کیفیت ساخت.
  • خدمات پس از فروش و گارانتی.

تمام این موارد در صورتی به نتیجه مطلوب می‌رسند که توسط گروهی ماهر طراحی و اجرا شوند.

پس از بررسی قیمت مبل‌های موجود در بازار و همچنین سایت‌های فروش آنلاین مبل و جمع‌آوری اطلاعات موجود، به این نتیجه رسیدیم که میانگین قیمت مبل‌های کلاسیک حدود ۶۰ درصد بیشتر از مبل‌های راحتی است.

دلیلش این است که در ساخت مبل کلاسیک بیشتر از چوب استفاده می‌شود که مواد اولیه گران‌تری است و همچنین ریزه‌کاری‌هایی مثل منبت‌کاری تاج و دسته این مدل مبل‌ها زمان‌بر و پرهزینه هستند.

خالی از لطف نیست این نکته را درباره مبل‌ها عرض کنیم که بازه قیمتی مبل‌های موجود در بازار بسیار متفاوت است، ولی خرید مبلی ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت از نظر مالی مقرون به صرفه نیست، چون پس از مدت کوتاهی خریدار مجبور می‌شود مجدد برای خرید مبل هزینه کند. با خرید یک مبل باکیفیت، هم از داشتن مبلی شیک لذت خواهید برد و هم تا چند سال نیازی به تعویض مبل نخواهید داشت.

ست‌کردن مبل با دکوراسیون منزل

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب مبل در نظر داشته باشید، طراحی داخلی و سبک دکوراسیون منزلتان است.

اگر در چیدمان و دکوراسیون منزل از لوازم و دکوری‌هایی با طرح کلاسیک و آنتیک استفاده کرده‌اید، مبل کلاسیک هماهنگی بیشتری با چیدمان منزل شما خواهد داشت. همچنین اگر کف سالن یا پذیرایی شما از جنس سرامیک یا سنگ باشد، مبل کلاسیک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. در ضمن مبل کلاسیک برای فضاهای بزرگ‌تر که لوسترهای بزرگ با نقوش کلاسیک دارند مناسب‌تر است.

اگر در طراحی داخلی منزل از لوازم مدرن استفاده کرده‌اید و ردپای تکنولوژی و مدرنیته در دکوراسیون منزلتان به‌وضوح دیده می‌شود، یعنی شما فضایی مدرن یا به‌اصطلاح اسپورت دارید و مبل مناسب منزل شما مبل راحتی است. مورد دیگری که ترجیحا باید از مبل راحتی استفاده شود، سالن‌ها و مکان‌هایی است که کفپوش پارکت، لمینت، پی‌وی‌سی، یا موکت دارند. همچنین اگر ارتفاع سقف سالن و پذیرایی شما کوتاه است، مبل راحتی انتخاب بهتری برای شماست.

مبل راحتی یا کلاسیک؟ کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب سوم

تا اینجای مطلب درباره فاکتورهای انتخاب مبل راحتی یا مبل کلاسیک صحبت شد. تصور کنید که بخواهیم هم‌زمان از تمام مزیت‌های مبل راحتی و کلاسیک بهرمند شویم. مثلا از راحتی و کارایی مبل راحتی در زمان استراحت و تماشای تلویزیون لذت ببریم و در عین حال مهمانی‌های خود را در فضای رسمی و شیک با مبل کلاسیک برگزار کنیم. اینجاست که انتخاب سوم بهترین گزینه است.

  • اگر فضای سالن شما بیش از ۶۰ متر مربع باشد، می‌توان هم‌زمان از مبل راحتی و کلاسیک برای طراحی داخلی منزل استفاده کرد.
  • اگر فضایی کمتر از ۴۰ متر مربع دارید، می‌توانید از مبل نئوکلاسیک استفاده کنید.

مبل نئوکلاسیک چیست؟

کلمه نئوکلاسیک از ترکیب دو واژه New و Classic به وجود آمده و همان‌طور که از نام این نوع مبلمان مشخص است، هدف ترکیب مزیت‌های مبل کلاسیک و راحتی در یک قالب است. اگر نمی‌توانید بین مبل راحتی و کلاسیک یکی را انتخاب کنید، به‌احتمال خیلی زیاد مبل نئوکلاسیک لازم دارید.

مبل راحتی یا کلاسیک؟ کدام را انتخاب کنیم؟

دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت
دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت مجله اینترنتی دانایی؛ مقالات به روز علمی، مطالب آموزنده، کسب و کار، سلامت و سبک زندگیِ سالم، موفقیت در تحصیل، موفقیت و رشد فردی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋