خرید از عمده فروشیها قواعد خاصی دارد. اگر به فکر راهاندازی یک فروشگاه آنلاین هستید یا همین حالا مالک آن هستید و نمیدانید چطور باید کالای فروشگاه را تهیه کنید، نگران نباشید. برای داشتن فروش موفق باید بتوانید کالای با کیفیت را با قیمت مناسب و در زمان کوتاهی به دست خریدار برسانید. پس باید بهترین محصولات را برای ارائه انتخاب کنید. ما در این مقاله، نکات مهمی را ارائه میکنیم تا بتوانید عمده فروشی مورد نظرتان را پیدا کنید.
آنچه در این مقاله میخوانید:
بررسی اولیه برای انتخاب محصول و عمده فروشی | نکات تمکیلی برای خرید از عمده فروشیها | نکاتی برای افتتاح فروشگاه خردهفروشی
شاید در ابتدا فکر کنید که اگر بخواهید محصولاتتان را با تخفیف بفروشید، سودی نصیب شما نمیشود. اما اگر از عمده فروشیها خرید کنید، حتی بعد از تخفیف هم سودتان سر جایش باقی میماند. منتها این در صورتی است که بدانید از چه عمدهفروشیهایی و چطور خرید کنید. در ادامه تمام آنچه را که نیاز دارید به شما خواهیم گفت.
قبل از اینکه عمده فروشی مورد نظر خود را انتخاب کنید، به فروشگاههای رقیب سر بزنید. کالاها، برندها و همه نکات مهم و ترفندهای تبلیغاتی برای جذب مشتری را یادداشت کنید. توجه کنید که چه کالاهایی فروش خوبی دارند و چه کالاهایی بیشتر مرجوع میشوند. خردهفروشان معمولاً با جستجوی آنلاین، عضویت در گروههای مختلف، کتابخانهها، نمایشگاههای تجاری و غیره، کالاهای مورد نیاز خود را پیدا میکنند.
گاهی مشتریان محصولات مورد علاقهشان را در فروشگاه شما میبینند یا به شما سفارش میدهند. همین میتواند سر نخ خوبی باشد برای اینکه بدانید سراغ چه عمده فروشیهایی بروید و چه اجناسی از آنها بخرید.
ایجاد ارتباط با مشتریان و فهمیدن نظرات آنها، نقش مهمی در تامین نیازهای آنها و خرید از عمده فروشیها دارد.
معمولاً در شهرهای مختلف، نمایشگاههای تجاری برگزار میشود. در این نمایشگاهها، عمده فروشان میتوانند دور هم جمع میشوند تا تامینکنندگان و خردهفروشان را پیدا کنند. این نمایشگاهها برای عموم مردم آزاد نیست و برای ورود به آن، به گواهی فروش، شناسه مالیاتی، کارت ویزیت یا هر نوع مجوز تجاری دیگر نیاز دارید.
با شرکت در چندین نمایشگاه تجاری میتوانید اطلاعات خوبی ار عمده فروشیهای مورد نظرتان کسب کنید.
بعد از انتخاب محصولات مورد نظر، فروشنده را نیز بررسی کنید. برای ارائه بهترین کالاها به مشتریان خود، باید از شخصی خرید کنید که محصولات با کیفیت، تحویل مطمئن و خدمات برتر به شما ارائه میدهد. اطلاعات تجارت و مدیریت عمدهفروشیها را میتوان از طریق منابع، بازاریابی یا با پرسش از نماینده فروش جمع آوری کرد.
لاین شیت لیست تمام کالاهایی است که یک فروشگاه برای فروش عمده آماده کرده است. این لیست شامل تمام اطلاعات مورد نیاز شما است. همچنین میتوانید نام محصول، عکس، شماره کالا، محتویات یا مواد استفاده شده، اندازه رنگ و قیمت واحد، اطلاعاتی مانند حجم سفارش، قیمت خردهفروشی و عمدهفروشی، قیمت پرداختشده، سیاستهای ثبت سفارش و غیره را نیز در لاینشیت ببینید.
از عمده فروشی آنلاین مورد نظرتان بخواهید این لاینشیت را حتما در اختیار شما بگذارد.
برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را با قیمت عمده و با حداقل قیمت به طور مستقیم به خردهفروشیها میفروشند. پس اگر دنبال محصول خاصی هستید، با سازنده تماس بگیرید و آن را مستقیماً خریداری کنید. امروزه با جهانی شدن اقتصاد، محصولات را به سادگی میتوان از واردکنندگان یا شرکتهای خارجی خریداری کرد.
قبل از انجام این کار، تمام جنبههای این کار مانند حمل و نقل، نگهداری محصول و هزینههای دیگر را بهطور جامع بررسی کنید.
بعضی از عمدهفروشان به عنوان مدیر تصفیه عمل میکنند و به جای یک کالا، محصولات مختلف زیادی را میفروشند. مدیران تصفیه کالاهای مختلفی را با عناوین «تخفیف به دلیل تغییر شغل»، «حمل با کامیون»، «پالت کالا» و حتی «کالاهای آسیب دیده» به فروش می رسانند.
قبل از خرید کالاهای عمده از این نوع تامین کنندهها، در مورد شرایط، قیمت و قوانین فروش توافق کنید.
خردهفروشان میتوانند کالاهای بسیاری را در حراجی عمدهفروشیها پیدا کنند. کافیست کالای مورد نظر را در وبسایت عمدهفروشی مورد نظرتان جستجو کنید. ممکن است همه محصولات تخفیف نداشته باشند، اما با کمی جستجو، یاد میگیرید که چگونه یک خرید موفق و پرسود داشته باشید.
میتوانید از اپلیکیشنهای مختلف استفاده کنید. این برنامهها به شما میگویند که در حال حاضر چه نوع مشتری وارد سیستم شده و قیمت محصولات را بر اساس نوع مصرفکننده نشان میدهند. همچنین این برنامهها، به آسانی تمام سفارشات مشتریهای شما را در فروشگاه ثبت میکنند تا بتوانید موجودی خود را حساب کنید.
قبل از افتتاح خردهفروشی آنلاین خود، باید برنامه دقیقی برای ثبت هزینهها و خرید و فروش کالاهای خود داشته باشید و مرتباً آنها را بررسی کنید تا بتوانید قیمتگذاری درستی داشته باشید. قیمتها و هزینهها باید ثبات داشته باشد. به عبارت دیگر میانگین قیمتها باید در طول زمان ثابت بوده یا با نرخ بسیار پایین و قابل پیشبینی در حال افزایش باشند. قیمت خردهفروشی یک کالا یا محصول، هزینهای است که برای مصرف نهایی یک کالا در نظر گرفته میشود. این قیمت، شامل فروش واسطهایی کالا به شخص سوم نمیشود.
اگر در کنار فروشگاه آنلاین، یک فروشگاه واقعی هم دارید، باید فضای فروشگاه را در نظر بگیرید. هدف یک فروشگاه خردهفروش، فروش کالا و سودآوری است. به همین دلیل، تمرکز باید بر فضای فروشگاه، پارکینگ مناسب و همه امکاناتی باشد که بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند.
هزینه تحویل کالا بر عهده مصرفکننده است. این محصولات توسط پست و با کمترین هزینه ارسال میشوند. هزینه ارسال، با توجه به نوع مقصد، اندازه محصول و سرعت ارسال محموله متفاوت است.
سیستم پرداخت شما باید آسان و در دسترس باشد. قوانین پرداخت خود را مشخص کنید. آیا مشتریان میتوانند در صورت نارضایتی، محصول را پس داده یا مرجوع کنند؟ شروط فروش کالاهای گرانقیمت را نیز تعیین کنید.
برنامه پرداخت خود را برای مشتریانتان روشن و واضح مشخص کنید تا مشکلی برای برقراری ارتباط و پرداخت هزینه کالا نداشته باشند.
باید محصولات خود را از بقیه محصولات مشابه متمایز و برجستهتر کنید. این کار را میتوانید با توصیف جالب محصول، عکسهای واضح و با کیفیت و بستهبندی زیبا انجام دهید. اگر تبلیغات، سفارش و حمل و نقل شما جذاب باشد، برند محصولات شما مشهور میشود. این کار باعث پیشرفت کار شما و سود بیشتر برای فروشگاهتان میشود.
بهتر است با استراتژیهای مختلف برای کسب سود از تجارت الکترونیک آشنا شوید.
فروشگاههای خردفروشی خدمات مشتری یکسانی ندارند. برای ارائه بینقص خدمات مشتریان، باید کالای مورد نظر را به دست مشتری برسانید و امکاناتی را برای آنها مهیا کنید تا بتوانند سریع و بدون دردسر کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
فروشندگان معمولا برخی از کالاهای مرجوعی را دوباره با همان قیمت و برخی با کمی تخفیف میفروشند. برای جلوگیری از مرجوع شدن کالا، باید تمام تلاش خود را بکنید. سعی کنید محصولات خوبی را به مشتری ارائه دهید. برای این کار بهتر است قبل از خرید از عمده فروشیها اطلاعات کافی در مورد محصول مورد نظر به دست بیاورید.
سود خردهفروشی در صورتی بیشتر میشود که بتوانید به صورت مناسبی از عمده فروشیها خرید کنید. برای شروع، باید حداقلهای فروش را برای خودتان مشخص کنید. این حداقلها شامل شامل این موارد است:
میتوانید این موارد را بر اساس میزان هزینههای خود تعیین کنید.
در واقع، باید مشخص کنید که قیمت خردهفروشی شما چقدر باشد تا با وجود تخفیف، سود هم داشته باشید.
در فروشگاهها قانون این است که باید برای خریدار فاکتور صادر شود. فاکتورها در خرده فروشیهای آنلاین همیشه نادیده گرفته میشوند. ولی شما این مورد مهم را فراموش نکنید؛ زیرا باعث میشوند حساب شما و مشتریتان به دقت ثبت شود. بعضی از برنامهها به صورت خودکار فاکتورهای حرفهای و قانونی را برای مشتریان ایجاد و ارسال میکند. این برنامهها درگاه پرداخت دارند که مشتریان میتوانند فاکتورهای خود را همانجا پرداخت کنند.
وقت حساب و کتاب است. باید اعداد را با هم جمع کنید تا بتوانید درآمد خودتان را حساب کنید. این درآمد میزان ارزشی است که به کار خود میدهید. پس مثبت فکر کنید و از کم بودن آن نگران نشوید. زمان صرف شده، مواد اولیه و زحمتی که برای تهیه محصول صرف کردهاید را حساب کنید. بعد از حساب کردن هزینه، با خود فکر کنید که کمترین سود شما از این محصول باید چقدر باشد که احساس خوبی داشته باشید.
قیمت خرده فروشی و حداقل تخفیف شما باید با هم متناسب باشد تا سود شما زیاد شود.
هرگز از شروع کسب و کار خود ناامید نشوید. اگر یک برنامهریزی خوب داشته باشید، حتماً نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت. فراموش نکنید که موفقیت در یک شب اتفاق نمیافتد. شما باید مدت زمانی را برای تحقیقات، مذاکره و بررسی خرید از عمده فروشها صرف کنید. لذت داشتن یک کسب و کار مستقل، چیزی است که باعث میشود بتوانید تمام سختیها و مشکلات را تحمل کنید.
آیا تجربه خرید از یک عمده فروشی را داشتهاید؟ تجربهتان را با ما در میان بگذارید.
پاسخ ها