یکی از مهم ترین کاربردهای استفاده از نرم افزار CRM، در جهت افزایش فروش و درآمد کسب و کارها است. نرم افزار CRM، مدیریت ارتباط با مشتری نامیده می شود، اما می تواند فراتر از مدیریت روابط، مفید باشد. CRM به شما کمک می کند تا فرآیندهای تجاری را به راحتی مدیریت کنید، اما نباید آن را فقط به عنوان ابزاری برای بهبود خدمات مشتری و آسان کردن کارها برای همه نگاه کنید.
CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنی مدیریت ارتباط با مشریان است. CRM یک نرم افزار مدیریت متمرکز است که برای ذخیره و مدیریت داده های مشتری و سوابق تراکنش ها با شرکت استفاده می شود. برای اینکه در مورد ماهیت CRM بیشتر بدانید، مطالعه مقاله راهنمای نرم افزار CRM چیست؟ را به شما توصیه می کنیم.
داشتن یک نرم افزار CRM سرمایه گذاری خوبی است و ابزارهای CRM زیادی در بازار موجود است. شما فقط باید یکی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب است. همچنین لازم به یادآوری است که هر چقدر هم که نرم افزار CRM شما پیچیده باشد، اگر ندانید چگونه از قابلیت های آن بهره ببرید، آن طور که باید برای شما مفید نخواهد بود. در اینجا چند راه برای استفاده از نرم افزار CRM برای افزایش فروش کسب و کار شما وجود دارد:
یکی از کاربردها و راه های استفاده از CRM، دسترسی به موقع به داده ها است. یک سیستم CRM به طور موثر به عنوان ذخیره اطلاعات مشتری عمل می کند. تمام اطلاعات مربوط به مشتریان قبلی و جدید در پایگاه داده CRM ذخیره می شود. شما به راحتی می توانید این داده ها را به دست آورید و از آن به عنوان لیست سرنخ های خود استفاده کنید.
زمانی که داده ها را از نرم افزار CRM خود استخراج کردید، اکنون راه اندازی یک کمپین ایمیل برای شما و تیمتان آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، سیستمهای CRM به راحتی دادههای مشتری را تجزیه و تحلیل میکنند و میتوانید فهرستی از سرنخها را ایجاد کنید که احتمال بالایی برای تبدیل شدن به مشتریان عادی دارند. این می تواند منجر به معاملات بسته تر و فروش بیشتر شود.
استفاده از نرم افزار CRM در بهبود هماهنگی بی بیم ها بسیار موثر است. یک سیستم CRM به عنوان یک پایگاه داده متمرکز طراحی شده است که همه اعضای تیم در سازمان شما می توانند به آن دسترسی داشته باشند. این به طور چشمگیری کارایی تیم را بهبود می بخشد و زمان بیشتری را برای اجرای بهبودها و تعامل با مشتریان می دهد و در نتیجه فروش موفق تری را به دست می آورد.
برای نظارت بر فروش فعلی و عملکرد کلی سازمانی، باید بر یک گزارش سازماندهی شده تکیه کنید. استفاده از نرم افزار CRM برای تجزیه و تحلیل داده های موجود برای تولید یک گزارش قابل اعتماد و سازماندهی شده که برای آن ساخته شده اند مناسب است. وقتی دید واضحی از عملکرد فروش گذشته داشته باشید، میتوانید تشخیص دهید که کدام حوزهها را باید بهبود دهید.
دانستن ترجیحات مشتری به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید از چه استراتژی برای افزایش فروش خود استفاده کنید. به همین دلیل است که تحقیقات بازار نه تنها برای بازاریابی بلکه برای فروش و همچنین کل سازمان نقش مهمی ایفا می کند. با استفاده از نرم افزار CRM، داده های لازم را در اختیار دارید که می توانید برای انجام تحقیقات بازار از آنها استفاده کنید.
سیستمهای CRM دارای یک هشدار یا ویژگیهای اعلان هستند که میتوانند برای اعضای تیم شما یادآوریهایی را از هر رویداد یا کار فوری ارسال کنند. مدیریت حساب مشتری نیز آسانتر است زیرا سیستمهای CRM میتوانند نمایههای مشتری را سازماندهی کنند و مشتریان با اولویت بالا را بر اساس نحوه دستهبندی خود شناسایی کنند.
برخی از سیستمهای CRM دارای ویژگیهای پشتیبانی ایمیل، چت یا تلفن هستند که به کارکنان بخش خدمات مشتری اجازه میدهد با مشتریان در کانالهای متعدد تعامل داشته باشند. آنها همچنین می توانند بلافاصله حساب های مشتری را خارج کنند.
دسترسی فوری به اطلاعات فروش و مشتریان یکی دیگر از مزایای استفاده از نرم افزار سی آر ام است. تحرک برای پرسنل فروش بسیار مهم است. آنها نمی توانند همیشه داخل دفتر بمانند. آنها باید در جایی که اقدام لازم است، مثل ملاقات با مشتریان و ...، حضور داشته باشند. این یک چیز خوب است که نسخه های جدیدتر یا به روز شده نرم افزارهای CRM اکنون قابلیت موبایل را نیز دارند.
استفاده از نرم افزار CRM در کسب و کارها، علاوه بر افزایش فروش و قابلیت هایی که ارائه می کند، مزایای زیادی نیز به همراه دارد. در اینجا به 5 مزیت مهم استفاده از CRM در کسب و کارها که به افزایش فروش منجر می شود اشاره می کنیم:
اگر فرآیندهای کسب و کار شما هماهنگ نباشد، می تواند باعث دردسرهای غیر ضروری و اتلاف وقت زیادی شود. داشتن همه افراد در یک سیستم، نه تنها همه را با اطلاعات بهروز در جریان میگذارد، بلکه خطر اشتباهات بیمعنا را که میتواند کسبوکار شما را غیرحرفهای جلوه کند نیز کاهش میدهد.
اگر میخواهید فروش را ببندید و روابط خود را حفظ کنید، باید به طور دائم چرخه فروش خود را زیر نظر داشته باشید. استفاده از سی آر ام برای زیر نظر گرفتن چرخه فروش می تواند به شما کمک کند تا هر گونه نقص در روش های خود را برطرف کنید تا فروش خود را بهبود بخشید.
استفاده از CRM در کسب گزارش از وضعیت کسب و کار بسیار مفید است. توانایی تولید آسان گزارشها میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا از دادههایی که جمعآوری کردهاید بهره بیشتری ببرد، که میتواند برای تصمیمگیری و اجرای استراتژیها استفاده شود.
جذب سرنخ ها یک راه بسیار ساده و مستقیم استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای افزایش فروش است. CRM میتواند پر کردن فرمها را کنترل کند، که به تیم شما اجازه میدهد از هرگونه علاقه به صفحه فرود خاصی در وبسایت شما مطلع شود. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که این علاقه را با یک تماس تلفنی پیگیری کنید.
مدیریت وظایف برای انجام حیاتی ترین مسئولیت های شما ضروری است. توانایی مدیریت کارآمد حسابهای مشتریان میتواند هدایت فروش و فروش متقابل به آنها را آسانتر کند و کسبوکار بیشتری را برای شما ایجاد کند. یک سیستم CRM میتواند بهطور خودکار هر اقدامی را که باید فورا انجام شود، اولویتبندی کرده و به شما اطلاع میدهد تا ارتباط و گفتوگوی شما با مشتریان به طور مؤثر حفظ و توسعه یابد.
زمانی که داده های شما به هم ریخته است رسیدن به فروش و درآمد هدف می تواند دردسرساز شود. به همین دلیل بود که ابزارهای CRM در وهله اول ایجاد شدند. خرید نرم افزار CRM برای شرکت شما تغییرات مثبت زیادی را در فرآیندهای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. همچنین شما را قادر می سازد تا به رشد کسب و کار دلخواه خود برسید.
پاسخ ها