damapouya

damapouya

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آنچه باید درباره داکت اسپلیت و اینورتر آن بدانیم

 

داکت اسپلیت یکی از سیستم های تهویه مطبوع رایجی می باشد که در مکان های مختلف به منظور متعادل کردن دما به کار می رود. این سیستم مانند تمامی دستگاه های برودتی و حرارتی در ظرفیت های هوادهی مختلفی تولید و عرضه می شود که آن را با BTU بر ساعت اندازه می گیرند که نشان دهنده میزان سرمایش سیستم بر ساعت می باشد. انتخاب ظرفیت لازم برای هر محیطی به متراژ آن بستگی دارد و عوامل دیگری نظیر تعداد افراد ساکن در محیط و زخامت پنجره هاو غیره. این سیستم ها عموما در ظرفیت 18000 تا 90000 بی تی یو بر ساعت تولید و عرضه می شود و برندهای داخلی و خارجی فراوانی در این بازار با یکدیگر رقابت دارند. در مکان های مختلفی مانند آپارتمان ها، بیمارستان ها، بانک ها، مدارس و دانشگاه ها و سایر محیط های اداری می توان از داکت اسپلیت به منظور سرمایش و تهویه مطبوع استفاده کرد. این سیستم دارای دو یونیت بوده که شامل یونیت داخلی و خارجی می باشد. یونیت داخلی در سقف کاذب محیط تعبیه می شود و از این رو نیازی به در نظر گرفتن فضای مجزا برای آن درون محیط نخواهد بود.به منظور مشاهده و خرید انواع داکت اسپلیت می توان به صفحه مربوطه آن در وبسایت دماپویا با نشانی https://damapouya.com/داکت-اسپلیت مراجعه نمود.


همانطور که گفته شد داکت اسپلیت دارای دو یونیت است و یکی از اجزای مهم به کار رفته در آن نیز اینورتر می باشد. انرژی لازم در این دستگاه به منظور تامین انرژی سرمایشی برق است؛ در واقع داکت حین عملکرد به جریان زیادی از برق احتیاج دارد که از این رو سازندگان مختلف در رقابت با یکدیگر همواره سعی دارند با به کار بردن تکنولوژی های روز دنیا مصرف برق آن را کاهش دهند. اینورتر یکی از این راهکارها و تجهیزاتی ست که به همین منظور در ساخت داکت اسپلیت به کار می رود. نحوه عملکرد اینورتر داکت اسپلیت بدین شکل می باشد که نخست مصرف انرژی را افزایش داده و پس از رساندن دما به درجه تنظیم شده، مصرف برق را کاهش می دهد سپس میزان مصرف برق آن متناسب با ظرفیت مورد نیاز از برق استفاده می کند. لازم به ذکر است که اینورتر میزان مصرف برق را تا 60 درصد که رقم قابل توجهی ست، کاهش می دهد. 


شما عزیزان می توانید جهت اخذ مشاوره رایگان به منظور خرید انواع سیستم های تهویه مطبوع به فروشگاه اینترنتی دماپویا مراجعه نموده و کلیک کنید تا خریدی مقرون به صرفه و موفق را تجربه نمایید.
 

damapouya
damapouya

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋