درک نیازهای اساسی و مهم یک کسب و کار ایرانی باید در هنگام انتخاب CRM برای کسب و کار که مدیران بتواند برای عملکرد روان از آن استفاده کنند ضروری است. یکی از مشکلات بزرگ اعلب کسب و کارها در حوزه فروش است. ریشه این مشکل هم در عدم توانایی آنها در مدیریت تیم های فروش و بازاریابی است. استفاده از نرم افزاری مثل CRM برای مدیریت تیم های فروش و ساده کردن کارها مهم ترین اولویت این کسب و کارها باید باشد. در این مقاله می خواهیم به نکات ظریف و قوانینی اشاره کنیم که باید قبل از اینکه نرم افزار CRM خریداری کنید، اولویت بندی نمایید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
درک CRM از آینده کسب و کار
نرم افزار یا راهکارهای CRM راه زیادی را از یک سیستم مدیریت تماس ساده طی کرده اند تا تبدیل به یک نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار شوند. CRMهای امروزی ابزارهای قوی هستند که به کسب و کارهای ایرانی در مدیریت فروش، بازاریابی، پایانه فروش، حسابداری و سایر داده های عملیاتی مرتبط با کار یکپارچه یک کسب و کار کمک می کنند.
اگر در مورد رشد صحبت کنیم، امروزه از CRMها برای یافتن و فیلتر کردن سرنخ ها، انجام پیگیری با مشتریان احتمالی برای حفظ سرنخ ها و سایر اطلاعات مرتبط در فرآیند فروش استفاده می شود که به نوبه خود به وفاداری مشتری کمک می کند. ممکن است بپرسید چگونه انجام می شود؟ خوب، وقتی همه داده ها را در یک مکان ذخیره می کنید، می توانید از آن داده ها برای ارائه خدمات شخصی به مشتریان خود و ارائه بهترین پشتیبانی مشتری برای آنها استفاده کنید.
امروزه بسیاری از نرم افزارهای CRM به شما این امکان را می دهند که داده های سایر حوزه های عملیاتی کسب و کار خود را بدون هیچ تلاش اضافی یکپارچه کنید. نرم افزار CRM بی نقص به تیم فروش شما تمام ابزارهای لازم را می دهد که به شما کمک می کند فروش خود را افزایش دهید و به نوبه خود کمک می کند تا کسب و کار خود را به شیوه ای سازنده رشد دهید. تقریبا هر کسب و کاری به CRM نیاز دارد بنابراین باید بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار خود را را انتخاب کنید!
چه اهدافی باید داشته باشید؟
تحرک
تحرک شعار عصر جدید است و سازمان شما نیز همین داستان را خواهد داشت. این بدان معناست که تیم فروش از دستگاه های زیادی برای فعالیت های مرتبط با فروش شما و دسترسی به CRM استفاده می کند. تیم های فروش از نظر فناوری به روز هستند و داشتن یک نرم افزار CRM برای کسب و کار که با آخرین روندها به روز شده باشد به شما کمک می کند تا فعالیت فروش خود را افزایش دهید.
سازگاری
مطمئن شوید که بررسی می کنید که سیستم CRM انتخاب شده توسط شما با برنامه های کاربردی قبلی شما سازگار است.
سفارشی سازی
هر نرم افزار CRM برای کسب و کار بر اساس فرآیندهای هر کسب و کار منحصر به فرد است و این چیز خوبی است. CRM را انتخاب کنید که دارای درجه بالاتری از قابلیت سفارشی سازی برای شما است. یک CRM که می تواند با تغییرات کسب و کارتان سازگار شود، همان CRM است که برای رشد مثبت کسب و کار خود به آن نیاز دارید.
گزارش نویسی
هر CRM تا حدودی عملکردهای مشابهی را ارائه می دهد که بسته به ماهیت کسب و کار مفید هستند. CRM ابزاری عالی برای گزارش داده های جمع آوری شده توسط تیم فروش در قالبی به خوبی سفارشی شده است.
پیاده سازی
نکته مهمی که باید در نظر داشت پیاده سازی نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار است. زیرا هزینه و زمان قابل توجهی برای آموزش به همراه دارد. این مرحله همچنین یک مرحله کلیدی است زیرا مهم است که کارمندان یک آموزش عملی در مورد سیستم داشته باشند و تمام اشکالات سیستم (در صورت وجود) به سرعت رفع شوند تا فرآیند تجاری روانی داشته باشد.
پذیرش کاربر
آخرین نکته که کم اهمیت نیست، پذیرش کاربر است. مقاومت در برابر تغییر، موضوعی است که به راحتی با تغییر همراه است. تیم فروش شما همیشه در هنگام پذیرش سیستم جدید احساس خطر و ناراحتی می کند. ترس رایجی که فروشندگان دارند این است که اطلاعات مشتریان خود را از دست بدهند. شما باید در این شرایط قدم بردارید و به آنها بفهمانید که به دلیل رابطه شخصی که با مشتریان خود به اشتراک می گذارند، مشتریان خود را از دست نمی دهند. تیم فروش خود را در جریان نگه دارید و از آنها بخواهید تا در حین انتخاب CRM برای کسب و کار که مناسب کسب و کار شما است، نظر خود را اعلام کنند.
در این مقاله در مورد نکاتی که باید هنگام انتخاب و خرید CRM برای کسب و کار در عین حالی که اهداف سازمانی خود را در نظر دارید باید به یاد داشته باشید، صحبت کردیم. نرم افزار CRM انتخابی شما باید با شرایط زیر نیز مطابقت داشته باشد:
- امکان ردیابی سرنخ ها و تمام فعالیت های مرتبط با سرنخ ها
- امکان ردیابی پایگاه مشتریان به شیوه ای موثر
- قابلیت ردیابی فرصت ها و سرنخ ها
- ایجاد ارتباط بین تیم ها
- قابلیت ایجاد گزارش سفارشی
- سازماندهی عملیات های مختلف کسب و کار
- افزایش بهره وری و سودآوری
برخی از جنبههای مهم دیگری را که می توانید در جستجوی CRM مناسب برای کسب و کارتان در نظر بگیرید، فهرست می کنیم:
- تولید سرنخ
- پرورش فرصت فروش
- بازاریابی ایمیلی
- قیمت و فاکتور فروش
- رهگیری سفارش
- پیش بینی فروش
- ردیابی عملکرد
- ردیابی رقبا
امیدواریم نکاتی که در بالا ذکر کردیم به شما در انتخاب نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار کمک کرده باشد. به غیر از مطالبی که گفتیم باید خود را درگیر فعالیت تحقیق در مورد امکانات نرم افزار CRM بکنید. همان طور که در مورد مدل کسب و کار شما اهمیت دارد، CRM مناسب مانند نرم افزار CRM کاواک همیشه نقش اساسی در رشد شرکت شما خواهد داشت.
پاسخ ها