علی دانا پور

علی دانا پور

معلم زبان، مترجم، عاشق طبیعت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

جیمز کلر؛ معرفی بهترین کتاب های نویسنده عادات اتمی

جیمز کلیر؛ معرفی بهترین کتاب‌های نویسنده عادت های اتمی

سالانه کتاب‌های زیادی در حوزه موفقیت و توسعه فردی منتشر می‌شوند که مخاطبان از برخی از آنها بیشتر استقبال می‌کنند. جیمز کلیر از نویسنده‌های جوان و موفق این حوزه است که با کتاب عادت‌های اتمی معروف شد. در این مقاله، نگاهی به آثار این نویسنده موفق می‌اندازیم. اگر از دنبال‌کنندگان نوشته‌های او هستید، این معرفی را از دست ندهید.

زندگی‌نامه

جیمز کلیر نویسنده معروف آمریکایی سال ۱۹۸۶ در هامیلتون ایالات‌ متحده آمریکا متولد شد. او سال ۲۰۰۸ در رشته بیومکانیک از دانشگاه دنیسون فارغ‌التحصیل شد و پس از آن مطالعه درباره عادت‌ها، تصمیم‌گیری و بهبود مستمر را آغاز کرد. کلیر در سال ۲۰۱۲ کتابش با عنوان «عادت‌های اتمی» را که حاصل این مطالعات بود، منتشر کرد، چیزی نگذشت که این اثر در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. او اکنون به‌عنوان مشاور و محقق این حوزه با تیم‌های ورزشی و شرکت‌های مختلف همکاری می‌کند.

۱. عادت های اتمی

عادت‌های اتمی از کتاب های جیمز کلیر

در عادت های اتمی جیمز کلیر عادت‌های کوچک و رفتارهای روزمره به‌ظاهر کم‌اهمیت را دلیل موفقیت‌ها و شکست‌های انسان می‌داند. این باور او حاصل سال‌ها پژوهش در حوزه عادت‌ها و رفتارشناسی انسان است. وی در کتاب «عادت‌های اتمی»، هم از نحوه شکل‌گیری عادات و عوامل مؤثر بر آنها می‌گوید و هم راهکارهایی برای ایجاد عادت‌های خوب ارائه می‌کند. این اثر تنها شامل تئوری‌ها نیست و برای کسانی که به‌دنبال راه‌حلی برای ایجاد عادت‌های مثبت‌اند کتابی عملی با تمرین‌های حساب‌شده است. «عادت‌های اتمی» تنها کتاب منتشرشده جیمز کلیر تاکنون است.

زمانی که سرانجام از فلات پتانسیل نهفته عبور می‌کنیم، دیگران آن را موفقیت یک‌شبه می‌نامند. جهان بیرونی به‌جای آنکه کل این روند را ببیند، فقط مهیج‌ترین رخداد را می‌بیند؛ لیکن ما می‌دانیم کاری که از مدت‌ها قبل انجام داده‌ایم، زمانی که به نظر می‌رسید هیچ پیشرفتی نکرده‌ایم، سبب می‌شود که امروز بتوانیم جهش کنیم.

۲. قدرت شروع ناقص

قدرت شروع ناقص از کتاب های جیمز کلیر

این اثر شامل جستارهایی از جیمز کلیر درباره چگونه شروع‌کردن و انجام‌دادن کارهاست. او این جستارها را در وبلاگ شخصی‌اش منتشر می‌کند. در ایران این جستارها در قالب کتاب «قدرت شروع ناقص» ترجمه و چاپ شده‌اند. جیمز کلیر در این کتاب روی سخنش با همه کسانی است که در ابتدای مسیرشان به سراغ زندگی افراد موفق می‌روند تا از آنها الگو بگیرند. او بر این باور است که آنچه از افراد موفق می‌بینیم، لزوما همان کارهایی نیست که در ابتدای راه انجام می‌داده‌اند به همین دلیل توصیه می‌کند در ابتدای راه سراغ آنها نروید. اگر شما هم در ابتدای مسیرید و احساس سردرگمی می‌کنید، مطالعه این کتاب چگونه شروع‌کردن را به شما می‌آموزد.

تصور کنید سال ۱۹۶۷ است. آدری هپبورن در ابتدای مسیر شغلی خود قرار دارد و می‌خواهد بفهمد چطور از زمانش استفاده کند. اگر در فرایند تصمیم‌گیری‌اش از قانون بیست‌هشتاد پیروی کند، پاسخ کاملا روشن است؛ باید در کمدی عاشقانه‌های بیشتری بازی کند.

۳. ذهنیت برنده

ذهنیت برنده از کتاب های جیمز کلیر

«ذهنیت برنده» یکی دیگر از مجموعه‌جستارهای جیمز کلیر است که در ایران به‌صورت کتاب ترجمه و منتشر شده است. این جستارها شامل راهکارهایی برای رسیدن به اهداف‌اند. اگر اهدافتان را مشخص کرده‌اید اما نمی‌دانید چگونه دست‌به‌کار شوید، مطالعه این کتاب را از دست ندهید.
بعضی از سرفصل‌های این کتاب عبارت‌اند از:
  • چرا پایبندی به عادت‌های خوب این‌قدر سخت است؟
  • چه زمانی باید با خودتان نامعقول رفتار کنید؟
  • چگونه به‌راحتی به اهداف خود برسید؟
  • چگونه عادتی بد را ترک و آن را با عادتی خوب جایگزین کنید؟
  • چگونه باورهای شما می‌توانند به رفتارهایتان آسیب ‌برسانند؟
  • چگونه سلامتی و کارایی خود را ناخودآگاه بهبود ببخشیم؟
  • چگونه با استفاده از راهبرد ساینفلد اهمال در رسیدن به اهدافتان را متوقف کنید؟
  • چه چیزی واقعا برای رسیدن به موفقیت لازم است؟
  • درس‌هایی درمورد موفقیت و تمرین آگاهانه از موتسارت، پیکاسو و کوبی برایانت؛
  • چهار راه منطقی برای یک‌شبه موفق‌شدن؛
  • جنایاتی که ذهنتان علیه شما مرتکب می‌شود.

بر اساس تجربیات من، راه بهتر برای دستیابی به اهدافتان این است که به‌‌جای اینکه مهلتی تعیین کنید تا بر اساس آن پیش روید و بعد درصورتی ‌که موفق نشدید احساس شکست‌ کنید، برنامه‌ ‌ای تنظیم و بر اساس آن عمل کنید. این ممکن است تغییر بزرگی به نظر نرسد، اما تغییر بزرگی است. افراد مبتکر و موفق کارهایی را که برایشان مهم است بی‌‌وقفه انجام می‌‌دهند.

شما بگویید

چه کتاب‌هایی در حوزه موفقیت خوانده‌اید؟ تا چه اندازه با نگرش و راه‌حل‌های جیمز کلیر در کتاب‌هایش موافق هستید؟ کدام‌یک از کتاب‌های او را خوانده‌اید؟ نظرات خود درباره این نویسنده و آثار منتشرشده‌اش را در قسمت ارسال دیدگاه برایمان بنویسید.

علی دانا پور
علی دانا پور معلم زبان، مترجم، عاشق طبیعت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋