دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت

دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت

مجله اینترنتی دانایی؛ مقالات به روز علمی، مطالب آموزنده، کسب و کار، سلامت و سبک زندگیِ سالم، موفقیت در تحصیل، موفقیت و رشد فردی
توسط ۱۷ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آموزش برداشتن ابرو در خانه؛ چه مدل ابرویی مناسب شماست؟

آموزش برداشتن ابرو در خانه؛ چه مدل ابرویی مناسب شماست؟

بی‌شک ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت ایفا می‌کنند و داشتن ابروهایی زیبا و بی‌عیب‌ونقص می‌تواند چهره‌مان را جذاب‌تر کند. بسیاری از ما طرز صحیح برداشتن ابرو را نمی‌دانیم و گاهی با روش‌های اشتباه سعی می‌کنیم این کار را در خانه انجام دهیم؛ ولی با استفاده از آموزش برداشتن ابرو می‌توانیم در خانه ابروهایمان را به هر شکلی که می‌خواهیم مرتب و اصلاح کنیم. در این مقاله، قصد داریم شما را با طرز برداشتن ابرو آشنا کنیم و نکات مهم در اصلاح ابرو، ابزارهای لازم و اشتباه‌های رایج را شرح دهیم. این شما و این آموزش برداشتن ابرو در خانه!

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
چرا ابرو داریم | تشخیص شکل درست ابرو | آموزش برداشتن ابرو در خانه | تکنیک‌های اصلاح ابرو | سؤالات رایج درمورد ابروها

چرا ابرو داریم؟

کسی دقیقا نمی‌داند که ابروها به چه دردی می‌خورند، ولی بعضی می‌گویند جلوی عرق و ذرات کوچک گردوخاک را می‌گیرند و از ورود آنها به چشم‌ها جلوگیری می‌کنند. البته نقش ابروها در برقراری ارتباط با دیگران نیز بسیار مهم است. بالابردن ابرو معمولا به‌معنی تعجب یا تردید درمورد چیزی است و جمع‌کردن ابروها (اخم) نیز نشان‌دهنده عصبانیت؛ بنابراین ابروها در تعیین حالت‌ چهره ما و ابراز احساسات نقش دارند. البته در مطلب حاضر، با جنبه زیبایی ابروها کار داریم.

چگونه شکل درست ابروی خود را پیدا کنیم؟

آموزش برداشتن ابرو - انواع مختلف استخوان بندی صورت

ابروی هرکس با دیگری متفاوت است. ابروهای بعضی از خانم‌ها دقیقا متقارن نیست. بعضی نیز ابروهای کم‌پشت یا نامنظمی دارند. با کمی آموزش، مهارت و دقت، به‌راحتی می‌توان به ابروها شکل و مدل داد.

این استخوان‌بندی صورت است که طرز صحیح برداشتن ابرو را تعیین می‌کند. مدل ابروی مناسب بر پایه ساختار صورت تعیین می‌شود، پس گام نخست در آموزش برداشتن ابرو ، تعیین حالت چهره‌تان است.

صورت گرد

آموزش برداشتن ابرو - میراندا کر با صورت گرد
میراندا کِر

اگر گونه‌ها بیشترین حجم صورت شما را تشکیل می‌دهند و اگر طول و عرض آنها تقریبا برابر و خط فک خمیده است، یعنی صورت گردی دارید؛ برای نمونه، میراندا کِر (Miranda Kerr) صورت گردی دارد.

در صورت گرد باید بر کشیده‌تر و لاغرتر نشان‌دادن چهره تمرکز شود؛ بنابراین ابروهای گرد را فراموش کنید، زیرا چهره شما را گردتر نشان می‌دهند. در عوض باید قوس ابروها را بالاتر ببرید. با ایجاد لیفت عمودی، نگاه دیگران به بالا و پایین حرکت می‌کند و این تصور را در ذهن آنها ایجاد می‌کند که چهره شما کشیده‌تر و لاغرتر است.

صورت بیضی

آموزش برداشتن ابرو - صورت بیضی اپرا وینفری
اپرا وینفری

در چهره بیضی‌شکل، استخوان‌های گونه‌ مشخص و پیشانی بلند است. نیمرخ چهره به‌زیبایی در قسمت چانه باریک می‌شود. خط فک خمیده و کوتاه‌تر از عرض پیشانی است. اپرا وینفری چهره‌ای بیضی‌شکل دارد.

در چهره بیضی هدف باید ساده نگه‌داشتن ابروها باشد. روشی عالی برای رسیدن به این هدف داشتن ابروهایی با قوس ملایم است. از نازک‌کردن ابروها پرهیز و شکل طبیعی ابرو را حفظ کنید تا چهره‌ای تحسین‌برانگیز داشته باشید.

صورت کشیده

آموزش برداشتن ابرو - صورت کشیده بروک شیلدز
بروک شیلدز

اینستاگرام

@داناییmedia

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می‌کنم

این صورت‌ها از پیشانی تا چانه حالتی کشیده و بلند دارند. از جمله کسانی که صورت کشیده‌ای دارند می‌توان بروک شیلدز (Brooke Shields) و جولیا اورموند (Julia Ormond) را نام برد.

اگر صورتی کشیده دارید، باید چهره‌تان را کمی کوتاه‌تر نشان دهید تا تعادل برقرار شود. بهترین شکل ابرو برای صورت‌های کشیده ابروی صاف است. این مدل ابرو مانند خطی افقی چهره را تقسیم می‌کند و موجب می‌شود که چهره متناسب‌تر به نظر برسد. چهره‌های کشیده معمولا تخت به نظر می‌رسند. با کاهش قوس ابروها به چهره خود عمق می‌دهید.

صورت مربعی

آموزش برداشتن ابرو - صورت مربعی آنجلینا جولی

شاید برجسته‌ترین ویژگی صورت مربعی داشتن خط فک مشخص، استخوانی و تقریبا هم‌پهنا با پیشانی باشد. آنجلینا جولی چهره‌ای مربعی دارد.

در چهره مربعی‌، پهنای پیشانی، خط فک و استخوان‌های گونه تقریبا یکسان است. چهره مربعی بدون ایجاد تعادل، زمخت به نظر خواهد رسید؛ بنابراین ابروها اهمیت زیادی دارند. تمرکز شما باید بر ملایم‌کردن جلوه خط فک و برقراری تعادل در چهره باشد. بگذارید چهره‌تان شکل ایدئال ابروها را تعیین کند. با ابروهای خمیده شروع کنید و به‌تدریج زاویه بیشتری ایجاد کنید، تا زمانی که شکل ابروها با خط فک متناسب شود. به‌طور کلی هرچه خط فک مشخص‌تر باشد، ابروها باید زاویه‌دارتر باشند. قوسی آشکار در بالای ابروها مربع‌بودن چهره را خنثی و ظاهرتان را ملایم‌تر می‌کند.

صورت لوزی

آموزش برداشتن ابرو - صورت لوزی

این شکل صورت چندان رایج نیست. منحنی‌های زاویه‌دار در چهره که در قسمت شقیقه‌ها و خط اتصال گونه‌ها بیشترین پهنا را دارد و چانه نوک‌تیز از ویژگی‌های این نوع چهره است. در چهره لوزی، باید سعی کنیم نحوه برداشتن ابرو طوری باشد که پهنا و گستردگی شقیقه‌ها کمی کمتر به نظر برسد. با ابروی خمیده می‌توانید این کار را انجام دهید.

صورت قلبی‌شکل

آموزش برداشتن ابرو - صورت قلبی شکل جولیا رابرتز

اگر پهنای پیشانی‌تان کوتاه‌تر از خط فک است و‌ چهره شما به‌سمت چانه باریک می‌شود، یعنی صورتی قلبی‌شکل، شبیه لیسا کودرو (Lisa Kudrow)، جولیا رابرتز و مدونا دارید.

چهره‌های قلبی‌شکل پیشانی مشخص و پهنی دارند. هدف، متعادل‌کردن چانه نوک‌تیز و دورکردن توجه‌ها از پیشانی است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد ابرویی خمیده با قوسی ملایم، زنانه و اندک است. تا زمانی که حس کنید چانه و پیشانی به‌اندازه کافی متعادل شده است، به افزودن حجم ابروهای خود ادامه دهید.

آموزش برداشتن ابرو در خانه

اگر قصد دارید ابروهایتان را در خانه بردارید، باید به نکات زیر توجه کنید.

۱. هرگز در برداشتن تارهای ابرو زیاده‌روی نکنید

آموزش برداشتن ابرو - زیاده روی در برداشتن ابرو

همیشه سعی کنید شکل ابروها را نزدیک به شکل طبیعی‌شان نگه دارید. برداشتن بیش از حد ابروها یکی از رایج‌ترین اشتباه‌هایی است که موجب می‌شود فرد چهره بدی پیدا کند و گاهی متعجب، عصبانی یا ناراحت به نظر برسد؛ در حالی که واقعا چنین احساساتی ندارد. برای رسیدن به نتیجه مناسب، مدتی به ابروهایتان دست نزنید تا کاملا رشد کنند و پُر شوند. دست‌کم ۶ یا ۸ هفته ابروهایتان را برندارید. با داشتن ابروهای بلندتر و پرتر بهتر می‌توانید شکل طبیعی ابروهای خود را ببینید.

۲. از ابزار مناسب استفاده کنید

تیغ اصلاح ابرو وسیله مفیدی است که با استفاده از آن می‌توانید شکل مناسب ابروی خود را پیدا کنید. ابزارهای دیگری که برای اصلاح ابرو در خانه نیاز خواهید داشت عبارت‌اند از:

موچین شیب‌دار یا نوک‌تیز

آموزش برداشتن ابرو - انواع موچین
موچین شیب‌دار و نوک‌تیز

این موچین‌ها از ابزارهای ضروری برای اصلاح ابرو در خانه‌اند، زیرا با استفاده از آنها می‌توانید هر تار ابرویی را که نمی‌خواهید بردارید. تازه‌کارها می‌توانند از موچین شیب‌دار استفاده کنند. برای دقت بیشتر نیز می‌توان از موچین نوک‌تیز استفاده کرد.

نکات مهم برای خرید موچین

مداد و ماژیک ابرو

ماژیک ابرو زمانی مفید است که تارهای خاکستری یا سفید پراکنده‌ای در ابروها دارید یا ابروهایتان کم‌پشت‌اند. با ماژیک ابرو می‌توانید آنها را پرتر و پرپشت‌تر نشان دهید.

همه نکات برای خرید مداد ابرو

برس ابرو یا شانه ابرو

برس ابرو برای ملایم‌کردن اثر مداد ابرو استفاده می‌شود و شانه ابرو نیز برای مرتب‌کردن تارهای ابرو است.

ژل ابرو

با ژل ابرو می‌توانید ابروهایتان را در جای خود ثابت کنید و به مدلی که می‌خواهید شکل دهید.

بهترین ژل‌های ابرو که باید قبل از خرید بشناسید

مداد چشم

مداد چشم از ابزارهای ضروری در کیف لوازم‌آرایشی شماست که با استفاده از آن شکل ابروهای خود را مشخص می‌کنید. رنگ مداد چشم را به‌دقت انتخاب کنید تا ابروهایتان ظاهری طبیعی داشته باشند. رنگ مداد چشم باید به‌خوبی با تُن صورت ترکیب شود تا ابروها با آن تناسب داشته باشند و ظاهری ناهماهنگ و بدون تناسب پیدا نکنند. باید شکل صورت خود را نیز در نظر داشته باشید تا ابروها مکمل زیبایی چهره شما باشند.

مداد چشم یا خط چشم؛ کدامیک انتخاب بهتری برای شماست؟

۳. شکل موردنظرتان را ایجاد کنید

آموزش برداشتن ابرو - مشخص کردن شکل دلخواه ابرو با مداد
با مداد ابرو شکل ابروها را مشخص کنید و تارهای بیرون از خطوط را بردارید.

از تکنیک‌های شکل‌دهی بالا برای تعیین شکل و قوس ایدئال ابروی خود استفاده کنید. خطوط بیرونی شکل دلخواه خود را با مداد ابرو مشخص کنید و سپس فقط تارهایی را بردارید که بیرون از این خطوط قرار می‌گیرند. برای این کار می‌توانید از استنسیل ابرو استفاده کنید. با استفاده از استنسیل ابرو با اطمینان بیشتری عمل می‌کنید و نتیجه نهایی نیز تقارن بیشتری خواهد داشت.

البته با تکنیک ساده زیر نیز می‌توانید شکل مناسب ابروی خود را پیدا کنید:

آموزش برداشتن ابرو - شکل مورد نظر ابروی خود را ایجاد کنید
با استفاده از مداد، نقاط شروع، پایان و قوس ابرو را مشخص کنید.

الف. نقطه شروع را علامت‌گذاری کنید

بهتر است که فاصله میان ابروها را دقیق مشخص کنید. نقطه شروع ابرو برای افراد مختلف متفاوت است. برای اینکه ابروها جذاب و طبیعی به نظر برسند، باید آنها را از محل مناسبی شروع کنید. می‌توانید از موچین یا مداد برای تشخیص بهترین نقطۀ شروع استفاده کنید.

موچین را عمودی و در امتداد بینی خود نگه دارید و ابتدای ابرو را از جایی در نظر بگیرید که با سطح بیرونی بینی در یک راستا قرار می‌گیرد. حتما این قسمت را در هر دو ابرو علامت‌گذاری کنید تا ترازبندی و تنظیم محل شروع ابروها درست انجام شود.

ب. نقطه پایان را مشخص کنید

حالا که می‌دانید ابروی شما باید از کجا شروع شود، حتما باید انتهای ابروها را نیز مشخص کنید. دانستن نقطه پایان ابرو مانع زیاده‌روی در برداشتن ابرو و رسیدن به نتیجه‌ای ناخواسته می‌شود. برای این کار نیز می‌توانید از موچین یا مداد استفاده کنید.

موچین را در نقطه شروع ابرو قرار دهید، طوری که به‌سمت بینی باشد، سپس آن را به‌سوی بالای چشم بچرخانید. پایان ابرو جایی است که موچین در خطی مستقیم در راستای گوشه بیرونی چشم قرار می‌گیرد. این کار را برای سمت دیگر نیز تکرار و نقاط تعیین‌شده را با مداد ابرو یا مداد چشم علامت‌گذاری کنید. با مداد ابرو از نقطه شروع تا نقطه پایان، خطی با انحنای طبیعی بکشید. این خط راهنمایی است که به شما نشان می‌دهد کدام موها باید برداشته شوند.

ج. ضخامت ابروها را مشخص کنید

در این مرحله باید تصمیم بگیرید ابروهایی نازک می‌خواهید یا ضخیم. پیش از تصمیم‌گیری درمورد ضخامت ابروها، شکل صورت و رنگ ابروها را در نظر بگیرید. اگر ابروهای بور و روشنی دارید، بهتر است که ضخامت بیشتر را انتخاب کنید؛ زیرا ابروهای بور هرچه ضخیم‌تر باشند حجم و جلوه بیشتری دارند و اگر ابروهای تیره‌ای دارید، می‌توانید آنها را نازک‌تر کنید. به انبوهی و پرپشتی موهای سرتان نیز توجه داشته باشید و دقت کنید که با ضخامت ابروهایتان تناسب داشته باشد. کارشناسان توصیه می‌کنند ضخامت ابرو بیش از ۱۲ میلی‌متر نباشد، زیرا رسیدگی به ابروهایی با این ضخامت ساده‌تر است و جلوه طبیعی‌تری دارند.

د. قوس ابرو را ایجاد کنید

پس از رسیدن به ضخامت ایدئال خود، نوبت به قوس ابرو می‌رسد. اینجا هم می‌توانید برای علامت‌گذاری از موچین یا مداد استفاده کنید. قوس ابرو فقط در سمت بیرونی نقاط علامت‌گذاری‌شده برای شروع و پایان تعیین می‌شود. هدف، ایجاد دنباله‌ای به‌سمت انتهای ابروها، با برداشتن تارهای بالای ابرو است (بیرون ناحیه‌ علامت‌گذاری‌شده).

در این مرحله، حوصله به خرج دهید و دائم بررسی کنید؛ زیرا دم ابرو نباید بیش از حد باریک شود. وقتی روی قوس ابرو کار می‌کنید، بیشتر روی بخش بالای ابروها تمرکز کنید. اگر در بالای ابرو قوس طبیعی وجود ندارد، سعی نکنید با برداشتن تارهای زیر ابرو آن را ایجاد کنید. در صورت لزوم، از مداد ابرو برای ایجاد یا تکمیل قوس استفاده کنید.

۴. به‌درستی از موچین استفاده کنید

آموزش برداشتن ابرو - استفاده درست از موچین

برداشتن ابروها با موچین، در مقایسه با استفاده از موم یا تیغ، معقول‌تر است. برداشتن ابرو با موچین ابتدا کمی ناخوشایند است؛ ولی پس از مدتی، دیگر درد چندانی را احساس نخواهید کرد. توصیه می‌شود برای اصلاح ابروها از موچین استفاده کنید، زیرا کنترل بسیار بیشتری دارید و هر بار فقط تعداد کمی از تارهای ابرو را برمی‌دارید.

برای داشتن پوستی سالم و جلوگیری از عفونت، حتما موچین را کاملا تمیز نگه دارید تا از ایجاد جوش‌های ناشی از باکتری‌ها جلوگیری کنید. پیش از برداشتن ابروها با موچین، با فشردن آرامِ پارچه‌ای گرم روی قسمت موردنظر، فولیکول‌های مو را ریلکس و آرام کنید. تا جای ممکن هر تار ابرو را از نزدیکِ ریشه بگیرید و هر بار یک تار ابرو را بیرون بکشید.

اگر می‌خواهید با سرعت بالایی ابروهای خود را با موچین بردارید، از موچین شیب‌دار استفاده نکنید؛ زیرا با این موچین‌ها هر بار تعداد زیادی از تارهای ابرو برداشته می‌شود و ممکن است تعداد زیادی از ابروهای خود را بردارید.

۵. ابروها را پر کنید

آموزش برداشتن ابرو - استفاده از مداد ابرو برای پر کردن قسمتهای خالی ابرو

برای کسانی که ابروهایی کم‌پشت یا تکه‌تکه دارند، افزودن عمق و رنگ به ابروها اهمیت بالایی دارد. ابزارها و ترفندهای گوناگونی برای این کار وجود دارد؛ رایج‌ترین آنها استفاده از مداد ابرو است.

از مدادی با نوک باریک و تیز استفاده کنید تا بتوانید با نقطه‌گذاری دقیق، خطوطی شبیه تارهای ابروی واقعی ایجاد کنید. اگر می‌خواهید ابرویتان تغییر چشمگیری داشته باشد، می‌توانید از ابزارهای دیگری نیز مانند برس زاویه‌دار و سایه ابرو یا پماد و ماژیک ابرو استفاده کنید. از هر ابزاری که برای پرکردن ابرو استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که از رنگی کم‌رنگ‌تر از رنگ واقعی ابروی خود استفاده کنید. این تفاوت رنگ موجب می‌شود که ظاهر طبیعی‌تری داشته باشید. اگر در پرکردن ابروی خود زیاده‌روی کردید، با نوک انگشت روی ابرو ضربه بزنید تا سایۀ ایجادشده را ملایم‌تر کنید.

۶. از ژل ابرو استفاده کنید و ابروها را برس بکشید

آموزش برداشتن ابرو - استفاده از ژل ابرو و برس کشیدن ابرو
ژل ابرو

برای داشتن ابروهایی شگفت‌انگیز باید از ژل ابروی خوبی استفاده کنید. ژل ابرو در انواع رنگی و شفاف موجود است و از ابزار ضروری آرایشی محسوب می‌شود. ژل ابروی رنگی برای پنهان‌کردن تارهای خاکستری ابرو مناسب است. ژل‌های شفاف برای مرتب نگه‌داشتن ابروها در طول روز مناسب است. ژل ابرو ابروهای کم‌پشت‌تر را پرحجم‌تر و ضخیم‌تر به نظر می‌رساند.

همه نکات برای خرید ژل ابرو که لازم است بدانید

بسیاری از ما به خود زحمت برس‌کشیدن ابروهایمان را نمی‌دهیم، در حالی که انجام این کار ضروری است. اگر می‌خواهید ابروهایی زیبا داشته باشید که مطابق سلیقه‌تان باشند، برس‌کشیدن ابرو یکی از مهم‌ترین مراحل است. با برس ابروی مناسب می‌توانید تارهای ابروی خود را از هم جدا کنید و بخوابانید، بدون اینکه آرایش روی آنها پاک شود. برس‌کشیدن ابروها را از ریشه ابروها شروع کنید و برس را در جهت رشد تارهای ابرو حرکت دهید.

تکنیک‌های اصلاح ابرو

راه‌های فراوانی برای شکل‌دادن به ابروها وجود دارد، از اصلاح ابرو در خانه با موچین تا رفتن به آرایشگاهی که از آخرین روش‌های بندانداختن ابرو استفاده می‌کند.

۱. برداشتن ابرو با موچین

نکته مهم در آموزش برداشتن ابرو با موچین استفاده از موچین مناسب است. از موچین تیزی استفاده کنید که تارهای مو را از هم جدا می‌کند، به‌خوبی می‌گیرد و بدون تلاش و فشار زیاد بیرون می‌کشد. بهتر است که ابروهای خود را پس از دوش‌گرفتن بردارید؛ زیرا در این زمان پوست نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید تارهای ابرو را بردارید. در صورت قرمزشدن پوست، برای تسکین فوری از پماد استفاده کنید.

یکی از مشکلات برداشتن ابرو با موچین برداشتن تعداد زیادی از تارهای ابرو است؛ به‌ویژه وقتی از ذره‌بین استفاده می‌کنید (استفاده از ذره‌بین موجب می‌شود که تارهای ابرو بیشتر از آنچه هست به نظر برسد). همچنین ممکن است که به‌راحتی، با برداشتن تارهایی که بلند و خارج از محل مناسب به نظر می‌رسند، ساختار ابرو را به هم بریزید. معمولا این تارهای ابرو بخش‌های مهم ابرو هستند و برداشتن آنها موجب می‌شود ابرو کمی خالی شود.

۲. برداشتن ابرو با موم

آموزش برداشتن ابرو - برداشتن ابرو با موم

برداشتن ابرو با موم شبیه برداشتن موهای زائد پا با موم است؛ البته با این تفاوت که در اینجا باید دقت و ظرافت بسیار بیشتری به خرج دهید؛ بنابراین بهتر است که این کار را نه خودتان، بلکه فرد ماهر و متخصص انجام دهد.

مزیت اصلی برداشتن ابرو با موم (در مقایسه با روش استفاده از موچین) این است که رشد مجدد ابروها بیشتر طول می‌کشد. به‌علاوه، پوست نیز صاف و نرم می‌شود و موهایی که دوباره رشد می‌کنند با گذشت زمان نازک‌تر می‌شوند. منتها استفاده از موم دردناک است و موجب تورم و قرمزی پوست صورت می‌شود که ممکن است چند ساعت ادامه یابد (بنابراین این کار را در روزی که قصد دارید از خانه بیرون بروید، انجام ندهید).

استفاده از موم به این دلیل دردناک است که در این روش، تعداد زیادی مو و لایه نازکی از پوست هم‌زمان برداشته می‌شوند. موها هم باید به‌اندازه کافی بلند باشند تا به موم بچسبند؛ بنابراین باید در هفته‌های پیش از استفاده از موم با ابروهایی بلند کنار بیایید. فاصله هر بار استفاده از موم باید حدود ۳ هفته باشد تا تارهای مو به‌اندازه کافی بلند شوند.

۳. برداشتن ابرو با نخ

آموزش برداشتن ابرو - برداشتن ابرو با نخ

در این روش از نخ یا بند نازکی برای برداشتن تارهای ابروی خود استفاده می‌کنید. این روش نسبت به استفاده از موچین یا موم دقیق‌تر است و درد کمتری دارد. فردی متخصص که برای برداشتن ابرو با نخ آموزش دیده است می‌تواند این کار را انجام دهد؛ بنابراین از این روش معمولا در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این روش بسیار لذت‌بخش است و در پایان، مدل ابروهایتان عالی می‌شود.

نکته اینجاست که خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید و باید مدل‌دادن به ابروها را به فردی متخصص بسپارید. پیش از شروع کار، حتما با او مشورت کنید تا مطمئن شوید که نتیجه کار به همان شکلی خواهد شد که می‌خواهید.

رایج‌ترین سؤالات درمورد ابروها

آموزش برداشتن ابرو - سوالات رایج در مورد ابروها

آیا ابروها دوباره رشد می‌کنند؟

بسیاری از ما در طول سال‌ها بارها ابروی خود را برداشته‌ایم و اکنون که ابروهای پُرتر مد شده است، می‌خواهیم دوباره ابروهایمان برگردند. خوشبختانه ابروها دوباره رشد می‌کنند، ولی باید صبور باشید و مدتی آنها را به حال خود رها کنید. سرعت رشد و رویش ابروها در هر فرد با دیگری متفاوت است، ولی در بیشتر افراد معمولا ابروها ظرف ۳ تا ۶ ماه (و در بدترین حالت تا یک سال) دوباره رشد می‌کنند. برای رویش بهتر ابروها می‌توانید از همان روش‌های تقویت مو و افزایش رویش آنها استفاده کنید.

چگونه ابروهای ضخیم‌تری داشته باشیم؟

امروزه ابروهای ضخیم و پرپشت مد شده است. اگر ابروهای ضخیمی ندارید، می‌توانید قسمت‌های خالی را با مداد ابرو پر کنید یا از ژل ابرو برای پرتر به‌نظررسیدن آنها استفاده کنید؛ ولی اگر می‌خواهید ابروهایی طبیعی و بادوامی داشته باشید، می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید:

۱. زیاده‌روی‌نکردن در برداشتن ابروها

استفاده بیش از حد از موچین یا موم از رویش مجدد تارهای ابرو جلوگیری می‌کند. ابروها در چرخه‌ای ۲ تا ۳ ماهه رشد می‌کنند؛ بنابراین چند ماه برنداشتن آنها تأثیر زیادی دارد.

۲. مرطوب‌کردن

رطوبت و مواد مغذی موردنیاز ناحیه ابروها باید تأمین شود. برای حفظ رطوبت این قسمت می‌توانید از وازلین استفاده کنید. برای افزایش رشد ابروهای خود این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

۳. ماساژ روغن

می‌توانید از روغن کرچک، روغن زیتون یا روغن نارگیل برای افزایش رشد ابروهای خود استفاده کنید. مقداری پنبه را به روغن آغشته کنید و پیش از خواب، به‌آرامی ابروی خود را با آن ماساژ دهید.

۴. سفیده تخم‌مرغ

پروتئین موجود در تخم‌مرغ در رشد موها مؤثر است و فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند. مقداری سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید و آن را یک بار در هفته و به‌مدت ۲۰ دقیقه روی ابروهای خود بمالید.

سرم تقویت ابرو سریتا؛ بخریم یا نه؟

نکات پایانی در آموزش برداشتن ابرو

توجه به شکل صورت و ساختار استخوان‌ها، نقش مهمی در یافتن مدل ابروی مدنظر شما دارد: مدلی که حالت و ترکیب چهره شما را تکمیل می‌کند. برای رسیدن به بهترین قوس و شکل ابرو برای چهره‌تان، هر بار تغییرات بسیار کوچکی را ایجاد کنید. از تغییردادن زیاد در ابرو اجتناب کنید و برای پرهیز از ایجاد ابروهایی با مدل و شکل‌های افراطی، تغییرات جزئی ایجاد کنید؛ یعنی به‌جای اینکه یک ردیف کامل از تارهای ابرو را بردارید، یک یا دو تار ابرو را بردارید.

برای داشتن ابروهای بی‌عیب‌ونقص، دید مناسب در هنگام اصلاح ابروها اهمیت زیادی دارد. بهترین راه این است که دست‌کم ۳۰ سانتی‌متر از آینه فاصله بگیرید و چهره خود را بررسی کنید. به شکل صورت و مدل موردنظرتان توجه داشته باشید تا به چهره و ظاهری که می‌خواهید برسید. البته صرفا با خواندن مطالب مختلف درباره آموزش برداشتن ابرو نمی‌توان در این کار ماهر شد؛ بی‌شک باید بارها این کار را انجام دهیم تا در آن مهارت پیدا کنیم، ولی اصلاح ابرو با آگاهی از نکات و آموزش‌های درست موجب می‌شود که از نتایج ناخواسته و اشتباه‌ها جلوگیری کنیم و سریع‌تر در این کار ماهر شویم.

آیا تجربه‌ای در برداشتن ابرو دارید؟ به‌نظر شما نکات گفته‌شده برای آموزش برداشتن ابرو مفید و کافی هستند؟ می‌توانید نظرات و تجربه‌هایتان را در بخش «ارسال دیدگاه» با ما در میان بگذارید.

دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت
دانایی؛ دانش روز، آموزش، کسب‌وکار، سلامت مجله اینترنتی دانایی؛ مقالات به روز علمی، مطالب آموزنده، کسب و کار، سلامت و سبک زندگیِ سالم، موفقیت در تحصیل، موفقیت و رشد فردی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋